С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 окт 2018, 11:55, 2146 прочитания

Италия ще запази 15% в Alitalia при продажбата на закъсалата авиокомпания

Правителството се опитва да намери купувач, докато крайният срок за това наближава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Епопеята с изпадналия във финансова криза национален превозвач на Италия продължава с нови сили, като за пореден път се търси нов купувач, който да възстанови стабилността в компанията. Специалният административен режим, под който Alitalia беше поставена през миналата година, определи краен срок 31 октомври 2018 г. за изпълнението на тази задача и позволи заемането на сумата 900 млн. евро за покриването на разходите й за периода. По план, след като компанията бъде продадена и изплати дълга си, италианското правителство ще запази 15% от нея, пише Reuters по информация на местни издания.

Друг, по-малко вероятен изход на ситуацията е задължението да бъде опростено в замяна на пакет от акции. Спасителният план на стойност 2 млрд. евро, който Италия следва към момента, предвижда частична помощ от железопътната група Ferrovie dello Stato (FS) и от държавната банка Cassa Depositi e Prestiti, но и до голяма степен зависи от намирането на външен инвеститор, който да придобие поне 20-30% от дружеството. Подкрепата на FS ще се състои в предоставянето на активи към авиокомпанията, чиято стойност после ще бъде преобразувана в дял в нея, а банката от своя страна ще помага при финансирането на закупуването на нови самолети за флота й. По допълнителни данни един от тримата управители на Alitalia в момента - Луиджи Губитоси, ще стане новият главен изпълнителен директор.


Опит след опит

Някога символ на икономическия бум в страната в годините след Втората световна война, в последно време Alitalia е сянка на миналото си величие. През 2014 г., следвайки плана си за експанзия, един от водещите играчи в Близкия изток - Etihad, купи мажоритарен дял от компанията в опит да я върне на пътя на печалбата. Само две години по-късно след отчетени загуби 1.9 млрд. долара арабската група отказа да продължи с поддръжката на операциите на Alitalia и по този начин италианското дружество затъна в още по-дълбока криза.

След обявяването на административния процес редица компании от бранша също предявиха интерес към придобиването на дялове, активи и/или други части от бизнеса, но за целия период оттогава до сега особено развитие по случая няма. Сред тях бяха нискотарифните превозвачи easyJet, Wizzair и Ryanair, германската авиокомпания Lufthansa и американското дружество за частни инвестиции Cerberus, като преговорите им с Alitalia обаче замряха в началния си стадий или още във фазата на проучвания. Последните опити за някакво раздвижване по темата бяха от страна на правителството, което предложи на Air China, China Eastern Airlines и китайския Silk Road Fund да обмислят купуването на дял от 49% на своя официална визита в Китай през миналия месец.



Към момента обаче нито една страна не е поела ангажимент, а Alitalia отказва коментар. Единствено говорител на Министерството на промишлеността заяви, че е рано да се обсъждат в детайл плановете на правителството, а евентуални промени биха настъпили не по скоро от следващите няколко седмици.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alitalia акции Италия

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 502 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 538 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕС финансира проекти за производството на батерии за електромобили

Отпускат се средства както на страните за изследвания, така и на компании с конкретни проекти

Още от Капитал
Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10