С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 окт 2018, 13:26, 5067 прочитания

Tesla купи терен в Шанхай, където ще строи новия си завод за електромобили

Илън Мъск възнамерява да закупи още акции на стойност 20 млрд. долара от компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Tesla

Увеличаване

Tesla купи терен от 860 хил. кв. м. в Шанхай, където ще се намира новият ѝ завод за производство на електромобили. Компанията на Илън Мъск инвестира 140 млн. долара, за да навлезе на най-бързо развиващия се пазар за коли в света. От Tesla заявиха, че производството ще започне през 2021 г., а началният капацитет на фабриката ще бъде около 250 хил. превозни средства годишно, пише Financial Times.

В същото време главният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск предвижда да купи обикновени акции на компанията за 20 млн. долара по време на следващия отворен борсов прозорец. Това става ясно от документи, свързани със спора на предприемача с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ. По този начин се разкриват намеренията на Мъск да не допуска други лица до управлението.


Основателят и изпълнителен директор купи акции за 24 млн. долара през юни и за 9.9 млн. долара през май, според информация на InsiderScore. От началото на годината книжата на Tesla са паднали с 10%.

Смело към целта

Влизането на Tesla на китайския пазар обаче става в момент, когато нарастването му е застрашено поради търговската война между Пекин и Вашингтон, а това би повлияло на продажбите на производителя на електроавтомобили. От компанията споделят, че за този месец разходите ѝ са се увеличили заради по-високите мита и транспортни разходи. Заводът в Шанхай ще се финансира главно от китайски банки, а собствената инвестиция на Tesla "съществено ще започне през 2019 г.", заяви Мъск по време на конференцията си с инвеститорите. Според източници на Bloomberg общата сума, определена за завода, ще бъде на стойност 5 млрд. долара.



Добрата новина е, че Пекин обеща през април, че ще премахне правилата, според които в момента чуждестранните компании трябва да формират съвместни предприятия с китайски партньори в сектора на електромобилите. Това би трябвало да се случи до края на годината, въпреки че ограничението ще важи за други видове превозни средства.

Oт Tesla заявиха, че заводът в Шанхай ще бъде изцяло собственост на компанията. Фабриката ще бъде базирана в района Линганг в Шанхай, чието име означава "близо до пристанището". Районът отдавна привлича международните автомобилни компании. Илън Мъск каза, че капацитетът на фабриката ще достигне 500 хил. коли годишно, а в нея ще се произвеждат и батериите за автомобилите.

Сегашно положение

Производството на Tesla в САЩ обаче е все още само половината от това, което първоначално обеща да постигне Мъск до края на 2018 г., въпреки че най-накрая успя да изпълни седмичната и тримесечната си цел.

Tesla е продала 14 779 автомобила в Китай миналата година според данни от LMC Automotive. Това й отрежда 3% пазарен дял при електромобили в страната или 10-то място в този сегмент.
Китай отговаря за 17% от приходите на Tesla за 2017 г.


Китай представлява огромна възможност за Tesla в условията на конкуренция с компании като BMW и Daimler, които също се стремят да се възползват от бързо разрастващия се пазар. Целта на правителството е да достигне продажби от 7 млн. нови енергийни превозни средства годишно до 2025 г. - категория, включваща коли, захранвани с акумулаторни батерии, и автомобили с горивни клетки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 517 прочитания

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания 1 EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Нискотарифният превозвач ще си партнира с Airbus за разработването на хибриден самолет

20 ное 2019, 893 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дейвид Суомалайнен: Блокчейн е пътят към децентрализация и ще извади от играта много посредници в бизнеса

Юристът и експерт в областта на блокчейн пред "Капитал"

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10