С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 окт 2018, 12:23, 2649 прочитания

Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon

Най-голямата верига в света смята да преосмисли бизнес модела си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изпълнителният директор на американския ритейл гигант Walmart Дъг Макмилън призова инвеститорите да преразгледат бизнес модела на компанията в борбата й за надмощие с Amazon, като насочи вниманието им към редицата вложения в технологичната сфера, целящи да увеличат онлайн продажбите, пише Reuters.

Проба-грешка


"Искам да променя начина, по който гледате на Walmart, ние ще преосмислим не само бизнеса си, но и целия сектор, като в хода на този процес няма да се страхуваме да използваме принципа проба-грешка", коментира той. Това обръщение е препратка към усилията на ритейлъра в последно време да разнообрази пакета си от предлагани услуги и да навлезе активно в нови пазарни ниши. На този фон на преден план излизат нововъведенията на Walmart в сферите на доставките, биометричните данни, виртуалната реалност, електронния стокообмен и машинното обучение за целите на търговията и работата с храна.

В същността си конкуренцията между Walmart и Amazon се свежда главно до взимане на превес в сектора с храните и всички производни на него бизнеси. Към момента 56% от приходите на Walmart са от продажби на хранителни стоки – факт, който кара Макмилън да мисли, че неговата компания има преимущество над основния си конкурент. За да затвърди тази позиция, компанията насочва всички свои усилия по направление използването на широко разпространената си мрежа от физически магазини за доставянето на свежа храна в радиус от 10 мили на 90% от населението на САЩ. За тази цел се създават все повече поделения за доставка и онлайн поръчка на храна към вече съществуващите магазини, като до края на годината 800 от тях ще са оборудвани с отдели за доставка, а 2000 с такива за онлайн поръчки. Walmart очаква общ ръст на продажбите в интервала 2.5-3% за следващата фискална година.

Очаквания за по-ниска печалба



Борбата на Walmart за по-голям пазарен дял става на по-висока цена за компанията – намаляване на ръста на електронната търговия и съответно по-ниски очаквания за печалбата й за следващата година.

Според главния финансов директор Брет Бигс прогнозите сочат, че ръстът на електронната търговия ще бъде около 35%, за разлика от 40% през 2018 г. Досега компанията положи доста усилия да стимулира онлайн покупките на потребителите си. В това число влизат промяна на официалния уебсайт, повече възможности за интернет поръчки и доставки, превръщане на магазините в дистрибуционни хъбове и дори закупуване на модните брандове Bare Necessities и Eloquii за привличане на по-млада аудитория. Тези действия дадоха резултати и направиха електронната търговия по-печеливша за компанията от продажбите в магазини.

Придобиването на индийската платформа за онлайн търговия Flipkart за 16 млрд. долара обаче накара ръководството на компанията да понижи своите цели за годишна печалба. Тази сделка се очаква да понижи годишната печалба на Walmart, като се предвижда положителните резултати да се проявят в малко по-дългосрочен план.

Веригата прогнозира, че печалбата му на акция ще бъде в диапазона между 4.65 и 4.80 долара за акция в края на фискалната година спрямо предишните очаквания за 4.90 - 5.05 долара за акция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел "Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел

Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия

8 дек 2019, 608 прочитания

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 911 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
DHL откри новия си логистичен център в София

Той е разположен в непосредствена близост до Терминал 2 на летището, като инвестицията е 10 млн. евро

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10