"Метро България" започва да предлага автентични млечни продукти
17 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метро България" започва да предлага автентични млечни продукти

"Метро България" започва да предлага автентични млечни продукти

Веригата обнови отделите за млечни продукти в 11-те си магазина

Мара Георгиева
6041 прочитания

© Цветелина Белутова


"Метро България" обновява щандовете за млечни продукти във всички свои 11 магазина в страната. Асортиментът на веригата предлага над 3000 млечни продукта, като над 200 от тях ще бъдат нови. Инвестицията в поредната инициатива е 400 000 лв., уточниха от компанията за "Капитал".

"Метро България"

Доставчици на автентични храни

Веригата е избрала две фирми за национални доставчици на кашкавал, сирене и мляко, произведени по традиционен начин – шуменската "Ваком МП" (търговска марка "Пастир") и "Лесидрен". Сред новите партньори на компанията са и местни мандри, които ще доставят автентични млечни продукти в магазините "Метро" в съответния регион - например "Строево" в Пловдив и "Булгара" - Благоевград – в столицата.

Подборът на продуктите и производителите на новия асортимент на веригата започнал през пролетта на 2018. Окончателната преценка е направена от Млечен борд, в който влизат професионални готвачи (Андре Токев, Андрей Стоилов), университетски преподаватели, представители на компанията.

"Основният ни акцент е да върнем автентичния български вкус, да предложим фермерски продукти, в които няма нито сухо, нито вносно мляко, които са произведени по цялата верига на доставка в страната и които се различават от индустриалните храни", коментира за "Капитал" Екатерина Кирилова, търговец на млечни продукти за "Метро България".

Промените в млечните отдели на веригата включват и нови предложения от италиански, френски, балкански сирена. Те ще бъдат представени и разделени по произход, за да улеснят клиентите при търсенето и избора.

Млечните продукти осигуряват 8% от приходите на веригата, уточниха от компанията за "Капитал". За 2017 г. приходите от продажби на "Метро България" са 830.036 млн. лв.

"Отгледано с грижа в България"

"Метро" постави началото на своята програма "Отгледано с грижа в България" през юни миналата година. Новият модел на работа включва, вместо магазините да се зареждат от два логистични центъра, да се изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които веригата има магазини.

В резултат на програмата около 200 малки земеделски производители доставят директно в "Метро" над 400 вида плодове и зеленчуци, както и месо от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, агнешко, телешко.

За 2018 г. продажбите на българска земеделска продукция от малки фермери достигат 4300 тона, а "Метро" се превръща в посредник между местните земеделски производители и професионалните клиенти на веригата от хотелския и ресторантьорския бизнес, посочват от компанията.

Обновяването досега

През май т.г. "Метро България" обнови бирения си отдел, като удвои броя на предложенията в него. Търговската верига вече продава 400 вида пиво от 22 държави, основните от които са Германия, Белгия, Великобритания, Холандия и Чехия.

В края на март т.г. търговската верига представи обновените си отдели за риба, които включват над 90 основни артикула в три групи: пресни екзотични видове от див улов, прясна риба от аквакултурен произход, морски дарове и мекотели.

През ноември миналата година "Метро България" инвестира около 500 хил. лв. и обнови отделите си за вино, в резултат на което площите с предложения бяха увеличени с 30%. След обновяването в търговските обекти на веригата са представени 66 български винарни и над 200 чуждестранни от над 20 държави, а винената й листа вече включва над 1000 предложения.

През октомври 2017 г. българското дружество стана първото в Metro Group, което обособи и изнесе своя биоасортимент в самостоятелен отдел. Веригата откри специални зони за биопродукти, които са на принципа "магазин в магазина". Те са разположени на площ от по 100 - 140 кв. метра и съдържат по над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани предложения.

Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK