С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 окт 2018, 11:58, 2009 прочитания

Европа се превърна в движеща сила на бизнеса с луксозни стоки

LVMH очаква от бранда си за луксозни очила Thelios растеж в близкото бъдеще, както и множество консолидации

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В сянката на италианските Доломитски Алпи се намира заводът за производство на луксозни очила Thelios, собственост на LVMH. Най-голямата група по продажби за луксозни стоки, включваща в себе си Louis Vuitton, отваря бляскавата сграда преди година. Оказва се, че търсенето на модните продукти като очилата Celine Cats, чиято цена е близо 400 евро, е голямо. Затова и главният изпълнителен директор Джовани Зопас обмисля да удвои размера на фабриката.

Към консолидация



"Възможен е растеж от 5% в близкото бъдеще", споделя той пред Financial Times, като твърди, че модната индустрия за производство на луксозни очила очаква "масивна консолидация" и обединява 150 индивидуални марки в по-малко от 20. LVMH, която държи марките Dior и Céline, планира да ръководи тази промяна на пазара.

Очакванията за бизнеса с очила на LVMH е символ на голямата трансформация, която претърпява световната индустрия за луксозни стоки и която би превърнала Европа в лидер.

Неотдавнашният растеж на производителите на луксозни стоки в Европа е в ярък контраст с резултатите отпреди десет години, когато финансовата криза срина цените на акциите и пазарните оценки заради прогнозите, че повечето потребители не биха платили за чанта Louis Vuitton 2000 евро.




Световната индустрия за луксозни стоки се е утроила по размер в сравнение с 1996 г., става ясно от данни на Bain & Co. Прогнозата на компанията е, че индустрията би се оценила на 280 млрд. евро за 2018 г. и ще достигне обща стойност от 390 млрд. долара до 2025 г. Това се дължи до голяма степен на поведението на китайските потребители през последните две години, които сега формират от 40 до 60% от световните продажби на големи брандове като Louis Vuitton, Gucci и Cartier, казва Роджерио Фуджимори, консултант в канадската банка RBC.

Тенденции и опасения

Намаляването на данъците в САЩ също подпомага растежа, като увеличава възможностите на по-богатите американци. Придобиването на италианската Versace от Michael Kors през миналия месец също подчертава амбициите на американските играчи на пазара да се включат в европейското състезание за луксозни стоки.

Глобалното търсене и ролята на технологиите, като например онлайн пазаруването и социалните медии, показват, че потребителите се ориентират все по-бързо към новите тенденции. Компаниите, които имат капитал да разширят своето присъствие в онлайн магазините, поемат пазарен дял от по-малките марки, които се борят да адаптират своите бизнес модели, казва Фуджимори.

Нарастващата търговска война между САЩ и Китай и опасенията за това, че средствата на китайските потребители няма да се вливат за покупки на луксозни стоки, обаче оказват влияние. Брокерите в Morgan Stanley определиха миналата седмица, че секторът е стигнал до "много ниско ниво", тъй като акциите се търгуват на фона на нарастващите страхове от търговската война между САЩ и Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 834 прочитания

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 1371 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големият производител на уран планира да пусне акции на борсата в Лондон

Казахстанската Kazatomprom обмисля и възможност за вторично предлагане на фондовия пазар в Астана

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10