Измамите струват на телекомуникационната индустрия 17 млрд. долара годишно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Измамите струват на телекомуникационната индустрия 17 млрд. долара годишно

Докладът от годишната среща на лидерите в телекомуникационния сектор (ITW) отправя призив към потребителите да са по-внимателни, тъй като индустрията преминава от "гласовия свят" към милиардите устройства, част от концепцията "интернет на нещата", които могат да бъдат "заразени"

Измамите струват на телекомуникационната индустрия 17 млрд. долара годишно

Подобни измами често са свързани с организирана престъпност и в някои случаи с финансирането на терористични дейности

2401 прочитания

Докладът от годишната среща на лидерите в телекомуникационния сектор (ITW) отправя призив към потребителите да са по-внимателни, тъй като индустрията преминава от "гласовия свят" към милиардите устройства, част от концепцията "интернет на нещата", които могат да бъдат "заразени"

© Shutterstock


Измамите в сектора на телекомуникациите струват на компаниите 17 млрд. долара годишно. Това се казва в доклад, съставен от главните изпълнителни директори на водещите компании в сектора. Те най-често се извършват от организирани престъпни групи и терористични мрежи за набиране и разпределяне на средства, пише Financial Times.

Докладът от годишната среща на лидерите в телекомуникационния сектор (ITW) отправя призив към потребителите да са по-внимателни, тъй като индустрията преминава от "гласовия свят" към милиардите устройства, част от концепцията "интернет на нещата", които могат да бъдат "заразени".

Рисковете

Измамите в областта на далекосъобщенията идват в много форми: от отвличането на повиквания, когато трафикът се пренасочва към компрометирани устройства, за да се увеличи максимално продължителността на обаждането, до "отвличане" на цялата телефонна система, за да се генерират повиквания към дестинации с висока цена. Друг тип измама е така нареченият метод Wangiri, чрез който клиентът е примамен да върне "пропуснато обаждане" на огромна цена.

В доклада на ITW се твърди, че подобни измами често са свързани с организирана престъпност и в някои случаи с финансирането на терористични дейности. Посочват се редица примери, включително средства, придобити чрез телефонни измами, които са били проследени до "Ал Каида" и организирана престъпна група в Пакистан. Друг случай през 2010 г. в Италия пък е свързан с прането на пари.

Мерките

Телекомите обаче не носят отговорност за проверката на трафика по техните мрежи. "Говорим за милиарди отделни транзакции. Това не е наша работа", каза Даниел Курган, главен изпълнителен директор на базирания в Брюксел международен телекомуникационен оператор BICS.

Процентът на изгубените при измами средства намаля драстично през последното десетилетие - от 5% от приходите на компаниите през 2005 г. до около 1% през миналата година, тъй като телекомуникационните компании подобриха своите процеси и създадоха специализирани екипи за предотвратяване на измами.

Въпреки това много компании от сектора не успяват да премахнат измамното съдържание от своите мрежи поради договорни споразумения за обслужване и страх от погрешно блокиране на легитимен трафик, който може да изглежда подозрителен.

Въпросите, свързани със защитата на поверителността на потребителите и договорните задължения, остават пречки за пълното противодействие на телекомуникационните измами, но докладът има за цел да насърчи индустрията да подобри координацията в ерата "интернет на нещата".

Измамите в сектора на телекомуникациите струват на компаниите 17 млрд. долара годишно. Това се казва в доклад, съставен от главните изпълнителни директори на водещите компании в сектора. Те най-често се извършват от организирани престъпни групи и терористични мрежи за набиране и разпределяне на средства, пише Financial Times.

Докладът от годишната среща на лидерите в телекомуникационния сектор (ITW) отправя призив към потребителите да са по-внимателни, тъй като индустрията преминава от "гласовия свят" към милиардите устройства, част от концепцията "интернет на нещата", които могат да бъдат "заразени".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka

    Има си цели екипи за борба с измамите в телекомуникацията. Полагат се големи усилия, защото това вреди на репутацията им. Често се налага да опростяват сметки.

    Въпреки това се домогват някои "връзкари", които си плащат за подобни платени телефони. Това трябва да спре, защото всички губят. Няма как да се правиш на света вода ненапита и да имаш подобни клиенти (операторите на СМС игри например).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK