Uber е амбицирана да стане новият Amazon на превозните средства
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber е амбицирана да стане новият Amazon на превозните средства

Uber вече е в бизнеса с електрически колела и наемането на скутери, доставката на храна и запазването на товарни превозни средства.

Uber е амбицирана да стане новият Amazon на превозните средства

Компанията за споделени пътувания има план да достигне до 1 млрд. потребители, след като излезе на борсата

2058 прочитания

Uber вече е в бизнеса с електрически колела и наемането на скутери, доставката на храна и запазването на товарни превозни средства.

© Reuters


"Ако има една голяма цел за Uber, то тя е да замени нуждата от собствена кола."

Дара Косровшахи, главен изпълнителен директор на компанията

Малко са технологичните компании, които успяват да привлекат милиарди потребители с продуктите си. Uber обаче иска да бъде една от тях. Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи заяви миналата седмица, че целта на Uber е да достигне до 1 млрд. активни пътуващи, шофьори и клиенти на доставките за храна, като в момента броят им е 100 млн.


Преди две години компанията за споделени пътувания разполагаше с едва 40 млн. пътници. Uber обаче се готви да дебютира на борсата следващата година. Затова и амбициите на Косровшахи са големи - той очаква фирмата да стане посредник за всичко - от споделени пътувания с електрически колела до обществени автобуси и метрото.

"Искаме да инвестираме и да достигнем до 1 млрд. потребители от 100 млн. в момента. Това ще е е много значимo за нас", казва той пред Financial Times. Ако компанията наистина успее да постигне целта си, ще бъде на нивото на Google, Facebook и Tencent. Разликата обаче е, че бизнес моделът на Uber се базира на таксуването на потребителите, а компанията все още губи милиарди долари всяка година.

Повече от приложение

Какъв ще е ефектът, ако все пак Uber излезе на печалба - този въпрос трябва да преценят потенциалните инвеститори, тъй като са на мнение, че оценката на компанията ще е много висока. Банкерите вярват, че тя може да достигне 100 млрд. долара, което е доста над 76 млрд., на които е оценена в момента като частна.

Очакванията са, че Uber може да е с най-голяма оценка от технологичните компании, увеличили оценката си с десетки милиарди долари, благодарение на възможностите на инвеститорите и излизането на борсата. Очакванията са в следващите години борсов дебют да направят конкурентите ѝ Lyft и Didi, както и американските Airbnb, Pinterest и Palantir.

За Uber и Косровшахи главната цел на публичното предлагане е да покаже, че компанията може да бъде повече от превозвач на загуба. Вече от почти десетилиетие тя прави сериозни инвестиции, за да предлага услугите си в повече от 600 града в целия свят. Това не е лесно за постигане, защото се конкурира с добре финансирани конкуренти като Lyft във САЩ и с Ola в Индия. Компанията декларира нетна загуба от 4.5 млрд. долара за 2017 г. и главният изпълнителен директор, коментира, че "още няколко години" делят бизнеса от излизането ѝ на печалба.

Новият Amazon

Амбициите на Uber обаче далеч не се изчерпват до пътувания с автомобили. Косворшахи определя стратегията си като "Amazon-ът на превозните средства", което пресъздава потенциалния успех на платформата. "Ако има една голяма цел за Uber, то тя е да замени нуждата от собствена кола", казва той.

Uber вече е в бизнеса с електрически велосипеди и наемането на скутери, както и с доставката на храна. Също така скоро ще започне да предлага билети за обществен транспорт и коли под наем чрез приложението си. Има и по-дългосрочни планове, свързани с автономни автомобили, самолети с малък обхват и за дронове за доставка.

"Ако има една голяма цел за Uber, то тя е да замени нуждата от собствена кола."

Дара Косровшахи, главен изпълнителен директор на компанията

Малко са технологичните компании, които успяват да привлекат милиарди потребители с продуктите си. Uber обаче иска да бъде една от тях. Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи заяви миналата седмица, че целта на Uber е да достигне до 1 млрд. активни пътуващи, шофьори и клиенти на доставките за храна, като в момента броят им е 100 млн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK