С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2018, 14:06, 3478 прочитания

Яни Драгов, който вярва в силата на чистата храна

Tенденциите, особеностите и възможностите в сегмента на био храните, разказани на Retail in Detail от собственика на "Смарт органик" - най-голямата българска компания за биохрани

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Яни Драгов вярва в силата на чистата храна. Вярва и че групата потребители с ново съзнание, подчинено на информирания избор за качествена, здравословна и произведена с минимален отпечатък върху околната среда храна, ще расте. Тези убеждения са в основата на един изключително успешен бизнес модел, който той създава от нула.

През 2009 г. Драгов започва своето предприемаческо начинание в нишата на биохраните като търговец. Първоначално внася биосуровини и продукти от Германия и ги предлага на българския пазар. Преди да се впусне в това, е работил в сферата на финансите. Последната му месторабота е в TBI Asset Management, където заема позиция на портфолио мениджър.


През 2011 г. Яни Драгов се насочва към производство, но без да преустановява търговската дейност. Тогава заедно с Анита и Калин Класанови основават компанията "Роо брандс", която произвежда суровите биодесерти Roobar. През 2017 г. Драгов изкупува дяловете на семейство Класанови и става едноличен собственик на марката чрез дружеството "Смарт органик". Междувременно фирмата е постигнала голям пазарен успех. Барчетата се продават в 50 държави на 6 континента и са част от асортимента в биощандовете на някои от най-големите търговски вериги в Европа. Освен тях в портфолиото на компанията са курабийките Kookie Cat и "Курабийница" и енергийните топчета с растителни пробиотици Roobiotic. Всички продукти са био и бързо стават лидери в своите категории в Европа. Десертите Roobar пък са награждавани за иновативност на три континента.

Заедно с биодесертите Яни Драгов продължава да развива и търговското направление на "Смарт органик". В момента тя е най-големият търговец на едро и дистрибутор на биохрани на българския пазар, като асортиментът й включва повече 1700 артикула. Под шапката й се произвеждат още няколко марки. Това са здравословните биоснаксове Bett’r, супер храните Dragon Superfoods, зърнените, житни и бобови култури, подправки, олиа и тахани "Био класа", лютите сосове и пасти Chilli Hills и др. Компанията е собственик на веригата магазини "Зелен био", която работи с франчайз партньори. През 2017 г. оборотът на дружеството е 24,1 млн. лв., а печалбата му 1.6 млн. лв.

Яни Драгов ще бъде сред лекторите на форума Retail in Detail, организиран от вестник "Капитал" и списание "Регал" в партньорство с маркетинговата и дигитална агенция Xplora. Retail in Detail е първото специализирано събитие за бизнеса с бързооборотни стоки в България. За своето тринадесетгодишно съществуване форумът се утвърди като най-значимата платформа за обмяна на опит и контакти не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.



През 2018 г. събитието се фокусира върху новите тенденции, които променят търговията на дребно в световен мащаб. Повече информация за програмата и условията за регистрация вижте тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 426 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 916 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Paysafe обяви, че вече има хиляда служители в България

Първата по приходи софтуерна компания за разплащания ще продължи да се разраства у нас

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10