Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 окт 2018, 10:21, 1930 прочитания

Тим Кук предложи да се въведе регулация за защита на личните данни и в САЩ

Apple подкрепя налагането на обширно законодателство за защита на личните данни в интернет, подобно на регулацията в ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук смята, че "компаниите са превърнали данните на потребителите в оръжие с военна ефективност", за да увеличат печалбите си. Той изнесе реч по време на 40-ата Международна конференция на органите по защита на личните данни и неприкосновеността. Кук обяви още, че производителят на смартфони подкрепя налагането на обширно законодателство за защита на личните данни в интернет, подобно на регулацията в Европейския съюз, предаде Reuters.

Проблемите


Въпросът за начина, по който се използват личните данни на хората, и за начина, по който потребителите могат да защитят своята лична информация, е в центъра на вниманието след големите скандали с нарушената поверителност на данните на милиони потребители на социалните мрежи в Европа и САЩ.

Производителят на iPhone, който проектира много от продуктите си така, че да не вижда личните данни на потребители си, до голяма степен избегна скандалите за неприкосновеността им, от които бяха засегнати конкурентите му в технологичния сектор Google и Facebook.

"Желанието да се извлекат печалби от неприкосновеността на личния живот не е нищо ново", каза Кук на конференцията. "Нашата собствена информация – от ежедневната до личната, се използва срещу нас като оръжие, насочено с военна ефективност. Всеки ден милиарди долари се разменят, много решения се взимат въз основата на предпочитанията ни, на приятелите и семействата ни, на връзките и разговорите ни, желанията и страховете ни, надеждите и мечтите ни. Тези късчета информация, всяко само по себе си безобидно, са внимателно събирани, синтезирани, купувани и продавани", добави той. Този процес създава цялостен дигитален профил за потребителя, който бива прекаран през множество алгоритми, които могат да показват все по-екстремно съдържание на ползвателите на социални мрежи, превръщайки "безобидни предпочитания в твърди убеждения". "Не бива да замазваме последствията. Това е следене. И от тези купчини данни печелят само компаниите, които ги събират", каза още той.



По думите му е "дошло времето останалата част от света" да последва примера на ЕС в създаването на ясна рамка за защита на личните данни на потребителите. Кук също предупреди, че правителствата злоупотребяват с данните на потребителите и с тяхното доверие.

GDPR дава правото на националните регулатори да глобяват компании, които нарушават регулацията, с до 20 млн. евро или 4% от техния годишен оборот. Президентът на САЩ Доналд Тръмп обаче демонстрира неодобрение към регулацията в ЕС, посочвайки, че тя рискува да попречи на бизнеса на международните компании. Министърът на търговията на САЩ Уилбър Рос коментира през месец май в материал за FT, че критериите на GDPR са "твърде неясни" и могат да наложат "ненужни бариери".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 6 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 5253 прочитания

Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара 1 Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара

Dawn Polymer е един от най-големите печеливши в света от повишеното търсене

29 мар 2020, 1685 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Измамите струват на телекомуникационната индустрия 17 млрд. долара годишно

Подобни измами често са свързани с организирана престъпност и в някои случаи с финансирането на терористични дейности

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10