С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 окт 2018, 16:03, 3690 прочитания

Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие

Телекомът отчита и по-висок среден приход от краен потребител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В първото си пълно тримесечие след ребрандирането "А1 България" продължи тенденцията във финансовите си резултати от тази година и отново отчете увеличение в трите си най-важни показателя – приходите, печалбата преди данъци и амортизация и средният приход от потребител.

На какво се дължи


Оборотът на оператора за периода юли - септември е 112.5 млн. евро (220 млн. лв.), увеличение с 5.7% спрямо същия период на предишната година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се вдига с 6.6% до 40 млн. евро (78 млн. лв.). Средният приход от краен потребител (ARPU) пък достига 5.8 евро (11.35 лв.), ръст 2.6%. Оборотът за цялото деветмесечие е нагоре с 3.4% до 330 млн. евро (645.4 млн. лв.), а EBITDA – 107.5 млн. евро (210.3 млн. лв.).

В доклада на групата майка A1 Telekom Austria се казва, че основните причини за продължаващата тенденция на растеж са развитието на фиксирания бизнес, по-големият брой на клиентите на договор на мобилни услуги и продажбите на устройства.

Приходите във фиксирания сегмент са нараснали с 12% до 26.2 млн. евро, движени от все по-широко предлаганите корпоративни решения, както и нарасналото търсене от страна на потребителите на собственото съдържание на телекома като спортните канали MAX Sport. Това доведе и до повишение в броя на абонатите в този сегмент, които са скочили с 2.3% до 1.02 млн. души. "Спортните канали са основен двигател на растежа на приходите на абонат", се казва в анализа на групата за българския пазар.



Мобилният бизнес расте

Мобилният бизнес пък е повишил оборота си с 0.5% до 70.4 млн. евро благодарение най-вече на повечето бизнес клиенти. Общият брой на потребителите на мобилни услуги е спаднал от 4.055 млн. на 4.024 млн. души заради по-малкото ползващи предплатени услуги след поставените ограничения от 10 карти на физическо лице. Общият брой абонати на договор се увеличава с 0.8% до над 3.51 милиона.

Това беше и първото пълно тримесечие след ребрандирането през май на телекомуникационната група в "А1 България". През последните месеци компанията пусна и нови услуги, чрез които очаква да диверсифицира още приходите си. Сред тях са приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталният портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта.

И трите големи оператора в България отчетоха по-високи резултати за предишното второ тримесечие. Все още не е ясно дали "Теленор България", който вече е собственост на чешката група PPF, ще пуска редовни тримесечни финансови доклади. През ноември трябва да излязат и резултатите на БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 576 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 777 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската хотелска верига Maritim стъпва в България с хотел в "Албена"

Компанията е сключила договор за управление на петзвездния "Парадайз блу" в курорта

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство