Италия ще запази 15% в Alitalia при продажбата на закъсалата авиокомпания

Правителството се опитва да намери купувач, докато крайният срок за това наближава

Епопеята с изпадналия във финансова криза национален превозвач на Италия продължава с нови сили, като за пореден път се търси нов купувач, който да възстанови стабилността в компанията. Специалният административен режим, под който Alitalia беше поставена през миналата година, определи краен срок 31 октомври 2018 г. за изпълнението на тази задача и позволи заемането на сумата 900 млн. евро за покриването на разходите й за периода. По план, след като компанията бъде продадена и изплати дълга си, италианското правителство ще запази 15% от нея, пише Reuters по информация на местни издания.

Друг, по-малко вероятен изход на ситуацията е задължението да бъде опростено в замяна на пакет от акции. Спасителният план на стойност 2 млрд. евро, който Италия следва към момента, предвижда частична помощ от железопътната група Ferrovie dello Stato (FS) и от държавната банка Cassa Depositi e Prestiti, но и до голяма степен зависи от намирането на външен инвеститор, който да придобие поне 20-30% от дружеството. Подкрепата на FS ще се състои в предоставянето на активи към авиокомпанията, чиято стойност после ще бъде преобразувана в дял в нея, а банката от своя страна ще помага при финансирането на закупуването на нови самолети за флота й. По допълнителни данни един от тримата управители на Alitalia в момента - Луиджи Губитоси, ще стане новият главен изпълнителен директор.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал