С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 окт 2018, 16:03, 4045 прочитания

Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие

Телекомът отчита и по-висок среден приход от краен потребител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В първото си пълно тримесечие след ребрандирането "А1 България" продължи тенденцията във финансовите си резултати от тази година и отново отчете увеличение в трите си най-важни показателя – приходите, печалбата преди данъци и амортизация и средният приход от потребител.

На какво се дължи


Оборотът на оператора за периода юли - септември е 112.5 млн. евро (220 млн. лв.), увеличение с 5.7% спрямо същия период на предишната година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се вдига с 6.6% до 40 млн. евро (78 млн. лв.). Средният приход от краен потребител (ARPU) пък достига 5.8 евро (11.35 лв.), ръст 2.6%. Оборотът за цялото деветмесечие е нагоре с 3.4% до 330 млн. евро (645.4 млн. лв.), а EBITDA – 107.5 млн. евро (210.3 млн. лв.).

В доклада на групата майка A1 Telekom Austria се казва, че основните причини за продължаващата тенденция на растеж са развитието на фиксирания бизнес, по-големият брой на клиентите на договор на мобилни услуги и продажбите на устройства.

Приходите във фиксирания сегмент са нараснали с 12% до 26.2 млн. евро, движени от все по-широко предлаганите корпоративни решения, както и нарасналото търсене от страна на потребителите на собственото съдържание на телекома като спортните канали MAX Sport. Това доведе и до повишение в броя на абонатите в този сегмент, които са скочили с 2.3% до 1.02 млн. души. "Спортните канали са основен двигател на растежа на приходите на абонат", се казва в анализа на групата за българския пазар.



Мобилният бизнес расте

Мобилният бизнес пък е повишил оборота си с 0.5% до 70.4 млн. евро благодарение най-вече на повечето бизнес клиенти. Общият брой на потребителите на мобилни услуги е спаднал от 4.055 млн. на 4.024 млн. души заради по-малкото ползващи предплатени услуги след поставените ограничения от 10 карти на физическо лице. Общият брой абонати на договор се увеличава с 0.8% до над 3.51 милиона.

Това беше и първото пълно тримесечие след ребрандирането през май на телекомуникационната група в "А1 България". През последните месеци компанията пусна и нови услуги, чрез които очаква да диверсифицира още приходите си. Сред тях са приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталният портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта.

И трите големи оператора в България отчетоха по-високи резултати за предишното второ тримесечие. Все още не е ясно дали "Теленор България", който вече е собственост на чешката група PPF, ще пуска редовни тримесечни финансови доклади. През ноември трябва да излязат и резултатите на БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 2 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 480 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

24 фев 2020, 470 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската хотелска верига Maritim стъпва в България с хотел в "Албена"

Компанията е сключила договор за управление на петзвездния "Парадайз блу" в курорта

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10