С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 11 окт 2018, 16:07, 1606 прочитания

Цената е водещият фактор при избора на мениджъри на сгради

Липсата на качествен персонал и лошата законодателна рамка са основните предизвикателства пред фасилити мениджмънта, отчитат от секторната асоциация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената и спазването на сроковете са най-важните фактори, на които обръщат внимание компаниите, които търсят фасилити мениджмънт услуги. Веднага след тях се нареждат бързината на изпълнение на поръчките и качеството на предоставяната услуга. Това става ясно от маркетингово проучване за сектора, проведено по поръчка на Българската фасилити мениджмънт асоциация (БГФМА).

Зад термина фасилити мениджмънт (ФМ) стоят различни видове услуги, свързани с поддържането на сгради – почистване, техническа поддръжка, безопасност, климатични системи, енергийна ефективност, пожарна безопасност и т.н. Проучването показва, че най-често бизнесът се интересува от поддръжката на сградни инсталации (водоснабдяване, електричество, отопление и т.н.), сградна поддръжка и почистване. Това са и най-често предлаганите от ФМ компаниите услуги.


В проведените от агенция Bluepoint в периода май-юли 2018 г. анкети са участвали различни представители на ФМ сектора, като преобладават мениджърите на компании с такава дейност. В основната си част те поддържат жилищни, индустриални и офис сгради, разположени предимно в София.

Сред основните проблеми, които представителите на бранша срещат в дейността си, са намирането на качествен персонал и лошата законодателна рамка на сектора, която създава проблеми в отношенията с клиентите. От асоциацията обаче отчитат като положителна тенденция повишаването на информираността за услугите, предоставяни от фасилити мениджмънт компаниите, както и това, че докато преди представителите на сектора са били активната страна за убеждаването на инвеститорите в необходимостта и ползите от ФМ услугите, сега трендът постепенно се обръща.

Въпреки това данните показват, че все още в повече от половината случаи договорите за ползване на фасилити мениджмънт услуги се сключват при вече въведени в експлоатация сгради (56.7%). Междувременно от сектора изтъкват, че ангажирането на ФМ специалисти още преди или по време на строителството би могло да доведе до оптимизиране на разходите и повишаване на ефективността при експлоатацията на сградите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара

Сделката ще разшири значително позиции на френската компания в сектора

16 дек 2018, 1110 прочитания

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието 2 Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

15 дек 2018, 2203 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Готови ли сте за бъдещето на търговията

Конференцията Retail in Detail ще е с фокус технологиите в сектора и какво ще иска потребителят

Първото поражение на Макрон

Протестът на Жълтите жилетки и обещаните отстъпки спъват сериозно претенциите на Макрон за реформи на Европа

Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Нов мениджър за фонд за стартъпи, размествания в "Стандарт", Ковачки трупа дългове към "Булгаргаз"

Емисия

DAILY @7AM // 17.12.2018 Прочетете