Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2018, 10:55, 2144 прочитания

Netflix изненада с добри резултати през третото тримесечие

Абонатите на платформата за видеострийминг са нараснали със 7 млн. и са достигнали 137 млн.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Netflix

Увеличаване

Инвеститорите на Netflix се увериха във вторник, че пропускането на целта за брой нови абонати през юли е било по-скоро еднократно събитие, отколкото начало на нова поредица от разочарования. Акционерите на компанията, която за кратко беше най-добре оцененото медийно дружество в света, бяха притеснени след резултатите за второто тримесечие, тъй като Netflix не отговори на собствените си очаквания. Ръководителите на компанията обвиниха вътрешното звено за прогнозиране за провала, пише Reuters.

Бърза промяна


Вчера обаче резултатите на онлайн платформата за видеострийминг надхвърлиха очакванията – през периода от юли до септември абонатите са нараснали със 7 млн. до 137 млн., което е с 2 млн. повече от предвижданията. Най-голямата компания в сектора очаква да добави още 9.4 млн. абонати през последното тримесечие, от които 7.6 млн. извън САЩ.

Приходите на компанията за периода са били 4 млрд. долара, в съответствие с оценките на анализаторите, според Bloomberg. През третото тримесечие на миналата година Netflix регистрира малко под 3 млрд. долара от продажби. Печалбата на акция е 89 цента, надминавайки значително прогнозите на анализаторите за 68 цента. През третото тримесечие на миналата година компанията спечели 29 цента на акция. Акциите на Netflix нараснаха с 14% в търговията след края на търговията във вторник.

"Тъй като интернет развлеченията се разрастват, повече компании виждат голямата възможност", казва Рейд Хейстингс, председател, президент и главен изпълнителен директор на компанията, коментирайки засилената конкуренция. "Компании като WarnerMedia и Disney/Fox се насочват към разпространение на свое собствено съдържание, като технологични компании като Apple, Amazon и други инвестират в първокласно съдържание, за да подобрят своите платформи за разпространение. Сред тези големи конкуренти плюс традиционните медии, нашата работа е да направим така, че когато потребителите имат свободно време, да решат да използват парите си за нашите услуги."



Притесненията

Проблемите през юли – когато акциите на компанията спаднаха с 14%, след като добави с 1 млн. абонати под очакванията на инвеститорите през второто тримесечие, доведе до внезапен край на един от най-силните периоди за компанията през тази година. Дотогава цената на акциите на Netflix почти се беше удвоила. До началото на тази седмицa книжата на платформата се търгуваха с 15% по-ниско от нивото им отпреди три месеца, когато цената им беше близо 400 долара, а компанията надмина по пазарна капитализация Walt Disney.

Въпреки това доклад на анализаторската компания Sensor Tower прогнозира връщането към растеж, на който Wall Street беше свикнал. Освен навлизането на нови пазари като Бразилия и Индия доставчикът отчита силен растеж в САЩ, където някои анализатори се опасяваха, че насищането на пазара ограничава възможностите за нови абонати.

По време на тримесечието новите сезони на популярните предавания на Netflix, като Orange is the new black, Bojack Horseman и American Vandal, бяха придружени от нови оригинални франчайзи като Sacred Games и Maniac.

Но анализаторите в Goldman Sachs предупредиха в понеделник, че дори Netflix да надмине целта си от 5 млн. нови абонати за третото тримесечие, инвеститорите все още подкрепят "по-консервативното" ръководство за четвъртото тримесечие. Те прогнозират голям скок в разходите за съдържание през втората половина на годината, като излишъкът от пари в брой вероятно ще се увеличи от 2 млрд. долара през миналата година до 3.3 млрд. долара през 2018 г.

Конкуренцията

Но анализаторите също така заявиха, че Wall Street продължава да подценява размера на глобалния пазар на Netflix, влиянието на постепенното увеличаване на съдържанието и нарастващата стойност на Netflix както за дистрибуторите, така и за създателите на съдържание.

Натискът върху платформата да продължи да увеличава бюджета си за съдържание, който се очаква да достигне 13 млрд. долара тази година, се засилва едва след като все повече конкуренти се появяват на пазара за видео стрийминг.

Освен дългоочакваните дебюти на нови стрийминг приложения от Disney и Apple през следващата година от AT&T заявиха, че планират да пуснат нова онлайн видеоуслуга, която ще включва съдържание от Warner Bros и HBO до края на 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 3858 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 3 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 2515 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Изчезването на журналиста Джамал Хашоги блокира сделките със Саудитска Арабия

Поведението на предприемачите в подобна кризисна ситуация е от решаващо значение за бизнеса им

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10