С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2018, 15:24, 2400 прочитания

Softbank и Toyota ще разработват заедно услуги за автономни автомобили

Това е първата по рода си договорка между двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две от най-големите японски компании - производителят на автомобили Toyota и технологичният гигант Softbank, ще обединят усилия в опит да превърнат в реалност визията, която имат по отношение на автономните автомобили и начина, по който хората ще се придвижват в бъдеще. Те ще използват експертизата и технологичната си база за разработването на платформа, която да предоставя самоуправляващи се превозни средства за изпълнението на различни услуги, пише Reuters. По информация на агенцията взаимната работа ще започне с малък начален капитал от едва 17.5 млн. долара и ще се фокусира върху територията на Япония, преди да се разшири в глобален аспект, като Softbank ще притежава половината от проекта.

Промяна в подхода


Този символичен съюз е показателен за промяната в мисленето дори и на големите компании, че напредъкът в рисковите разработки в производството на автомобили изисква обединението на повече страни, които да разделят разходите си и да споделят своето "ноу-хау", за да могат да достигнат до желаните успехи.

"Нито Softbank, нито производителите на автомобили са способни да се справят сами с всичко. Ние искаме да помогнем на хората, които не могат да пътуват така свободно", коментира главният технологичен директор на Softbank и нов изпълнителен ръководител на общата инициатива Джуничи Миякава.

Проектът на двете компании ще се нарича MONET, анаграма на словосъчетанието mobility network (мрежа за мобилността), и ще разработва платформа, основана на концепцията e-Palette на Toyota. В основата си тя представлява екосистема от напълно автоматизирани електромобили от ново поколение, които ще служат за предоставянето на редица услуги от различни сфери на обществото. Softbank ще предостави технологията за събиране и анализиране на данни за предвижване, която да подсигури разпределяне на автомобили на местата, където има нужда от тях. В допълнение към цялостната си визия двете компании преследват и други свои цели, като Toyota се надява да увеличи обема на приходите си, а Softbank да разшири мрежата си от партньори и да е лидер в изготвянето на платформи за транспортни услуги.



Неслучайно партньорство

Напоследък сделките между представители на автомобилния и технологичния бранш не са рядкост и обхващат всеки аспект от съвместния бизнес, от разработване на автономни автомобили, през разработване на мобилни услуги до производството на батерии. В случая на Toyota и Softbank договорката бележи усилващото се влияние на технологичния гигант в сферите на изкуствения интелект и автономното шофиране и визията на японския производител за бъдещето на бранша. По това направление решението за съвместна работа се явява гласуване на доверие във възможностите и потенциала на Toyota от гледната точка на Softbank. От своя страна производителят на автомобили също ясно вижда присъствието и капацитета на партньора си в индустрията, които биха отворили редица изгледи за успех.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 324 прочитания

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 1152 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И вторият център за данни на Equinix ще е в "Дружба"

След инвестиция от 19 млн. долара проектът тръгва в началото на 2019 г.

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10