Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon

Reuters

Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon

Най-голямата верига в света смята да преосмисли бизнес модела си

2842 прочитания

Reuters

© Reuters


Изпълнителният директор на американския ритейл гигант Walmart Дъг Макмилън призова инвеститорите да преразгледат бизнес модела на компанията в борбата й за надмощие с Amazon, като насочи вниманието им към редицата вложения в технологичната сфера, целящи да увеличат онлайн продажбите, пише Reuters.

Проба-грешка

"Искам да променя начина, по който гледате на Walmart, ние ще преосмислим не само бизнеса си, но и целия сектор, като в хода на този процес няма да се страхуваме да използваме принципа проба-грешка", коментира той. Това обръщение е препратка към усилията на ритейлъра в последно време да разнообрази пакета си от предлагани услуги и да навлезе активно в нови пазарни ниши. На този фон на преден план излизат нововъведенията на Walmart в сферите на доставките, биометричните данни, виртуалната реалност, електронния стокообмен и машинното обучение за целите на търговията и работата с храна.

В същността си конкуренцията между Walmart и Amazon се свежда главно до взимане на превес в сектора с храните и всички производни на него бизнеси. Към момента 56% от приходите на Walmart са от продажби на хранителни стоки – факт, който кара Макмилън да мисли, че неговата компания има преимущество над основния си конкурент. За да затвърди тази позиция, компанията насочва всички свои усилия по направление използването на широко разпространената си мрежа от физически магазини за доставянето на свежа храна в радиус от 10 мили на 90% от населението на САЩ. За тази цел се създават все повече поделения за доставка и онлайн поръчка на храна към вече съществуващите магазини, като до края на годината 800 от тях ще са оборудвани с отдели за доставка, а 2000 с такива за онлайн поръчки. Walmart очаква общ ръст на продажбите в интервала 2.5-3% за следващата фискална година.

Очаквания за по-ниска печалба

Борбата на Walmart за по-голям пазарен дял става на по-висока цена за компанията – намаляване на ръста на електронната търговия и съответно по-ниски очаквания за печалбата й за следващата година.

Според главния финансов директор Брет Бигс прогнозите сочат, че ръстът на електронната търговия ще бъде около 35%, за разлика от 40% през 2018 г. Досега компанията положи доста усилия да стимулира онлайн покупките на потребителите си. В това число влизат промяна на официалния уебсайт, повече възможности за интернет поръчки и доставки, превръщане на магазините в дистрибуционни хъбове и дори закупуване на модните брандове Bare Necessities и Eloquii за привличане на по-млада аудитория. Тези действия дадоха резултати и направиха електронната търговия по-печеливша за компанията от продажбите в магазини.

Придобиването на индийската платформа за онлайн търговия Flipkart за 16 млрд. долара обаче накара ръководството на компанията да понижи своите цели за годишна печалба. Тази сделка се очаква да понижи годишната печалба на Walmart, като се предвижда положителните резултати да се проявят в малко по-дългосрочен план.

Веригата прогнозира, че печалбата му на акция ще бъде в диапазона между 4.65 и 4.80 долара за акция в края на фискалната година спрямо предишните очаквания за 4.90 - 5.05 долара за акция.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK