С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
14 окт 2018, 11:30, 2400 прочитания

Чуждестранните автокомпании са разтревожени от забавящия се китайски пазар

Намаляването на ръста на БВП и пренасищане с коли в големите градове водят до спад в продажбите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският автомобилен пазар се забавя след три десетилетия експанзия. По всичко личи, че септември ще е трети пореден месец на намаляващи продажби. Това тревожи много чуждестранни автомобилни производители, за които Китай е най-доходоносният им пазар, пише Financial Times. Забавянето се дължи не само на търговската война със САЩ, а и на редица структурни фактори.

Забавяне в продажбите


Китай е най-растящият автомобилен пазар в света, като през миналата година на него са продадени 29 млн. превозни средства срещу 17 млн. в САЩ. Продажбите вече са регистрирали спад през осемте месеца спрямо същия период през миналата година и се прогнозира същото и за все още непълните данни от септември. Ръстът на пазара в Китай е ключов за резултатите на повечето западни и чуждестранни производители, които според McKinsey са контролирали 62% от китайския пазар през първата половина на 2018 г.

Китайските продажби на GM са спаднали с 15% през последните три месеца, а Volkswagen регистрираха понижение от 11% през септември на годишна база. Китайският пазар е най-важният и за двете компании. Volkswagen, GM, и Nissan генерират около една четвърт от печалбите си преди данъци от Китай, докато за BMW и Mercedes-Benz надминава 40%, отбелязва FT. От Jaguar Land Rover са отчели драстичното понижение на продажбите от 46% през септември.

Несигурност на потребителите



Потребителските настроения в страната са ниски поради общия спад на китайската икономика покрай търговската война със САЩ и лошото представяне на местните фондови борси. Докато доходите на потребителите още не са почнали да спадат, се наблюдава настроение на изчакване и несигурност, което значително засяга по-големи покупки като тези на автомобили. Самите мита обаче нямат директна връзка със забавянето на автомобилния пазар, тъй като само 5% от предлаганите автомобили в Китай се внасят.

Пренасищане и споделени услуги

От друга страна, налице са и важни фактори в самата автомобилна индустрия. Продажбите на коли в големите градове силно са намалели през последните няколко години поради насищане с автомобили. Китайските власти се опитват да забавят покупката на нови коли в градовете, като въвеждат скъпи лотарии с ограничен брой нови регистрационни номера.

Поради това главните купувачи на нови коли са от провинцията и по-малките населени места. В същото време обаче, недвижимата собственост в по-малките градове продължава да поскъпва, което кара потребителите да заделят пари за апартамент, а не за превозно средство. Скъпият петрол също отказва много потенциални купувачи.

Продажбата на коли на втора ръка също набира сила в Китай и има всички предпоставки да продължи да се увеличава. В момента средната възраст на колите в употреба в Китай е само 4.6 години, а на старо миналата година са били продаде 12.4 млн. автомобила спрямо само 2.7 млн. преди 10 години. Не на последно място се е разраснал и пазарът за споделени или наети пътувания, като за последната година споделените услуги са имали 500 млн. клиенти.

С устойчиви изгледи за връщане към ръст

Всички тези фактори в комбинация удрят печалбите на чуждестранните производители. Според данни от Световната банка обаче в Китай само 144 на 1000 души притежават превозно средство спрямо 500 в Япония и 360 в Южна Корея. Това създава предпоставки за завръщане към ръст, стига автомобилният пазар да не навлезе в прекалена паника.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 383 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 527 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фалшиви ъпдейти на Adobe Flash стартират копачи за криптовалути

Потребителите често не разбират, че са станали жертва на зловреден софтуер

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма