"Метро България" обновява щандовете за млечни продукти във всички свои 11 магазина в страната. Асортиментът на веригата предлага над 3000 млечни продукта, като над 200 от тях ще бъдат нови. Инвестицията в поредната инициатива е 400 000 лв., уточниха от компанията за "Капитал".

Доставчици на автентични храни
Веригата е избрала две фирми за национални доставчици на кашкавал, сирене и мляко, произведени по традиционен начин – шуменската "Ваком МП" (търговска марка "Пастир") и "Лесидрен". Сред новите партньори на компанията са и местни мандри, които ще доставят автентични млечни продукти в магазините "Метро" в съответния регион - например "Строево" в Пловдив и "Булгара" - Благоевград – в столицата.
Подборът на продуктите и производителите на новия асортимент на веригата започнал през пролетта на 2018. Окончателната преценка е направена от Млечен борд, в който влизат професионални готвачи (Андре Токев, Андрей Стоилов), университетски преподаватели, представители на компанията.
"Основният ни акцент е да върнем автентичния български вкус, да предложим фермерски продукти, в които няма нито сухо, нито вносно мляко, които са произведени по цялата верига на доставка в страната и които се различават от индустриалните храни", коментира за "Капитал" Екатерина Кирилова, търговец на млечни продукти за "Метро България".
Промените в млечните отдели на веригата включват и нови предложения от италиански, френски, балкански сирена. Те ще бъдат представени и разделени по произход, за да улеснят клиентите при търсенето и избора.
Млечните продукти осигуряват 8% от приходите на веригата, уточниха от компанията за "Капитал". За 2017 г. приходите от продажби на "Метро България" са 830.036 млн. лв.
"Отгледано с грижа в България"
"Метро" постави началото на своята програма "Отгледано с грижа в България" през юни миналата година. Новият модел на работа включва, вместо магазините да се зареждат от два логистични центъра, да се изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които веригата има магазини.
В резултат на програмата около 200 малки земеделски производители доставят директно в "Метро" над 400 вида плодове и зеленчуци, както и месо от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, агнешко, телешко.
За 2018 г. продажбите на българска земеделска продукция от малки фермери достигат 4300 тона, а "Метро" се превръща в посредник между местните земеделски производители и професионалните клиенти на веригата от хотелския и ресторантьорския бизнес, посочват от компанията.
Обновяването досега
През май т.г. "Метро България" обнови бирения си отдел, като удвои броя на предложенията в него. Търговската верига вече продава 400 вида пиво от 22 държави, основните от които са Германия, Белгия, Великобритания, Холандия и Чехия.
В края на март т.г. търговската верига представи обновените си отдели за риба, които включват над 90 основни артикула в три групи: пресни екзотични видове от див улов, прясна риба от аквакултурен произход, морски дарове и мекотели.
През ноември миналата година "Метро България" инвестира около 500 хил. лв. и обнови отделите си за вино, в резултат на което площите с предложения бяха увеличени с 30%. След обновяването в търговските обекти на веригата са представени 66 български винарни и над 200 чуждестранни от над 20 държави, а винената й листа вече включва над 1000 предложения.
През октомври 2017 г. българското дружество стана първото в Metro Group, което обособи и изнесе своя биоасортимент в самостоятелен отдел. Веригата откри специални зони за биопродукти, които са на принципа "магазин в магазина". Те са разположени на площ от по 100 - 140 кв. метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани предложения.
Retail in Detail
В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.
Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.
"Метро България" обновява щандовете за млечни продукти във всички свои 11 магазина в страната. Асортиментът на веригата предлага над 3000 млечни продукта, като над 200 от тях ще бъдат нови. Инвестицията в поредната инициатива е 400 000 лв., уточниха от компанията за "Капитал".

0 коментара