С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 окт 2018, 15:07, 9314 прочитания

"Максима България" инвестира 2 млн. лева в магазин T-Market от нов формат

Търговският обект в Студентския град в столицата съчетава пазаруване и зона за хранене

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два милиона лева е инвестицията в най-новия магазин T-Market в Студентския град в столицата, който предлага възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене.

"Това е първият обект "T-Market Express" от новата концепция на веригата, който съчетава удобство и бързина. Свидетели сме на голяма промяна в нагласите за пазаруване. Не е достатъчно да предложиш просто магазин, трябва да предложиш също уютна атмосфера, както и свежа и здравословна храна. Работим по този проект от една година. Толкова време ни отне не дизайнът или конструкцията на магазина, а нуждата да тестваме и подберем асортимента за хранене", коментира Едвинас Волкас, генерален директор на "Максима България" (компанията, през която оперира веригата T-Market).


На 1200 квадратни метра

Търговският обект е разположен на 1200 кв. метра площ, работи денонощно и предлага освен познатия за веригата асортимент за пазаруване и храна, която се приготвя на място – супи, ястия, салати, студени и топли сандвичи, скара, фрешове, хляб, както и безглутенови, оризови и биопродукти, ядки, семена, протеинови барчета, различни видове топли и студени напитки.

Заетите в новия супермаркет са 40, като 80% от тях са студенти, които работят почасово. В зоната за хранене се предлага безплатен достъп до интернет, както и възможност за зареждане на смартфони.



Едвинас Волкас, генерален директор на "Максима България"

Фотограф: Георги Кожухаров
През 2019 г. - с каси без касиери

Това е шестият супермаркет на веригата, открит през 2018 г. До края на годината ще бъдат отворени още два – в Нови Искър и в Айтос, с което магазините T-Market в страната ще станат 74.

"През следващата година компанията предвижда да открие между седем и десет търговски обекта. В магазина ни в столичния квартал "Мусагеница" ще експериментираме с плащане на каса без касиери, когато клиентът сам ще чекира покупките си", обяви Едвинас Волкас.

Литовският холдинг

"Максима България" е част от литовския холдинг Maxima Grupe, който контролира мрежа от над 550 супермаркета под марките Maxima (в Литва, Латвия, Естония), Aldik (в Полша), T-Market (в България), както и електронен онлайн магазин за хранителни и ежедневни потребителски стоки Barbora.

През 2017 г. оборотът на групата нарасна с 4.2% в сравнение с 2016 г. и достигна 2.8 млрд. евро. Консолидираната нетна печалба за 2017 г. е 75 млн. евро, а инвестициите в дълготрайни активи са над 70 млн. евро.

През април тази година Maxima Grupe успешно приключи сделката за придобиване на полската компания Emperia Holding, която управлява веригата магазини Stokrotka с около 20% пазарен дял.

В България компанията оперира от 2005 г., като за нея работят над 1500 служители. Към момента магазините T-Market в страната са 72, разположени в 36 града.

През всяка от последните три години "Максима България" отчита двуцифрен скок на приходите от продажби. "За 2018 г. очакваме 310 млн. лв. оборот (срещу 221.6 млн. лв. през 2017 г.). След толкова много инвестиции в нови магазини и експанзия това ще е първата година, в която компанията ще завърши с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации)", съобщи Едвинас Волкас.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 404 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 413 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Office 1 Superstore отвoри нов логистичен център в с. Равно поле за 7 млн. евро

Складът е с площ 8600 кв.м и ще обработва 12 хил. артикула

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото