С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 окт 2018, 17:19, 8690 прочитания

Производството на авточасти в Ловеч започва в средата на 2019 г.

Германската VOSS Automotive, която нае халетата на фалиралата "Литекс моторс", търси 1000 души за новия си завод

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производството на автомобилни части край Ловеч ще започне през май догодина, а първите доставки за клиенти ще бъдат направени в средата на 2019 г. Това съобщиха от германската компания VOSS Automotive, която преди няколко месеца нае халетата и административната сграда на фалиралата "Литекс моторс" в Ловеч. Новото предприятие ще произвежда CSR линии, които се използват за намаляване на емисиите на дизеловите автомобили според изискванията за Евро 6. Компанията вече наема хора, като броят на служителите трябва да достигне 1000 до края на 2020 г. Инвестицията в оборудване ще бъде 15 млн. евро.

Продукти за Евро 6


В края на юни тази година VOSS Automotive регистрира местно дружество - "ВОСС аутомотив България" с 5.9 млн. лв. капитал и подписа 10-годишен договор за наем на помещенията на "Литекс моторс" в "Баховица индустриален парк" край Ловеч, където се сглобяваха китайските автомобили Great Wall. През 2017 г. компанията на Гриша Ганчев спря работа, смени името си, а през април тази година беше обявена в несъстоятелност.

Сега германската компания ще даде нов живот на халетата, като в тях ще се асемблират CSR линии. Технологията SCR, или т.нар. селективна каталитична редукция, намалява вредните вещества в изгорелите газове от дизеловите автомобили, така че те да отговарят на изискванията за Евро 6. Капацитетът на завода ще бъде между 3 и 4 млн. линии годишно, което е достатъчно за около 1 млн. коли, и ще бъде достигнат в края на 2020 г. Продуктите ще се изнасят директно за автомобилните производители в Европа.

Компанията е наела 15 хил. кв. м производствена, логистична и административна площ в Ловеч, така че инвестицията от 15 млн. евро ще бъде основно в машини, както и в оборудване за логистика, IT и т.н., уточни управителят на "ВОСС аутомотив" Роланд Вайс.



Търсят се работници

До края на 2020 г. компанията ще наеме 1000 души, като 80% от тях ще бъдат ангажирани в производството, а останалите 20% - в администрацията и управлението. Производственият персонал ще включва и инженери, които ще отговарят за поддръжката, производственото планиране и отделите, свързани пряко с производството, но не се предвижда да има развой на продукти. "Целта е да се направи завод за асемблиране и да се изгради логистиката за доставки директно до клиентите", каза Вайс за "Капитал".

Първите служители вече са наети и изпратени на обучение в Германия и Полша. Очаква се в екипа да има само двама германски мениджъри, включително управителят, а останалият персонал ще бъдат местни специалисти. Директорът човешки ресурси на германската компания Кай-Уве Ото уточни, че типичната за Германия дуална система в обучението ще бъде приложена и тук.

На официалното представяне на дейността в България компанията получи удостоверение за предварителна административна помощ. Той й осигурява по-кратки срокове на административно обслужване до издаване на сертификат клас А по Закона за насърчаване на инвестициите. Очаква се държавата да й окаже съдействие при изграждането на връзката с бъдещата магистрала "Хемус".

Групата VOSS, която включва VOSS Automotive и VOSS Fluid, има заводи по целия свят - САЩ, Meĸcиĸo, Бpaзилия, Kитaй, Индия, Япония, Πoлшa и седалище в Германия. В момента за нея работят 6000 души, а приходите й за 2017 г. са в размер на 545 млн. евро. Очакваният оборот за тази година е около 600 млн. евро.

Роланд Вайс, управител на "ВОСС Аутомотив България":

Заводът ще доставя компоненти директно на автопроизводителите

За кои автомобилни производители ще работи заводът край Ловеч и директно на клиентите ли ще се доставят продуктите?

- Сред основните клиенти на VOSS са компании като VW, Audi, BMW, Ford, на практика всички големи производители на автомобили. Българският завод също ще доставя продукти на някои от тях. Доставките ще се правят директно за клиентите. Това вероятно не е типично за България, но решихме, че заводът ще бъде доставчик от първо ниво (Tier 1). Всичко ще се организира от екипа в Ловеч.

Защо решихте да направите завода в Ловеч и откъде дойде идеята да наемете сградата на "Литекс моторс"?

- Сградата ни беше препоръчана от Стамен Янев от Агенцията за насърчаване на инвестициите и съществуващият завод там беше една от причините да се насочим към Ловеч. Другата причина е, че градът има дълга история в производството. Там е имало и все още има много производствени компании. Наличието на работна ръка също е доста добро и вече наемаме хора. Опитът ни засега показва, че те наистина са добре квалифицирани.

Ловеч не е свързан с магистрала. Липсата на добра пътна инфраструктура не ви ли притеснява?

- Инфраструктурата не е проблем. Разбира се, планираме да имаме връзка до бъдещата магистрала, научихме, че изграждането й ще отнеме още три години. Тогава ще бъде още по-добре, но и сега не е проблем да се стигне до завода. Все пак пътят от София е 2 часа.

Планирате ли да използвате местни доставчици?

- Ще ползваме местни контрагенти за непреките доставки като логистика, услуги, инструменти и т.н. Но материалите, които влагаме в продуктите, ще получаваме от нашите одобрени доставчици, те не могат да се променят.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 346 прочитания

Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати 1 Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 462 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полша планира да построи най-голямото летище в Европа

Проектът може да глътне 19 млрд. долара и освен широка подкрепа среща и силна съпротива

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма