С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 15 окт 2018, 11:55, 2108 прочитания

Италия ще запази 15% в Alitalia при продажбата на закъсалата авиокомпания

Правителството се опитва да намери купувач, докато крайният срок за това наближава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Епопеята с изпадналия във финансова криза национален превозвач на Италия продължава с нови сили, като за пореден път се търси нов купувач, който да възстанови стабилността в компанията. Специалният административен режим, под който Alitalia беше поставена през миналата година, определи краен срок 31 октомври 2018 г. за изпълнението на тази задача и позволи заемането на сумата 900 млн. евро за покриването на разходите й за периода. По план, след като компанията бъде продадена и изплати дълга си, италианското правителство ще запази 15% от нея, пише Reuters по информация на местни издания.

Друг, по-малко вероятен изход на ситуацията е задължението да бъде опростено в замяна на пакет от акции. Спасителният план на стойност 2 млрд. евро, който Италия следва към момента, предвижда частична помощ от железопътната група Ferrovie dello Stato (FS) и от държавната банка Cassa Depositi e Prestiti, но и до голяма степен зависи от намирането на външен инвеститор, който да придобие поне 20-30% от дружеството. Подкрепата на FS ще се състои в предоставянето на активи към авиокомпанията, чиято стойност после ще бъде преобразувана в дял в нея, а банката от своя страна ще помага при финансирането на закупуването на нови самолети за флота й. По допълнителни данни един от тримата управители на Alitalia в момента - Луиджи Губитоси, ще стане новият главен изпълнителен директор.


Опит след опит

Някога символ на икономическия бум в страната в годините след Втората световна война, в последно време Alitalia е сянка на миналото си величие. През 2014 г., следвайки плана си за експанзия, един от водещите играчи в Близкия изток - Etihad, купи мажоритарен дял от компанията в опит да я върне на пътя на печалбата. Само две години по-късно след отчетени загуби 1.9 млрд. долара арабската група отказа да продължи с поддръжката на операциите на Alitalia и по този начин италианското дружество затъна в още по-дълбока криза.

След обявяването на административния процес редица компании от бранша също предявиха интерес към придобиването на дялове, активи и/или други части от бизнеса, но за целия период оттогава до сега особено развитие по случая няма. Сред тях бяха нискотарифните превозвачи easyJet, Wizzair и Ryanair, германската авиокомпания Lufthansa и американското дружество за частни инвестиции Cerberus, като преговорите им с Alitalia обаче замряха в началния си стадий или още във фазата на проучвания. Последните опити за някакво раздвижване по темата бяха от страна на правителството, което предложи на Air China, China Eastern Airlines и китайския Silk Road Fund да обмислят купуването на дял от 49% на своя официална визита в Китай през миналия месец.



Към момента обаче нито една страна не е поела ангажимент, а Alitalia отказва коментар. Единствено говорител на Министерството на промишлеността заяви, че е рано да се обсъждат в детайл плановете на правителството, а евентуални промени биха настъпили не по скоро от следващите няколко седмици.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alitalia акции Италия

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 1008 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 979 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕС финансира проекти за производството на батерии за електромобили

Отпускат се средства както на страните за изследвания, така и на компании с конкретни проекти

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие