С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
24 окт 2018, 12:26, 2693 прочитания

Британската компания Dyson избра Сингапур за първия си завод за електромобили

Инвестицията ще бъде 2 млрд. паунда, като планът е производството да започне до 2021 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската технологична компания Dyson реши да основе първия си завод за електрически автомобили в Сингапур. Причината за избора е близостта на държавата до съществуващите производствени центрове и потенциални клиенти. Другите варианти пред компанията бяха Великобритания и Китай.

Защо Сингапур


Групата планира да навлезе в автомобилната индустрия със серия от електрически превозни средства, като разчита на познанията си за батерии и електрически мотори да ѝ дадат предимство пред установените производители. Тя планира да инвестира 2 млрд. паунда - 1 млрд. за батерии и 1 млрд. за разработването и изграждането на самия автомобил.

Главният изпълнителен директор на компанията Джим Роуан подчертава, че Brexit не е фактор за решението, въпреки че напускането на страната на ЕС се подкрепя от основателя на компанията - Джеймс Дайсън. Йън Робъртсън, член на борда на директорите, заяви пред Financial Times, че "Brexit не заема място в дискусията" .


Сингапур има сключени търговски споразумения с Китай, където е най-големият пазар на електрически автомобили в света. Освен това страната разчита и на Япония, има и споразумение за свободна търговия с ЕС.



"Ако съчетаем отпечатъка, който сме оставили в Сингапур, и екипът ни със значителния опит на нацията в производството, бихме направили страната водещ производител", пише Роуан в имейл до служителите. Dyson произвежда електрически двигатели в Сингапур, както и други продукти в Малайзия и Филипините, след като спря производството им във Великобритания. Въпреки промените във Великобритания остава централата на компанията, където е концентрирана голяма част от изследователската и развойна дейност.


Компанията е инвестирала 200 млн. паунда в Уилтшър, където се намира бившата база за военновъздушни сили. Сега там работят 400 служители, които се занимават с дизайна и инженеринга на автомобилите.

Плановете

Изграждането на предприятието ще започне в края на годината, а производството се предвижда да започне до 2021 г. В бъдеще компанията обмисля да отвори допълнителни производствени мощности, където да се сглобяват други превозни средства, но отказва да коментира по-подробно плановете си.

Компанията планира да произвежда няколко автомобила. Financial Times съобщи, че плановете на Dyson включват три модела превозни средства, като от първия ще се сглобят няколко хиляди броя, за да се установи търсенето. Останалите превозни средства ще бъдат произведени в по-големи количества, твърдят източници, информирани за плановете.

Остават неясни намеренията на Dyson, свързани с батериите за захранване на автомобилите. Компанията планира да използва технологията, която разработва вътре в компанията, но Робъртсън заяви, че "всички опции са възможни", включително закупуването на батерии от външен доставчик.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 343 прочитания

Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души 2 Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души

Компанията е наела JP Morgan и планира да проведе нов кръг от финансиране за 1.5 млрд. долара

15 окт 2019, 1513 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова

Официалният франчайз представител на Textura, Imaginarium, Duka и The Body Shop за България ще говори за това какво искат клиентите от поколението Millennials

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие