"dm България" отчете 19% ръст на приходите за финансовата година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"dm България" отчете 19% ръст на приходите за финансовата година

Управителите на веригата Георги Търнев (вляво), Евелина Великова, Андрей Петров дадоха специална пресконференция за финансовите резултати на дружеството

"dm България" отчете 19% ръст на приходите за финансовата година

Веригата планира да открие между осем и десет нови обекта в страната през следващите 12 месеца

Мара Георгиева
5203 прочитания

Управителите на веригата Георги Търнев (вляво), Евелина Великова, Андрей Петров дадоха специална пресконференция за финансовите резултати на дружеството

© dm България


Веригата "dm България" отчете над 132 млн. лв. оборот за финансовата година, която за компанията е от 1 октомври 2017 до 30 септември 2018 г. Това е ръст от 19% спрямо предходния аналогичен период, съобщи Андрей Петров - председател на борда на управителите.

Над 30 милиона артикула

Според мениджърския екип на компанията отличните финансови резултати се дължат на все по-нарастващата популярност на бизнес модела на dm, който предлага възможности за избор на над 14 хил. продукта плюс компетентна консултация при пазаруването. През изминалата финансова година са закупени над 30 млн. артикула, което е с 5 млн. повече в сравнение с предишния аналогичен период, отчита българското дружество.

"Финансовият резултат расте незначително – само с около 3%, заради експанзията и откриването на нови магазини, тъй като през миналата година отворихме само два нови филиала в страната. Ръстът на приходите се дължи основно на работата на съществуващите обекти, които вече са 74 в 25 града в страната", обясни Андрей Петров. И уточни, че компанията планира да открие между осем и десет магазина през следващата година.

През изминалата финансова година "dm България" е направила инвестиции за 4.5 млн. лв. основно за разширяване и модернизиране на магазинната мрежа. "Над 70% от филиалите ни вече са с нова визия, с по-голяма търговска площ, с по-голям асортимент, с по-удобна подредба, с допълнителни услуги – например кътове за повиване и за кърмене на бебета. До края на тази финансова година ще бъдат обновени и останалите ни обекти", обобщи Андрей Петров.

Източник: "dm България"

Нови продукти, засилено търсене на биохрани

Ръководството на компанията отчита няколко основни тенденции на пазара на дрогерийни продукти в страната и конкретно в магазините на веригата. "Търсят се все повече нови продукти, с нови формули. Въведохме шест нови собствени марки, с което броят им нарасна до 29 с общо 4000 продукта", обяви Георги Търнев, управител на компанията с ресор "Маркетинг и снабдяване".

Втората открояваща се тенденция е навлизането на т.нар. ексклузивни кооперационни марки. "Това са иновативни брандове, създадени от стартиращи компании, блогъри, лидери на мнение, фенове на компанията, които са подкрепени от веригата и се продават само в нейните магазини", обобщи Търнев. И даде пример с марката Landhaarmadchen ("Дългокосо момиче"), създадена в Германия от две момичета – фризьорки и модни стилистки, която вече се продава в dm и съдържа 22 продукта за коса.

Търсенето на биопродукти, на храни и козметика с натурални съставки, завръщането към естествения външен вид е следващият устойчив тренд, наблюдаван в обектите на дрогерията, която предлага общо над 550 стоки в този сегмент. "Здравословните храни са с над 30% ръст на продажбите. Това е най-бързоразвиващата се категория в нашите магазини", обяви Георги Търнев.

Увеличават се и покупките на продукти от висок ценови клас – резултат от "по-високия стандарт на живот и готовността на потребителите да се доверят на по-стойностни марки".

Групата dm с оборот от 10.7 млрд евро

dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представена в 13 държави в Европа.

За финансовата 2017/2018 година групата dm отбелязва 10.7 млрд. евро приходи, което е ръст от 4.3% на годишна база. "Осем от тези над 10 млрд. евро се дължат на "dm Германия", уточни Андрей Петров.

Подгрупата "Австрия и ЦИЕ", която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита 8% ръст на приходите до 2.6 милиарда евро.

Общо магазините на концерна dm са 3566, новооткритите през отчетната финансова година са 102, от които 64 са в Германия. Служителите в групата са близо 62 хил., като новоназначените са над 2600.

Корпоративна социална отговорност

"dm България" инвестира в обучението на своите служители и работи за въвеждане на нова професия за България – "дрогерист", съобщи Евелина Великова, управител с ресори "Обучение и развитие" и "Филиална организация". И уточни, че компанията изпълнява дългосрочна програма за повишаване на квалификацията на заетите, която започнала с изпращането на група служители за едногодишно обучение в Австрия по местна учебна програма, включваща задълбочено изучаване на биология, химия, ботаника, биохимия, наука за храненето и т.н.

В партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София вече е разработен курс за обучение на dm дрогеристи и в България, като целта е в следващите години във всеки магазин на dm да има поне един завършил успешно този курс, обобщи Евелина Великова.

"През изминалата финансова година "dm България" приключи две социални инициативи - "Веселите зъбки" и "Слънчевите деца", които обхванаха над 70 хил. деца в цялата страна", съобщи Великова. За втора година българското дружество подкрепя фондация "Живот със синдром на Даун", като дари 10 хил. лв. в рамките на "Слънчеви деца 2018" за проекта "Адаптирано плуване за 2019 г.", в който ще участват 30 деца със синдрома от Варна, София, Стара Загора, Габрово, Гълъбово и Дупница.

Веригата "dm България" отчете над 132 млн. лв. оборот за финансовата година, която за компанията е от 1 октомври 2017 до 30 септември 2018 г. Това е ръст от 19% спрямо предходния аналогичен период, съобщи Андрей Петров - председател на борда на управителите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK