Въпреки спада на месечните потребители платформата за микроблогинг Twitter отчете печалба през третото тримесечие от 789 млн. долара при загуба от 21 млн. година по-рано, съобщава Financial Times. Драстичният ръст се дължи на данъчни облекчения в размер на 683 млн. долара. А понижението на акаунтите се дължи на премахването на спам потребители заради злоупотреби.
Резултатите
Приходите са нараснали с 29% на годишна база до 758 млн. долара, което надминава прогнозата на анализаторите за 700 млн. долара. Финансовите резултати окуражиха инвеститорите, въпреки че oт Twitter заявиха, че очакват тенденцията в намаляването на потребителите да продължи до края на годината.
Акциите на компанията се увеличиха драстично с 18% в четвъртък след обявяването на резултатите, тъй като резултатите на платформата надминаха очакванията на Wall Street.
Броят на месечно активните потребители е намалял до 326 млн. през третото тримесечие, докато прогнозата на анализаторите беше за 330 млн. Това е с 9 млн. по-малко в сравнение с второто тримесечие.
Спадът беше по-голям, отколкото от Twitter бяха заявили, че очакват. За първи път компанията се сблъсква с намаление на потребителите, продължаващо вече от 6 месеца. Очаква се тенденцията да продължи - Twitter прогнозира още един спад през четвъртото тримесечие.
Натискът
"Справяме се добре със засичането и премахването на спам и подозрителни акаунти при регистрация", каза главният изпълнителен директор Джак Дорси в изявление. От компанията коментираха, че спадът се дължи на няколко фактора, включително на "решения, които сме предприемали, за да поставим на първо място устойчивостта на платформата, както и влиянието на европейските правила за сигурност, които доведоха до изтриването на много роботизирани акаунти и технически проблеми.
Подобно на Facebook, Twitter попадна под натиск да изчисти платформата си от съмнителни акаунти, въпреки че разчита на ръста на потребителите, за да стимулира рекламния бизнес.
Twitter прогнозира оперативна печалба между 320 и 340 млн. долара през четвъртото тримесечие и марж от 39% до 40%.

Въпреки спада на месечните потребители платформата за микроблогинг Twitter отчете печалба през третото тримесечие от 789 млн. долара при загуба от 21 млн. година по-рано, съобщава Financial Times. Драстичният ръст се дължи на данъчни облекчения в размер на 683 млн. долара. А понижението на акаунтите се дължи на премахването на спам потребители заради злоупотреби.
0 коментара