С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 окт 2018, 12:05, 1806 прочитания

Uber е амбицирана да стане новият Amazon на превозните средства

Компанията за споделени пътувания има план да достигне до 1 млрд. потребители, след като излезе на борсата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Ако има една голяма цел за Uber, то тя е да замени нуждата от собствена кола."
Дара Косровшахи, главен изпълнителен директор на компанията
Малко са технологичните компании, които успяват да привлекат милиарди потребители с продуктите си. Uber обаче иска да бъде една от тях. Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи заяви миналата седмица, че целта на Uber е да достигне до 1 млрд. активни пътуващи, шофьори и клиенти на доставките за храна, като в момента броят им е 100 млн.

Преди две години компанията за споделени пътувания разполагаше с едва 40 млн. пътници. Uber обаче се готви да дебютира на борсата следващата година. Затова и амбициите на Косровшахи са големи - той очаква фирмата да стане посредник за всичко - от споделени пътувания с електрически колела до обществени автобуси и метрото.

"Искаме да инвестираме и да достигнем до 1 млрд. потребители от 100 млн. в момента. Това ще е е много значимo за нас", казва той пред Financial Times. Ако компанията наистина успее да постигне целта си, ще бъде на нивото на Google, Facebook и Tencent. Разликата обаче е, че бизнес моделът на Uber се базира на таксуването на потребителите, а компанията все още губи милиарди долари всяка година.


Повече от приложение

Какъв ще е ефектът, ако все пак Uber излезе на печалба - този въпрос трябва да преценят потенциалните инвеститори, тъй като са на мнение, че оценката на компанията ще е много висока. Банкерите вярват, че тя може да достигне 100 млрд. долара, което е доста над 76 млрд., на които е оценена в момента като частна.

Очакванията са, че Uber може да е с най-голяма оценка от технологичните компании, увеличили оценката си с десетки милиарди долари, благодарение на възможностите на инвеститорите и излизането на борсата. Очакванията са в следващите години борсов дебют да направят конкурентите ѝ Lyft и Didi, както и американските Airbnb, Pinterest и Palantir.



За Uber и Косровшахи главната цел на публичното предлагане е да покаже, че компанията може да бъде повече от превозвач на загуба. Вече от почти десетилиетие тя прави сериозни инвестиции, за да предлага услугите си в повече от 600 града в целия свят. Това не е лесно за постигане, защото се конкурира с добре финансирани конкуренти като Lyft във САЩ и с Ola в Индия. Компанията декларира нетна загуба от 4.5 млрд. долара за 2017 г. и главният изпълнителен директор, коментира, че "още няколко години" делят бизнеса от излизането ѝ на печалба.

Новият Amazon


Амбициите на Uber обаче далеч не се изчерпват до пътувания с автомобили. Косворшахи определя стратегията си като "Amazon-ът на превозните средства", което пресъздава потенциалния успех на платформата. "Ако има една голяма цел за Uber, то тя е да замени нуждата от собствена кола", казва той.

Uber вече е в бизнеса с електрически велосипеди и наемането на скутери, както и с доставката на храна. Също така скоро ще започне да предлага билети за обществен транспорт и коли под наем чрез приложението си. Има и по-дългосрочни планове, свързани с автономни автомобили, самолети с малък обхват и за дронове за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF 1 "Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF

Апелативният съд в Стара Загора отмени решението на екоинспекцията да не се прави ОВОС за искането на централата

28 яну 2020, 411 прочитания

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1697 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвеститорът активист Уилям Акман купи близо 4% от Hilton

Pershing Square Capital Management придоби наскоро и акции от веригата Starbucks

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10