Запали една високотехнологична

Електронните цигари Juul се оценяват на 15 млрд. долара и стават все по-популярни сред тийнейджърите в САЩ

Електронните цигариjuul Juul имат и много копия, които се разпространяват на пазара
Електронните цигариjuul Juul имат и много копия, които се разпространяват на пазара
Електронните цигариjuul Juul имат и много копия, които се разпространяват на пазара    ©  Reuters
Електронните цигариjuul Juul имат и много копия, които се разпространяват на пазара    ©  Reuters

Рекламите на цигари винаги са били деликатна тема. И вероятно ще останат такава. Дори и днес, във времената на масовата дигитална реклама и "технологични" цигари, се появяват компании, които да предизвикват възмущение. Най-известната сред тях е Juul Labs, стартъп, който държи 72% от пазара на електронни цигари в САЩ и разработва едноименния продукт, отличаващ се с висока концентрация на никотин. Компанията твърди, че Juul е насочена към възрастните пушачи, но критиците и регулаторите посочват, че основната цел на фирмата е да достигне до тийнейджърите.

По-опитните пушачи харесват Juul, защото продуктите й успешно заместват никотиновия "удар" от обикновените цигари. Продуктът използва никотинови соли, които се нагряват през устройство, подобно на USB флашка. В същото време Juul вече е истински феномен сред американските ученици – не само заради рекламите, но и заради сладникавия си вкус, който им допада. Очаквано срещу компанията се надигна вълна от недоволство – и страх от регулация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове