Двигатели на Volvo срещат проблеми с контрола на вредните емисии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Двигатели на Volvo срещат проблеми с контрола на вредните емисии

Reuters

Двигатели на Volvo срещат проблеми с контрола на вредните емисии

Шведската компания предупреди, че тези за автобуси и камиони може и да не издържат тестовете

2903 прочитания

Reuters

© Reuters


Новата реалност за производителите на автомобили в световен мащаб се свежда до задължителното налагане на по-строги мерки в ограничаването на вредните емисии от продуктите на индустрия. Тази тенденция е повсеместна, като с всяка следваща държава, която се обяви за значителното намаляване на количествата на опасните газове в атмосферата, компаниите от бранша стават обект на все по-взискателни проверки и солени глоби за неспазване на стандарти за опазване на околната среда.

На този фон шведската Volvo е изправена пред критична ситуация, след като стана ясно, че някои от двигателите на камионите и автобусите й имат част за контрола на вредните емисии от азотен оксид, която се разваля по-бързо от предвижданото, пише Reuters. Към този момент от компанията смятат, че най-голямата партида от неизправното оборудване е продадена на най-големите й пазари - Северна Америка и Европа, като разрешаването на проблема "ще струва доста скъпо".

Засега няма данни Volvo да е мамила при тестването на двигателите или да е скрила някаква информация от властите след откриването на проблема. Разговори със съответните институции в двата пазара са вече в ход, разкри говорител на компанията, като към момента не е известно точно колко автомобила са засегнати. Разследването на въпроса също е започнало, като становището на шведския производител е, че при доставката на превозните средства всички тестове са отчели резултати в нормата. В отговор обаче акциите на компанията спаднаха до 5.3%.

У кого е вината

Директорът на отдел връзка с инвеститорите на Volvo Андерс Кристенсон коментира, че целият проблем се свежда до неизправност в каталитичния конвертор, доставен от външен производител. Засега няма допълнителна информация за името на тази компания, нито дали Volvo ще продължи да си сътрудничи с нея. За шведската компания въпросът на дневен ред сега е друг - дали само една част от конвертора трябва да бъде сменена или направо цялото устройство.

Според анализатора на Kepler Cheuvreux Матс Лис във всеки случай разходите ще бъдат поне няколко хиляди на единица, без това да включва по-нататъшна ремонтна или поддържаща дейност. Въпреки всичко за момента Volvo няма планове да изтегля автомобилите си, които за миналата година достигнаха бройката от почти 144 хил. общо в Северна Америка и Европа. В цялата ситуация обаче редица независими анализатори виждат очертанията на по-голям проблем - ако доставчикът на неизправната част е външен, това би значело, че и други компании от бранша могат да очакват подобен развой на събитията и по този начин цялостната обстановка да се влоши неимоверно.

Сянка от близкото минало

През 2015 г. светът стана свидетел на скандал от невиждана величина - така нареченият Дизелгейт, който разтресе из основи автомобилната индустрия. В него основният замесен беше гигантът Volkswagen, за когото беше доказано, че умишлено е променял резултатите от тестовете за емисиите от своите автомобили. Резултатът – солидна глоба, тежки дела и огромни разходи за германската компания и пожар, който се разпростря сред повечето производители.

Редом с Volkswagen, Nissan, Citroen, Hyundai и Volvo бяха сред имената в центъра на скандала, като разследванията показаха, че продуктите на всички излъчват емисии в пъти над позволеното от регулаторите. За сравнение - информация на The Independent от 2015 г. разкри, че топ пет на най-големите замърсители включват моделите Nissan X-Trail 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 160, Jeep Renegade 2.0 Multijet, Renault Grand Scenic Energy dCi 130 Start and Stop и Volvo S40 D4, с емисии 14 пъти над разрешеното.

Новата реалност за производителите на автомобили в световен мащаб се свежда до задължителното налагане на по-строги мерки в ограничаването на вредните емисии от продуктите на индустрия. Тази тенденция е повсеместна, като с всяка следваща държава, която се обяви за значителното намаляване на количествата на опасните газове в атмосферата, компаниите от бранша стават обект на все по-взискателни проверки и солени глоби за неспазване на стандарти за опазване на околната среда.

На този фон шведската Volvo е изправена пред критична ситуация, след като стана ясно, че някои от двигателите на камионите и автобусите й имат част за контрола на вредните емисии от азотен оксид, която се разваля по-бързо от предвижданото, пише Reuters. Към този момент от компанията смятат, че най-голямата партида от неизправното оборудване е продадена на най-големите й пазари - Северна Америка и Европа, като разрешаването на проблема "ще струва доста скъпо".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK