С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
18 окт 2018, 12:10, 2895 прочитания

Умните решения на умните компании

Как Индустрия 4.0 помага на работата с данни или успява да "изслуша" машините

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Благодаря ти, Индустрия 4.0, защото нямаше да може да поддържаме темпото без дигитализация и автоматизация." Това каза Милап Пател, директор "Стратегия, трансформация и изкуствен интелект" в Ericsson, по време на третия годишен бизнес форум Индустрия 4.0, който се проведе в Пловдив и се организира от "Икономедиа", община Пловдив и "Тракия тех".

Няколко компании споделиха как използват умните технологии, за да се увеличава производителността на предприятията. И докато някои подобряват със собствен капацитет своите процеси, други създават решения, които да предложат като продукт на предприятията, които желаят да увеличат производителността си.


От медната жица до изкуствения интелект

"През 2002г. Работехме с 3 трилиона GB данни. В момента сме стигнали 33 трилиона. През 2030 г. ще са 160 трилиона GB данни. Тогава ще са 30 пъти повече, отколкото 20 години по-рано, тоест през 2010 г.", разказва Милап Пател.

Той даде пример с когнитивната автоматизация, която компанията постепенно включва в своята работа, за да подобри дейността си. "Накратко, това е, когато компютрите имитират когнитивните функции на човешкия мозък", уточнява той. Една от основните функции на тази иновация е да постига по-ефективна комуникация с потребителите. Така, когато достатъчно умни чат ботове общуват с клиентите, служителите са свободни да предсказват нови потенциални проблеми и да ги решават предварително.



Заслушай се в тракането

Иновациите обаче могат да идват и отвън и фирмите могат да разчитат на партньори, за да адаптират работата си и да пристъпят към Индустрия 4.0. Чрез платформа, базирана на интернет на нещата и големи масиви данни (big data), компанията Factor.E анализира и "слуша" машините в предприятията, за да може да предложи как да увеличи енергийната ефективност например.

"Това, което ние направихме, е, че използвахме и разчетохме универсалния език на машините – електричеството. То ни казва как работи машината и какво можем да подобрим в работата й. Имаме хардуер, който лесно ни позволява да оценим енергийната ефективност на машините", обясни Стилиянос Киателис, основател и изпълнителен директор на базираната в Берлин компания. Крайната цел е производителността на предприятията да се увеличи чрез въпросния софтуер и оборудване. "С него можем да научим машината сама да дава предложения за по-добра работа. Когато се сумират тези данни, може да се спестят от труд 1500 евро на машина месечно, производството може да се увеличи с 1.4%, а загубата на енергия може да намалее", уточнява Киателис.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 982 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 812 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лекторите на Retail in Detail: Стела Първанова

Търговският директор на "Кауфланд България" ще вземе участие в дискусионен панел за готовността на бизнес средата в България да посрещне ритейла на бъдещето

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма