Опашка от европейски кандидати за летище София
Силно заинтересованите от концесията са поне седем, което е над два пъти повече от предишния опит
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Победителят ще е ясен догодина, а срокът за оферти ще бъде леко удължен.
Най-мащабната сделка за държавен актив за последното десетилетие - концесията на летище София, този път привлича невиждан досега международен интерес: от оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания, в комбинация с няколко гигантски фонда за партньори, до екзотични индийски и корейски кандидати и познати имена като руската ВТБ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Задължително западен концесионер - най-добре немския или английския. С руснаци, турци и пеевци няма да е голяма разликата от сега, въпреки че до по-зле от сегашното положение няма как да го доведат.
Отворете Google и напишете "най-доброто летище в Европа" - резултатът на почти всички класации е Летище Мюнхен (следвано от Летище Цюрих). Така че, при такова положение, изборът на концесионер за Летище София би трябвало да е повече от очевиден, ако искаме столичното ни летище да влезе в 21-ви век, и София да се превърне в регионален транспортен център. От това печели цялата държава.
Виена е най-добре управляваното към момента и носи най-добри приходи. Мюнхен може да е избора на пътниците, но не бих казал, че другите индикатори (ефективност и закъснения) не са по-добри. Който и да е, само да не е ТИМ.
В момента подобрението в управлението, което всички очакват от концесионера, може да се направи и от нов компетентен екип без да се даде на нов оператор. Да видим, ако се чака промяна в закона това може да се проточи много дълго.
А тук да стане хъб малко не ми се вярва, че е възможно, от тук няма капацитет за един дълъг полет с голям самолет, но да видим.
Мда, по-добре да не са индийци..
[quote#4:"skyfighter"]Да видим, ако се чака промяна в закона това може да се проточи много дълго.
А тук да стане хъб малко не ми се вярва, че е възможно, от тук няма капацитет за един дълъг полет с голям самолет, но да видим. [/quote]
от статията излиза, че ако не се чака, може и да няма кандидати.
хъб е абсолютно възможно, ама затова трябва авиокомпания, не летищен оператор, пък ние читава нямаме. Чисто географски и икономически, може да привлечем трафика от Европа за Балканите, Близкия Изток, Кавказ, Русия и цяла Азия като цяло. Разбира се няма да е премиум сегмента, но пътници много.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.