С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 окт 2018, 15:24, 2256 прочитания

Softbank и Toyota ще разработват заедно услуги за автономни автомобили

Това е първата по рода си договорка между двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две от най-големите японски компании - производителят на автомобили Toyota и технологичният гигант Softbank, ще обединят усилия в опит да превърнат в реалност визията, която имат по отношение на автономните автомобили и начина, по който хората ще се придвижват в бъдеще. Те ще използват експертизата и технологичната си база за разработването на платформа, която да предоставя самоуправляващи се превозни средства за изпълнението на различни услуги, пише Reuters. По информация на агенцията взаимната работа ще започне с малък начален капитал от едва 17.5 млн. долара и ще се фокусира върху територията на Япония, преди да се разшири в глобален аспект, като Softbank ще притежава половината от проекта.

Промяна в подхода


Този символичен съюз е показателен за промяната в мисленето дори и на големите компании, че напредъкът в рисковите разработки в производството на автомобили изисква обединението на повече страни, които да разделят разходите си и да споделят своето "ноу-хау", за да могат да достигнат до желаните успехи.

"Нито Softbank, нито производителите на автомобили са способни да се справят сами с всичко. Ние искаме да помогнем на хората, които не могат да пътуват така свободно", коментира главният технологичен директор на Softbank и нов изпълнителен ръководител на общата инициатива Джуничи Миякава.

Проектът на двете компании ще се нарича MONET, анаграма на словосъчетанието mobility network (мрежа за мобилността), и ще разработва платформа, основана на концепцията e-Palette на Toyota. В основата си тя представлява екосистема от напълно автоматизирани електромобили от ново поколение, които ще служат за предоставянето на редица услуги от различни сфери на обществото. Softbank ще предостави технологията за събиране и анализиране на данни за предвижване, която да подсигури разпределяне на автомобили на местата, където има нужда от тях. В допълнение към цялостната си визия двете компании преследват и други свои цели, като Toyota се надява да увеличи обема на приходите си, а Softbank да разшири мрежата си от партньори и да е лидер в изготвянето на платформи за транспортни услуги.



Неслучайно партньорство

Напоследък сделките между представители на автомобилния и технологичния бранш не са рядкост и обхващат всеки аспект от съвместния бизнес, от разработване на автономни автомобили, през разработване на мобилни услуги до производството на батерии. В случая на Toyota и Softbank договорката бележи усилващото се влияние на технологичния гигант в сферите на изкуствения интелект и автономното шофиране и визията на японския производител за бъдещето на бранша. По това направление решението за съвместна работа се явява гласуване на доверие във възможностите и потенциала на Toyota от гледната точка на Softbank. От своя страна производителят на автомобили също ясно вижда присъствието и капацитета на партньора си в индустрията, които биха отворили редица изгледи за успех.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520% Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520%

Star market e направена по подобие на Nasdaq и е отговорът на Китай в търговската война със САЩ

22 юли 2019, 786 прочитания

Как африканската чума стигна до фондовата борса 2 Как африканската чума стигна до фондовата борса

Обявните мерки от БАБХ по умъртвяване на 17 хил. животни вероятно ще навредят на резултатите на "Свинекомплекс Николово"

22 юли 2019, 1651 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И вторият център за данни на Equinix ще е в "Дружба"

След инвестиция от 19 млн. долара проектът тръгва в началото на 2019 г.

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото