С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 окт 2018, 12:26, 2790 прочитания

Британската компания Dyson избра Сингапур за първия си завод за електромобили

Инвестицията ще бъде 2 млрд. паунда, като планът е производството да започне до 2021 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската технологична компания Dyson реши да основе първия си завод за електрически автомобили в Сингапур. Причината за избора е близостта на държавата до съществуващите производствени центрове и потенциални клиенти. Другите варианти пред компанията бяха Великобритания и Китай.

Защо Сингапур


Групата планира да навлезе в автомобилната индустрия със серия от електрически превозни средства, като разчита на познанията си за батерии и електрически мотори да ѝ дадат предимство пред установените производители. Тя планира да инвестира 2 млрд. паунда - 1 млрд. за батерии и 1 млрд. за разработването и изграждането на самия автомобил.

Главният изпълнителен директор на компанията Джим Роуан подчертава, че Brexit не е фактор за решението, въпреки че напускането на страната на ЕС се подкрепя от основателя на компанията - Джеймс Дайсън. Йън Робъртсън, член на борда на директорите, заяви пред Financial Times, че "Brexit не заема място в дискусията" .


Сингапур има сключени търговски споразумения с Китай, където е най-големият пазар на електрически автомобили в света. Освен това страната разчита и на Япония, има и споразумение за свободна търговия с ЕС.



"Ако съчетаем отпечатъка, който сме оставили в Сингапур, и екипът ни със значителния опит на нацията в производството, бихме направили страната водещ производител", пише Роуан в имейл до служителите. Dyson произвежда електрически двигатели в Сингапур, както и други продукти в Малайзия и Филипините, след като спря производството им във Великобритания. Въпреки промените във Великобритания остава централата на компанията, където е концентрирана голяма част от изследователската и развойна дейност.


Компанията е инвестирала 200 млн. паунда в Уилтшър, където се намира бившата база за военновъздушни сили. Сега там работят 400 служители, които се занимават с дизайна и инженеринга на автомобилите.

Плановете

Изграждането на предприятието ще започне в края на годината, а производството се предвижда да започне до 2021 г. В бъдеще компанията обмисля да отвори допълнителни производствени мощности, където да се сглобяват други превозни средства, но отказва да коментира по-подробно плановете си.

Компанията планира да произвежда няколко автомобила. Financial Times съобщи, че плановете на Dyson включват три модела превозни средства, като от първия ще се сглобят няколко хиляди броя, за да се установи търсенето. Останалите превозни средства ще бъдат произведени в по-големи количества, твърдят източници, информирани за плановете.

Остават неясни намеренията на Dyson, свързани с батериите за захранване на автомобилите. Компанията планира да използва технологията, която разработва вътре в компанията, но Робъртсън заяви, че "всички опции са възможни", включително закупуването на батерии от външен доставчик.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 352 прочитания

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 1389 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова

Официалният франчайз представител на Textura, Imaginarium, Duka и The Body Shop за България ще говори за това какво искат клиентите от поколението Millennials

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10