Доставките на Volkswagen в Европа рязко се понижават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставките на Volkswagen в Европа рязко се понижават

От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP

Доставките на Volkswagen в Европа рязко се понижават

Причините са в необходимостта от нови тестове заради изискванията за вредни емисии на Европа и търговската война

2427 прочитания

От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP

© Reuters


Продажбите на Volkswagen са се понижили с почти 20% през септември заради новите стандарти за вредни емисии в Европа и потребителската несигурност покрай търговската война между САЩ и Китай. Доставките на компанията в Европа са спаднали с 42.6% спрямо година по-рано до 91 100 автомобила, пише Financial Тimes.

Причините

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.

Новите по-стриктни стандарти за емисиите създадоха трудности за производителите на автомобили, тъй като компаниите трябва да проведат тестове за всички модели автомобили, които продават. По-рано тази година Volkswagen оцени разходите за сертифициране по новата процедура на над 1 млрд. евро.

По-малкото продажби в Европа предизвикаха спад от 18.3% в глобалните доставки миналия месец до 485 хил. автомобила. На вътрешния пазар на Volkswagen – Германия, спадът е бил "огромен", коментираха представители на компанията. Доставките там са спаднали с 47.1% до 23 300 автомобила.

"Спадът през септември беше неуспех, но ние го очаквахме след рекордно силното лято", коментира главният директор по продажбите Юрген Стакман. "Ще усетим ефекта от преминаването към новите стандарти за емисиите и през октомври, но от ноември нататък очакваме ръст", добави той.

Доставките в Китай също паднаха с 10.5% до 277 800 автомобила поради "голямата несигурност сред потребителите в страната в резултат на продължаващия митнически спор със САЩ". В петък VW Group ще обяви официални данни за представянето на всички 12 марки, включително Porsche, Seat и Skoda. Най-печелившата марка на групата – Audi, отбеляза спад на продажбите в Европа от 56% миналия месец.

Продажбите на Volkswagen са се понижили с почти 20% през септември заради новите стандарти за вредни емисии в Европа и потребителската несигурност покрай търговската война между САЩ и Китай. Доставките на компанията в Европа са спаднали с 42.6% спрямо година по-рано до 91 100 автомобила, пише Financial Тimes.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK