С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 окт 2018, 17:19, 9769 прочитания

Производството на авточасти в Ловеч започва в средата на 2019 г.

Германската VOSS Automotive, която нае халетата на фалиралата "Литекс моторс", търси 1000 души за новия си завод

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производството на автомобилни части край Ловеч ще започне през май догодина, а първите доставки за клиенти ще бъдат направени в средата на 2019 г. Това съобщиха от германската компания VOSS Automotive, която преди няколко месеца нае халетата и административната сграда на фалиралата "Литекс моторс" в Ловеч. Новото предприятие ще произвежда CSR линии, които се използват за намаляване на емисиите на дизеловите автомобили според изискванията за Евро 6. Компанията вече наема хора, като броят на служителите трябва да достигне 1000 до края на 2020 г. Инвестицията в оборудване ще бъде 15 млн. евро.

Продукти за Евро 6


В края на юни тази година VOSS Automotive регистрира местно дружество - "ВОСС аутомотив България" с 5.9 млн. лв. капитал и подписа 10-годишен договор за наем на помещенията на "Литекс моторс" в "Баховица индустриален парк" край Ловеч, където се сглобяваха китайските автомобили Great Wall. През 2017 г. компанията на Гриша Ганчев спря работа, смени името си, а през април тази година беше обявена в несъстоятелност.

Сега германската компания ще даде нов живот на халетата, като в тях ще се асемблират CSR линии. Технологията SCR, или т.нар. селективна каталитична редукция, намалява вредните вещества в изгорелите газове от дизеловите автомобили, така че те да отговарят на изискванията за Евро 6. Капацитетът на завода ще бъде между 3 и 4 млн. линии годишно, което е достатъчно за около 1 млн. коли, и ще бъде достигнат в края на 2020 г. Продуктите ще се изнасят директно за автомобилните производители в Европа.

Компанията е наела 15 хил. кв. м производствена, логистична и административна площ в Ловеч, така че инвестицията от 15 млн. евро ще бъде основно в машини, както и в оборудване за логистика, IT и т.н., уточни управителят на "ВОСС аутомотив" Роланд Вайс.



Търсят се работници

До края на 2020 г. компанията ще наеме 1000 души, като 80% от тях ще бъдат ангажирани в производството, а останалите 20% - в администрацията и управлението. Производственият персонал ще включва и инженери, които ще отговарят за поддръжката, производственото планиране и отделите, свързани пряко с производството, но не се предвижда да има развой на продукти. "Целта е да се направи завод за асемблиране и да се изгради логистиката за доставки директно до клиентите", каза Вайс за "Капитал".

Първите служители вече са наети и изпратени на обучение в Германия и Полша. Очаква се в екипа да има само двама германски мениджъри, включително управителят, а останалият персонал ще бъдат местни специалисти. Директорът човешки ресурси на германската компания Кай-Уве Ото уточни, че типичната за Германия дуална система в обучението ще бъде приложена и тук.

На официалното представяне на дейността в България компанията получи удостоверение за предварителна административна помощ. Той й осигурява по-кратки срокове на административно обслужване до издаване на сертификат клас А по Закона за насърчаване на инвестициите. Очаква се държавата да й окаже съдействие при изграждането на връзката с бъдещата магистрала "Хемус".

Групата VOSS, която включва VOSS Automotive и VOSS Fluid, има заводи по целия свят - САЩ, Meĸcиĸo, Бpaзилия, Kитaй, Индия, Япония, Πoлшa и седалище в Германия. В момента за нея работят 6000 души, а приходите й за 2017 г. са в размер на 545 млн. евро. Очакваният оборот за тази година е около 600 млн. евро.

Роланд Вайс, управител на "ВОСС Аутомотив България":

Заводът ще доставя компоненти директно на автопроизводителите

За кои автомобилни производители ще работи заводът край Ловеч и директно на клиентите ли ще се доставят продуктите?

- Сред основните клиенти на VOSS са компании като VW, Audi, BMW, Ford, на практика всички големи производители на автомобили. Българският завод също ще доставя продукти на някои от тях. Доставките ще се правят директно за клиентите. Това вероятно не е типично за България, но решихме, че заводът ще бъде доставчик от първо ниво (Tier 1). Всичко ще се организира от екипа в Ловеч.

Защо решихте да направите завода в Ловеч и откъде дойде идеята да наемете сградата на "Литекс моторс"?

- Сградата ни беше препоръчана от Стамен Янев от Агенцията за насърчаване на инвестициите и съществуващият завод там беше една от причините да се насочим към Ловеч. Другата причина е, че градът има дълга история в производството. Там е имало и все още има много производствени компании. Наличието на работна ръка също е доста добро и вече наемаме хора. Опитът ни засега показва, че те наистина са добре квалифицирани.

Ловеч не е свързан с магистрала. Липсата на добра пътна инфраструктура не ви ли притеснява?

- Инфраструктурата не е проблем. Разбира се, планираме да имаме връзка до бъдещата магистрала, научихме, че изграждането й ще отнеме още три години. Тогава ще бъде още по-добре, но и сега не е проблем да се стигне до завода. Все пак пътят от София е 2 часа.

Планирате ли да използвате местни доставчици?

- Ще ползваме местни контрагенти за непреките доставки като логистика, услуги, инструменти и т.н. Но материалите, които влагаме в продуктите, ще получаваме от нашите одобрени доставчици, те не могат да се променят.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 502 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полша планира да построи най-голямото летище в Европа

Проектът може да глътне 19 млрд. долара и освен широка подкрепа среща и силна съпротива

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10