Опашка от европейски кандидати за летище София

Силно заинтересованите от концесията са поне седем, което е над два пъти повече от предишния опит

- Сред кандидатите са оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания, няколко гигантски фонда, индийски и корейски компании, руската ВТБ.

- Победителят ще е ясен догодина, а срокът за оферти ще бъде леко удължен.

Най-мащабната сделка за държавен актив за последното десетилетие - концесията на летище София, този път привлича невиждан досега международен интерес: от оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания, в комбинация с няколко гигантски фонда за партньори, до екзотични индийски и корейски кандидати и познати имена като руската ВТБ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fru10518982 avatar :-|
    dobrev
    • + 15

    Задължително западен концесионер - най-добре немския или английския. С руснаци, турци и пеевци няма да е голяма разликата от сега, въпреки че до по-зле от сегашното положение няма как да го доведат.

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 13

    Отворете Google и напишете "най-доброто летище в Европа" - резултатът на почти всички класации е Летище Мюнхен (следвано от Летище Цюрих). Така че, при такова положение, изборът на концесионер за Летище София би трябвало да е повече от очевиден, ако искаме столичното ни летище да влезе в 21-ви век, и София да се превърне в регионален транспортен център. От това печели цялата държава.

    Нередност?
  • 3
    exd46576234 avatar :-|
    Tuta Nota
    • - 4
    • + 5

    Виена е най-добре управляваното към момента и носи най-добри приходи. Мюнхен може да е избора на пътниците, но не бих казал, че другите индикатори (ефективност и закъснения) не са по-добри. Който и да е, само да не е ТИМ.

    Нередност?
  • 4
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • - 2
    • + 1

    В момента подобрението в управлението, което всички очакват от концесионера, може да се направи и от нов компетентен екип без да се даде на нов оператор. Да видим, ако се чака промяна в закона това може да се проточи много дълго.

    А тук да стане хъб малко не ми се вярва, че е възможно, от тук няма капацитет за един дълъг полет с голям самолет, но да видим.

    Нередност?
  • 5
    cuam4o avatar :-?
    Ангел
    • - 1
    • + 1

    Мда, по-добре да не са индийци..

    Нередност?
  • 6
    drumbass avatar :-|
    drumbass

    [quote#4:"skyfighter"]Да видим, ако се чака промяна в закона това може да се проточи много дълго.

    А тук да стане хъб малко не ми се вярва, че е възможно, от тук няма капацитет за един дълъг полет с голям самолет, но да видим. [/quote]

    от статията излиза, че ако не се чака, може и да няма кандидати.

    хъб е абсолютно възможно, ама затова трябва авиокомпания, не летищен оператор, пък ние читава нямаме. Чисто географски и икономически, може да привлечем трафика от Европа за Балканите, Близкия Изток, Кавказ, Русия и цяла Азия като цяло. Разбира се няма да е премиум сегмента, но пътници много.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал