Доставките на Volkswagen в Европа рязко се понижават

Причините са в необходимостта от нови тестове заради изискванията за вредни емисии на Европа и търговската война

От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP
От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP    ©  Reuters
От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP
От 1 септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP    ©  Reuters

Продажбите на Volkswagen са се понижили с почти 20% през септември заради новите стандарти за вредни емисии в Европа и потребителската несигурност покрай търговската война между САЩ и Китай. Доставките на компанията в Европа са спаднали с 42.6% спрямо година по-рано до 91 100 автомобила, пише Financial Тimes.

Причините

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.

Новите по-стриктни стандарти за емисиите създадоха трудности за производителите на автомобили, тъй като компаниите трябва да проведат тестове за всички модели автомобили, които продават. По-рано тази година Volkswagen оцени разходите за сертифициране по новата процедура на над 1 млрд. евро.

По-малкото продажби в Европа предизвикаха спад от 18.3% в глобалните доставки миналия месец до 485 хил. автомобила. На вътрешния пазар на Volkswagen – Германия, спадът е бил "огромен", коментираха представители на компанията. Доставките там са спаднали с 47.1% до 23 300 автомобила.

"Спадът през септември беше неуспех, но ние го очаквахме след рекордно силното лято", коментира главният директор по продажбите Юрген Стакман. "Ще усетим ефекта от преминаването към новите стандарти за емисиите и през октомври, но от ноември нататък очакваме ръст", добави той.

Доставките в Китай също паднаха с 10.5% до 277 800 автомобила поради "голямата несигурност сред потребителите в страната в резултат на продължаващия митнически спор със САЩ". В петък VW Group ще обяви официални данни за представянето на всички 12 марки, включително Porsche, Seat и Skoda. Най-печелившата марка на групата – Audi, отбеляза спад на продажбите в Европа от 56% миналия месец.