Умните решения на умните компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Умните решения на умните компании

Милап Пател, директор "Стратегия, трансформация и изкуствен интелект" в Ericsson, обясни, че автоматизацията и изкуственият интелект позволява на служителите да се занимават с други дейности и така компанията да е още по-продуктивна

Умните решения на умните компании

Как Индустрия 4.0 помага на работата с данни или успява да "изслуша" машините

3399 прочитания

Милап Пател, директор "Стратегия, трансформация и изкуствен интелект" в Ericsson, обясни, че автоматизацията и изкуственият интелект позволява на служителите да се занимават с други дейности и така компанията да е още по-продуктивна

© Цветелина Белутова


"Благодаря ти, Индустрия 4.0, защото нямаше да може да поддържаме темпото без дигитализация и автоматизация." Това каза Милап Пател, директор "Стратегия, трансформация и изкуствен интелект" в Ericsson, по време на третия годишен бизнес форум Индустрия 4.0, който се проведе в Пловдив и се организира от "Икономедиа", община Пловдив и "Тракия тех".

Няколко компании споделиха как използват умните технологии, за да се увеличава производителността на предприятията. И докато някои подобряват със собствен капацитет своите процеси, други създават решения, които да предложат като продукт на предприятията, които желаят да увеличат производителността си.

От медната жица до изкуствения интелект

"През 2002г. Работехме с 3 трилиона GB данни. В момента сме стигнали 33 трилиона. През 2030 г. ще са 160 трилиона GB данни. Тогава ще са 30 пъти повече, отколкото 20 години по-рано, тоест през 2010 г.", разказва Милап Пател.

Той даде пример с когнитивната автоматизация, която компанията постепенно включва в своята работа, за да подобри дейността си. "Накратко, това е, когато компютрите имитират когнитивните функции на човешкия мозък", уточнява той. Една от основните функции на тази иновация е да постига по-ефективна комуникация с потребителите. Така, когато достатъчно умни чат ботове общуват с клиентите, служителите са свободни да предсказват нови потенциални проблеми и да ги решават предварително.

Заслушай се в тракането

Иновациите обаче могат да идват и отвън и фирмите могат да разчитат на партньори, за да адаптират работата си и да пристъпят към Индустрия 4.0. Чрез платформа, базирана на интернет на нещата и големи масиви данни (big data), компанията Factor.E анализира и "слуша" машините в предприятията, за да може да предложи как да увеличи енергийната ефективност например.

"Това, което ние направихме, е, че използвахме и разчетохме универсалния език на машините – електричеството. То ни казва как работи машината и какво можем да подобрим в работата й. Имаме хардуер, който лесно ни позволява да оценим енергийната ефективност на машините", обясни Стилиянос Киателис, основател и изпълнителен директор на базираната в Берлин компания. Крайната цел е производителността на предприятията да се увеличи чрез въпросния софтуер и оборудване. "С него можем да научим машината сама да дава предложения за по-добра работа. Когато се сумират тези данни, може да се спестят от труд 1500 евро на машина месечно, производството може да се увеличи с 1.4%, а загубата на енергия може да намалее", уточнява Киателис.

"Благодаря ти, Индустрия 4.0, защото нямаше да може да поддържаме темпото без дигитализация и автоматизация." Това каза Милап Пател, директор "Стратегия, трансформация и изкуствен интелект" в Ericsson, по време на третия годишен бизнес форум Индустрия 4.0, който се проведе в Пловдив и се организира от "Икономедиа", община Пловдив и "Тракия тех".

Няколко компании споделиха как използват умните технологии, за да се увеличава производителността на предприятията. И докато някои подобряват със собствен капацитет своите процеси, други създават решения, които да предложат като продукт на предприятията, които желаят да увеличат производителността си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK