Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Електрическите коли – все повече и все така на загуба

Над 200 различни модели електромобили ще бъдат пуснати в близките три години, но дали ще са рентабилни

Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цече представи модела EQC
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цече представи модела EQC
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цече представи модела EQC    ©  Reuters
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цече представи модела EQC    ©  Reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Електрическите коли все повече се появяват в шоурумовете, но производството им остава нерентабилно - себестойността на един от тях е средно с над 7800 евро по-висока от тази на еквивалентен клас конвенционален автомобил, съобщи Reuters в свой анализ.

В момента основният мотор зад продажбите им са държавните и местните субсидии, които се отпускат при покупката им. Въпреки че това създава рискове пред сектора, все повече компании осъзнават, че бъдещето е в този тип коли. Някои компании като Volkswagen започват да продават електрически автомобили на загуба, за да навлязат на пазара по-рано, но само големите производители с висок марж на печалба от по-луксозни конвенционални автомобили могат да си позволят такъв ход.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mtb04351246 avatar :-|
    Vladislav Bonev
    • + 4

    Не видях никакъв анализ освен общи приказки. Не знам колко са им разходите, но цените са двойни на аналогичните автомобили с ДВГ- среден към нисък клас. Ако 15К евро не покриват 7.5К евро разходи, значи нещо не им е вярна математиката? Като стане рентабилно да се карат тези коли, т.е. цената на придобиване плюс експлоатационните разходи да са конкурентни на традиционните автомобили, о чудо, клиенти ще има колкото искате.

    Нередност?
  • 2
    avalanche avatar :-|
    avalanche
    • - 3

    Да правят автомобили на газ - екологични са и евтини

    Нередност?
  • 3
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt
    • + 4

    Статията е пълен бълвоч от немски и републикански тъпотии, целящи забавяне, въпреки че очевидно има осъзнаване на проблема!

    Цените на литиево-йонните батерии се увеличавали?! И до този момент винаги и само спадат.

    Поради липсата на много части, налични в ДВГ колите (двигател, скоростна кутия, стартер, алтернатор, ауспух, тези имат потенциал да станат доста по-евтини. Да, имат повече електроника (инвертор, BMS), но точно тя е нещото на което най-много му пада цената.

    Нередност?
  • 4
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 1

    До коментар [#3] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Бълвоч, тъпотии, цените на батериите падали, имало по-малко части, обаче цените на електричките са х2 спрямо ДВГ еквивалентите им, както е отбелязал и коментар #1. Мистерия ли е това, конспирация ли, или може би световен заговор на юдеите, рептилите и онези дето пускат кемтрейлса?

    Нередност?
  • 5
    spindi avatar :-|
    spindi
    • + 3

    До коментар [#4] от "krasi_kara":

    Все пак не забравяй, че на производителите не им дреме за твоите разходи, а за техните приходи. Те не са толкова наивни, че да си подбият цените на сегашните продукти и да си съсипят поточните линии. Да не говориме, че вероятно са инвестирали милиарди в петролни компании, фондове и т.н. Електромобилите са оферта само на крайния потребител и ако той не стане предприемач и не си ги произведе, ще чака дълго време преди да му го продадат на прилична цена. Това, което се случва в момента е една имитация на тенденция за развитие на сектора. Истинската тенденция ще се случи, когато някой смелчага удари с продажби наложените производители.

    Нередност?
  • 6
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#5] от "spindi":

    Е, нали цялото прогресивно човечество чака на Тесла да е този "смелчага"? И така вече 10 години ги чака...

    Нередност?
  • 7
    spindi avatar :-|
    spindi
    • + 1

    [quote#6:"krasi_kara"]ество чака на Тесла да е този "смелчага"? И така вече 10 години ги чака...[/quote]

    Теслите са някви изпълнения за по 100 000 долара и с по 1000 конски сили. Това няма как да замести стандартната градска или семейна кола. Нямам идея какъв е смисълът на този проект, но не е да измести ДВГ.

    Нередност?
  • 8
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Малей, ти какъв нож заби в сърцата на фенчетата на Тесла Модел 3 не е истина просто. Нали прякорът ѝ дори е "евтината Тесла", защото струвала "само" 35 хил. долара.

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Тези 7800 евро разлика колко години употреба са при цени на петрола над 100 долара на барел?

    Нередност?
Нов коментар