С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 22 окт 2018, 13:27, 2693 прочитания

Fiat Chrysler продава поделението си за авточасти на Calsonic Kansei за 6.2 млрд. евро

Сделката прави японската компания седмия най-голям независим производител на автомобилни компоненти в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската Calsonic Kansei ще придобие производителя на високотехнологични автомобилни части Magneti Marelli от Fiat Chrysler. Calsonic също произвежда автомобилни компоненти и по този начин ще стане седмата най-голяма независима компания в сектора с общи приходи от 15.2 млрд. евро, съобщава Reuters. Това е и първата голяма сделка на новия главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler и е част от стратегия на компанията за по-голям фокус върху ключовите модели.

Цената на сделката е 6.2 млрд. евро, или 7.1 млрд. долара. Magneti Marelli е специализирана в производството на осветителнa техника, силово предаване и високотехнологична електроника. Magneti са особено уважавани за интегрираните си двигателни електронни компоненти.


Calsonic, която е била закупена от американската инвестиционна компания KKR от Nissan през 2016 г., е специализирана в автомобилни компоненти. Сделката се случва в момент, когато производителите на части се опитват да догонят търсенето на пазара в сферите на автоматизираните коли, електрически превозни средства и навлизането на интернет на нещата в автомобилния сектор.

Добри перспективи за развитие на сектора

Говорители за Calsonic обявиха, че в резултат на сделката ще има силно взаимодействие и синергия със съществуващия бизнес на японската компания. По този начин Calsonic ще се позиционира по-добре на пазара за високотехнологични компоненти, който има всички изгледи да продължи да расте.



Чрез сделката Calsonic също ще може сериозно да разшири достъпа си до европейския и световния пазар. В момента Calsonic разчита на поръчки от японската Nissan за по-голямата част от световните си продажби. С придобиването на Magneti Morelli японската компания купува не само технологичното ноу-хау, но и част от развитата клиентска база на Fiat Chrysler.

От своя страна Fiat Chrysler се фокусира върху ключовите си продукти. Сделката с Calsonic е първата голяма сделка за Майк Манли, новия главен изпълнителен директор на компанията, наследил починалия Серджо Маркионе. От Chrysler решиха да продадат Magneti още през пролетта, като оттогава множество автомобилни компании и инвестиционни фондове са проявили интерес, преди от FCA да се спрат на Calsonic.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3623 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1113 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Меджик флейм" е определена за най-динамичната българска компания в Европа

Дружеството влиза в класацията на Лондонската фондова борса с троен ръст на приходите за три години

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма