Малките и средните предприятия в Германия поставят щастието на работещите над печалбите
Средното МСП е 1.5 до 4 пъти по-голямо в Германия, отколкото в други страни от ЕС


Пламена Кацарова

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Клаус Фишер има нетрадиционен подход към бизнеса. "Задачата, която поех от баща ми, е да успея да подготвя компанията за бъдещето, като подсигуря съществуващите работни места и създам нови такива", казва 68-годишният бизнесмен, който "вярва не в парите, а в удоволствието".
Ситуиран в отдалечена долина в Югозападна Германия, на час път с кола от Щутгарт, Фишер произвежда стенни контакти и части за автомобили, а годишно реализира продажби за над 800 млн. евро. Бизнесменът твърди, че "брои в десетилетия, а не в тримесечия". През последните 40 години персоналът се е утроил до 5000 души, а продажбите са десет пъти повече. Само през 2017 г. те са се увеличили с 9%, след като групата разширява дейността си с 3D печат и тъчскрийн технологии. "Винаги съм бил тласкан от желанието да се развивам съвместно с моите служители", казва Фишер, чието лично имущество се оценява на 600 млн. евро.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход