Renault и Daimler разочароваха с резултатите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault и Daimler разочароваха с резултатите си

Reuters

Renault и Daimler разочароваха с резултатите си

Забавянето на китайската икономика, търговското напрежение и повишаващите се екоизисквания затрудняват автомобилния сектор

1862 прочитания

Reuters

© Reuters


Френският автомобилен производител Renault не успя да изпълни целите си за продажбите през третото тримесечие, като посочва забавящата се икономика на Китай и търговското напрежение със САЩ като главни причини. Акциите на германската Daimler достигнаха най-ниските си нива от 2013 г. в петък, след като компанията направи второ предупреждение за понижение на печалбата за последните четири месеца, пише Bloomberg. Daimler оправдава прогнозата си с по-големите разходи за изпълнение на новите европейски регулации за вредните емисии.

По-слаби приходи за Renault

Приходите на Renault за последното тримесечие са се понижили на фона на по-слабото представяне в Африка и Индия. Френската компания също така понижи и пазарната си прогноза за Китай, където цялостното забавяне на икономиката натежа върху продажбите. В страната продажбите на Renault нарастват с 2% за периода от юли до септември. За сравнение - очакванията бяха за ръст от поне 5%.

Тримесечните приходи са намалели с 6% до 11.5 млрд. евро спрямо прогнозата за 12.2 млрд. евро на петима анализатори, до които се е допитала агенцията. Компанията запазва годишната си прогноза за оперативния марж на печалбата, който се очаква да надмине 6%.

Китай е най-важният пазар за повечето международни автомобилни производители, като сегашното структурно забавяне на икономиката заплашват целия сектор. Renault също така обръща внимание на негативните ефекти освен от търговското напрежение между САЩ и Китай и на потенциалното налагане на нови мита от Вашингтон върху вноса на автомобили от ЕС.

Разходи по емисиите за Daimler

От своя страна германският производител на луксозни автомобили Daimler предупреди, че очаква спад на печалбата, което доведе до спад на акциите със 7% в петък - най-ниските нива от 2013 г. Това е второто предупреждения за последните четири месеца и ако първото се дължеше на търговската война и слабото представяне на китайската икономика, сега причината са новите регулации.

Според Daimler повишените разходи по внедряването на системите за контрол на емисиите, които да отговорят на новите европейски регулации, ще натежат на представянето в края на годината. Допълнителни разходи се налагат и за подобрението на замърсяващи климатичните системи в по-стари модели на компанията.

Промяната в прогнозите накара инвеститорите да се освободят от книжа на Daimler. Пазарни анализатори пред Bloomberg обаче заявяват, че нещата можеше да са по-зле, но обявените ниски прогнози за компанията са смекчили малко удара. Средните пазарни прогнози за Daimler показват 11% годишен спад на приходите спрямо миналата година до 13.09 млрд. евро.

Френският автомобилен производител Renault не успя да изпълни целите си за продажбите през третото тримесечие, като посочва забавящата се икономика на Китай и търговското напрежение със САЩ като главни причини. Акциите на германската Daimler достигнаха най-ниските си нива от 2013 г. в петък, след като компанията направи второ предупреждение за понижение на печалбата за последните четири месеца, пише Bloomberg. Daimler оправдава прогнозата си с по-големите разходи за изпълнение на новите европейски регулации за вредните емисии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK