С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 11 окт 2018, 16:07, 3168 прочитания

Цената е водещият фактор при избора на мениджъри на сгради

Липсата на качествен персонал и лошата законодателна рамка са основните предизвикателства пред фасилити мениджмънта, отчитат от секторната асоциация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената и спазването на сроковете са най-важните фактори, на които обръщат внимание компаниите, които търсят фасилити мениджмънт услуги. Веднага след тях се нареждат бързината на изпълнение на поръчките и качеството на предоставяната услуга. Това става ясно от маркетингово проучване за сектора, проведено по поръчка на Българската фасилити мениджмънт асоциация (БГФМА).

Зад термина фасилити мениджмънт (ФМ) стоят различни видове услуги, свързани с поддържането на сгради – почистване, техническа поддръжка, безопасност, климатични системи, енергийна ефективност, пожарна безопасност и т.н. Проучването показва, че най-често бизнесът се интересува от поддръжката на сградни инсталации (водоснабдяване, електричество, отопление и т.н.), сградна поддръжка и почистване. Това са и най-често предлаганите от ФМ компаниите услуги.


В проведените от агенция Bluepoint в периода май-юли 2018 г. анкети са участвали различни представители на ФМ сектора, като преобладават мениджърите на компании с такава дейност. В основната си част те поддържат жилищни, индустриални и офис сгради, разположени предимно в София.

Сред основните проблеми, които представителите на бранша срещат в дейността си, са намирането на качествен персонал и лошата законодателна рамка на сектора, която създава проблеми в отношенията с клиентите. От асоциацията обаче отчитат като положителна тенденция повишаването на информираността за услугите, предоставяни от фасилити мениджмънт компаниите, както и това, че докато преди представителите на сектора са били активната страна за убеждаването на инвеститорите в необходимостта и ползите от ФМ услугите, сега трендът постепенно се обръща.

Въпреки това данните показват, че все още в повече от половината случаи договорите за ползване на фасилити мениджмънт услуги се сключват при вече въведени в експлоатация сгради (56.7%). Междувременно от сектора изтъкват, че ангажирането на ФМ специалисти още преди или по време на строителството би могло да доведе до оптимизиране на разходите и повишаване на ефективността при експлоатацията на сградите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1228 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1978 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Готови ли сте за бъдещето на търговията

Конференцията Retail in Detail ще е с фокус технологиите в сектора и какво ще иска потребителят

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи