Поскъпването на алуминия вдигна приходите и сви печалбата на "Алкомет"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поскъпването на алуминия вдигна приходите и сви печалбата на "Алкомет"

Производството в завода се увеличава с 2% през първите девет месеца на годината

Поскъпването на алуминия вдигна приходите и сви печалбата на "Алкомет"

Продажбите на шуменския завод нарастват като стойност при практически непроменен обем

2390 прочитания

Производството в завода се увеличава с 2% през първите девет месеца на годината


По-високите цени на алуминия на световния пазар са увеличили приходите на шуменския производител "Алкомет" през първите девет месеца на година, но заедно с това са повишили и разходите му. В резултат на това печалбата на компанията намалява, като допълнителен ефект оказват и увеличените разходи за лихви във връзка с течащата в момента инвестиционна програма, показва отчетът на дружеството към края на септември. Предприятието продължава да увеличава производството на по-завършени и по-скъпи продукти за сметка на стандартните, което е причина продажбите да нарастват като стойност при практически непроменен обем.

По-завършени продукти

За първите девет месеца на 2018 г. производството се запазва (лек ръст от 2%), продажбите също остават стабилни (50.6 хил. тона). Данните показват, че компанията продължава да променя продуктовия си микс към по-завършени и по-високодоходни изделия. Така при пресовите продукти продажбите на специални и елоксирани профили са нараснали с 25%, а на боядисани - с над 30%, докато тези на стандартни профили са намалели с почти 5%, макар че остават основна част от производството.

Във валцовия цех преструктурирането е в посока увеличаване на фолиевите продукти за сметка на лентите и листата, като от дружеството отчитат 4-кратно увеличение при фолиото за конвертиране. "Потенциалът на този продукт за реализация расте както на американския, така и на европейските пазари", се посочва в доклада на ръководството. Значително повишение има и при продажбите на финсток (алуминиеви ленти за топлообменници) - 61%. Основен продукт остава домакинското фолио, където "Алкомет" държи една пета от европейския пазар.

Традиционно основна дестинации за износ е Германия, където дружеството продава 26% от продукцията си, следвана от Полша и Италия. От компанията посочват още, че значително увеличение има при експорта за Испания, която вече осигурява над 10% от общите продажби на компанията.

Ценови и инвестиционни ефекти

Нетните приходи от продажби за деветмесечието нарастват с 5% (виж таблицата) заради поскъпването на алуминия, посочват от "Алкомет". По данни на дружеството цената на метала на Лондонската метална борса за периода е била 1806 евро/тон в сравнение с 1729 евро/тон година по-рано. Това обаче се е отразило и на разходите за материали, които са нараснали с около 7%. Печалбата на дружеството намалява с близо 15% до малко над 12 млн. лв.

Върху крайния резултат влияние оказват и нарасналите с 30% разходи за лихви, които са 1.4 млн. лв. Една от причините е повишеното текущо кредитиране заради увеличаването на материалните запаси с повече от 90%. От доклада става ясно, че това е предприето, за да се смекчи евентуален негативен ефект при доставка на основни суровини във връзка с "нестабилността на пазара на алуминия в резултат на различни политически действия и спекулации".

Лихвените разходи нарастват и заради плащанията по инвестиционни кредити, с които дружеството финансира част от течащата в момента програма за модернизация и увеличаване на капацитета, която е за над 40 млн. евро.

По-високите цени на алуминия на световния пазар са увеличили приходите на шуменския производител "Алкомет" през първите девет месеца на година, но заедно с това са повишили и разходите му. В резултат на това печалбата на компанията намалява, като допълнителен ефект оказват и увеличените разходи за лихви във връзка с течащата в момента инвестиционна програма, показва отчетът на дружеството към края на септември. Предприятието продължава да увеличава производството на по-завършени и по-скъпи продукти за сметка на стандартните, което е причина продажбите да нарастват като стойност при практически непроменен обем.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK