Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 окт 2018, 13:27, 2880 прочитания

Fiat Chrysler продава поделението си за авточасти на Calsonic Kansei за 6.2 млрд. евро

Сделката прави японската компания седмия най-голям независим производител на автомобилни компоненти в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската Calsonic Kansei ще придобие производителя на високотехнологични автомобилни части Magneti Marelli от Fiat Chrysler. Calsonic също произвежда автомобилни компоненти и по този начин ще стане седмата най-голяма независима компания в сектора с общи приходи от 15.2 млрд. евро, съобщава Reuters. Това е и първата голяма сделка на новия главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler и е част от стратегия на компанията за по-голям фокус върху ключовите модели.

Цената на сделката е 6.2 млрд. евро, или 7.1 млрд. долара. Magneti Marelli е специализирана в производството на осветителнa техника, силово предаване и високотехнологична електроника. Magneti са особено уважавани за интегрираните си двигателни електронни компоненти.


Calsonic, която е била закупена от американската инвестиционна компания KKR от Nissan през 2016 г., е специализирана в автомобилни компоненти. Сделката се случва в момент, когато производителите на части се опитват да догонят търсенето на пазара в сферите на автоматизираните коли, електрически превозни средства и навлизането на интернет на нещата в автомобилния сектор.

Добри перспективи за развитие на сектора

Говорители за Calsonic обявиха, че в резултат на сделката ще има силно взаимодействие и синергия със съществуващия бизнес на японската компания. По този начин Calsonic ще се позиционира по-добре на пазара за високотехнологични компоненти, който има всички изгледи да продължи да расте.



Чрез сделката Calsonic също ще може сериозно да разшири достъпа си до европейския и световния пазар. В момента Calsonic разчита на поръчки от японската Nissan за по-голямата част от световните си продажби. С придобиването на Magneti Morelli японската компания купува не само технологичното ноу-хау, но и част от развитата клиентска база на Fiat Chrysler.

От своя страна Fiat Chrysler се фокусира върху ключовите си продукти. Сделката с Calsonic е първата голяма сделка за Майк Манли, новия главен изпълнителен директор на компанията, наследил починалия Серджо Маркионе. От Chrysler решиха да продадат Magneti още през пролетта, като оттогава множество автомобилни компании и инвестиционни фондове са проявили интерес, преди от FCA да се спрат на Calsonic.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 242 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 477 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Меджик флейм" е определена за най-динамичната българска компания в Европа

Дружеството влиза в класацията на Лондонската фондова борса с троен ръст на приходите за три години

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10