С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 окт 2018, 13:26, 5149 прочитания

Tesla купи терен в Шанхай, където ще строи новия си завод за електромобили

Илън Мъск възнамерява да закупи още акции на стойност 20 млрд. долара от компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Tesla

Увеличаване

Tesla купи терен от 860 хил. кв. м. в Шанхай, където ще се намира новият ѝ завод за производство на електромобили. Компанията на Илън Мъск инвестира 140 млн. долара, за да навлезе на най-бързо развиващия се пазар за коли в света. От Tesla заявиха, че производството ще започне през 2021 г., а началният капацитет на фабриката ще бъде около 250 хил. превозни средства годишно, пише Financial Times.

В същото време главният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск предвижда да купи обикновени акции на компанията за 20 млн. долара по време на следващия отворен борсов прозорец. Това става ясно от документи, свързани със спора на предприемача с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ. По този начин се разкриват намеренията на Мъск да не допуска други лица до управлението.


Основателят и изпълнителен директор купи акции за 24 млн. долара през юни и за 9.9 млн. долара през май, според информация на InsiderScore. От началото на годината книжата на Tesla са паднали с 10%.

Смело към целта

Влизането на Tesla на китайския пазар обаче става в момент, когато нарастването му е застрашено поради търговската война между Пекин и Вашингтон, а това би повлияло на продажбите на производителя на електроавтомобили. От компанията споделят, че за този месец разходите ѝ са се увеличили заради по-високите мита и транспортни разходи. Заводът в Шанхай ще се финансира главно от китайски банки, а собствената инвестиция на Tesla "съществено ще започне през 2019 г.", заяви Мъск по време на конференцията си с инвеститорите. Според източници на Bloomberg общата сума, определена за завода, ще бъде на стойност 5 млрд. долара.



Добрата новина е, че Пекин обеща през април, че ще премахне правилата, според които в момента чуждестранните компании трябва да формират съвместни предприятия с китайски партньори в сектора на електромобилите. Това би трябвало да се случи до края на годината, въпреки че ограничението ще важи за други видове превозни средства.

Oт Tesla заявиха, че заводът в Шанхай ще бъде изцяло собственост на компанията. Фабриката ще бъде базирана в района Линганг в Шанхай, чието име означава "близо до пристанището". Районът отдавна привлича международните автомобилни компании. Илън Мъск каза, че капацитетът на фабриката ще достигне 500 хил. коли годишно, а в нея ще се произвеждат и батериите за автомобилите.

Сегашно положение

Производството на Tesla в САЩ обаче е все още само половината от това, което първоначално обеща да постигне Мъск до края на 2018 г., въпреки че най-накрая успя да изпълни седмичната и тримесечната си цел.

Tesla е продала 14 779 автомобила в Китай миналата година според данни от LMC Automotive. Това й отрежда 3% пазарен дял при електромобили в страната или 10-то място в този сегмент.
Китай отговаря за 17% от приходите на Tesla за 2017 г.


Китай представлява огромна възможност за Tesla в условията на конкуренция с компании като BMW и Daimler, които също се стремят да се възползват от бързо разрастващия се пазар. Целта на правителството е да достигне продажби от 7 млн. нови енергийни превозни средства годишно до 2025 г. - категория, включваща коли, захранвани с акумулаторни батерии, и автомобили с горивни клетки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 161 прочитания

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 495 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дейвид Суомалайнен: Блокчейн е пътят към децентрализация и ще извади от играта много посредници в бизнеса

Юристът и експерт в областта на блокчейн пред "Капитал"

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10