Германският производител на луксозни автомобили Daimler създава съвместен бизнес за споделено пътуване в Китай с местната Geely Group, съобщава Reuters. Китайската компания продължава да затопля връзките си с производителя на Mercedes, след като изпълнителният й директор Ли Шуфу придоби 9.69% от Daimler по-рано тази година.
Бизнесът
Споделеното пътуване представлява повече от 30% от световния пазар на таксиметрови услуги, като според Goldman Sachs може да нарасне осем пъти до 285 млрд. долара през 2030 г. Най-големият потенциал за растеж е Китай, който е и най-големият пазар за автомобили в света.
"Съвместната компания ще предоставя услугите в няколко китайски града, като използва премиум автомобили", заявиха от германската компания. Съдружниците ще имат по 50% от акциите в смесеното дружество. То ще използва Mercedes-Benz S-Class, E-Class и V-Class, както и други автомобили. Финансовите условия и инвестиционните планове не се разкриват от двете страни.
Конкуренцията
Перспективата за навлизането на автономни автомобили в транспорта засили конкуренцията между технологичните компании, фирмите, предоставящи услуги за превоз, и традиционните производители на автомобили.
Didi, основана през 2012 г., затвърди своето господство в Китай, след като купи операциите на Uber в страната през 2016 г. Тя се готви да стартира автомобилен обмен и други транспортни услуги. В този сектор Apple си сътрудничи с Ola от ноември 2016 г., а Uber е получила инвестиции от Toyota и Google.
Германският производител на луксозни автомобили Daimler създава съвместен бизнес за споделено пътуване в Китай с местната Geely Group, съобщава Reuters. Китайската компания продължава да затопля връзките си с производителя на Mercedes, след като изпълнителният й директор Ли Шуфу придоби 9.69% от Daimler по-рано тази година.
0 коментара