Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие

Изпълнителният директор на "А1 България" Александър Димитров

Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие

Телекомът отчита и по-висок среден приход от краен потребител

Константин Николов
4637 прочитания

Изпълнителният директор на "А1 България" Александър Димитров

© Надежда Чипева


В първото си пълно тримесечие след ребрандирането "А1 България" продължи тенденцията във финансовите си резултати от тази година и отново отчете увеличение в трите си най-важни показателя – приходите, печалбата преди данъци и амортизация и средният приход от потребител.

На какво се дължи

Оборотът на оператора за периода юли - септември е 112.5 млн. евро (220 млн. лв.), увеличение с 5.7% спрямо същия период на предишната година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се вдига с 6.6% до 40 млн. евро (78 млн. лв.). Средният приход от краен потребител (ARPU) пък достига 5.8 евро (11.35 лв.), ръст 2.6%. Оборотът за цялото деветмесечие е нагоре с 3.4% до 330 млн. евро (645.4 млн. лв.), а EBITDA – 107.5 млн. евро (210.3 млн. лв.).

В доклада на групата майка A1 Telekom Austria се казва, че основните причини за продължаващата тенденция на растеж са развитието на фиксирания бизнес, по-големият брой на клиентите на договор на мобилни услуги и продажбите на устройства.

Приходите във фиксирания сегмент са нараснали с 12% до 26.2 млн. евро, движени от все по-широко предлаганите корпоративни решения, както и нарасналото търсене от страна на потребителите на собственото съдържание на телекома като спортните канали MAX Sport. Това доведе и до повишение в броя на абонатите в този сегмент, които са скочили с 2.3% до 1.02 млн. души. "Спортните канали са основен двигател на растежа на приходите на абонат", се казва в анализа на групата за българския пазар.

Мобилният бизнес расте

Мобилният бизнес пък е повишил оборота си с 0.5% до 70.4 млн. евро благодарение най-вече на повечето бизнес клиенти. Общият брой на потребителите на мобилни услуги е спаднал от 4.055 млн. на 4.024 млн. души заради по-малкото ползващи предплатени услуги след поставените ограничения от 10 карти на физическо лице. Общият брой абонати на договор се увеличава с 0.8% до над 3.51 милиона.

Това беше и първото пълно тримесечие след ребрандирането през май на телекомуникационната група в "А1 България". През последните месеци компанията пусна и нови услуги, чрез които очаква да диверсифицира още приходите си. Сред тях са приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталният портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта.

И трите големи оператора в България отчетоха по-високи резултати за предишното второ тримесечие. Все още не е ясно дали "Теленор България", който вече е собственост на чешката група PPF, ще пуска редовни тримесечни финансови доклади. През ноември трябва да излязат и резултатите на БТК.

В първото си пълно тримесечие след ребрандирането "А1 България" продължи тенденцията във финансовите си резултати от тази година и отново отчете увеличение в трите си най-важни показателя – приходите, печалбата преди данъци и амортизация и средният приход от потребител.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • mto

    А1 България са най-големите мошеници! Използват некоректни търговски практики и в краткосрочен план може и да им се повишат приходите, но в дългосрочен ще загубят!
    Клиенти сме им от 1997-ма година и тази година съвсем успешно ни накараха да преосмислим това. Преподписвайки договора си с тях, акаунт мениджърът ни набута и един "подарък", за който си спести да ни каже цялата истина, въпреки че попитахме! Та, "подаръкът" идва със солидна месечна такса, която случайно не са ни съобщили... "Лоша комуникация", както каза третият ни нов акаунт мениджър.
    Та, един съвет - колкото по-далеч от А1 България - толкова по-добре!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.