С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 2018, 16:41, 2230 прочитания

Поскъпването на алуминия вдигна приходите и сви печалбата на "Алкомет"

Продажбите на шуменския завод нарастват като стойност при практически непроменен обем

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По-високите цени на алуминия на световния пазар са увеличили приходите на шуменския производител "Алкомет" през първите девет месеца на година, но заедно с това са повишили и разходите му. В резултат на това печалбата на компанията намалява, като допълнителен ефект оказват и увеличените разходи за лихви във връзка с течащата в момента инвестиционна програма, показва отчетът на дружеството към края на септември. Предприятието продължава да увеличава производството на по-завършени и по-скъпи продукти за сметка на стандартните, което е причина продажбите да нарастват като стойност при практически непроменен обем.

По-завършени продукти


За първите девет месеца на 2018 г. производството се запазва (лек ръст от 2%), продажбите също остават стабилни (50.6 хил. тона). Данните показват, че компанията продължава да променя продуктовия си микс към по-завършени и по-високодоходни изделия. Така при пресовите продукти продажбите на специални и елоксирани профили са нараснали с 25%, а на боядисани - с над 30%, докато тези на стандартни профили са намалели с почти 5%, макар че остават основна част от производството.

Във валцовия цех преструктурирането е в посока увеличаване на фолиевите продукти за сметка на лентите и листата, като от дружеството отчитат 4-кратно увеличение при фолиото за конвертиране. "Потенциалът на този продукт за реализация расте както на американския, така и на европейските пазари", се посочва в доклада на ръководството. Значително повишение има и при продажбите на финсток (алуминиеви ленти за топлообменници) - 61%. Основен продукт остава домакинското фолио, където "Алкомет" държи една пета от европейския пазар.

Традиционно основна дестинации за износ е Германия, където дружеството продава 26% от продукцията си, следвана от Полша и Италия. От компанията посочват още, че значително увеличение има при експорта за Испания, която вече осигурява над 10% от общите продажби на компанията.



Ценови и инвестиционни ефекти

Нетните приходи от продажби за деветмесечието нарастват с 5% (виж таблицата) заради поскъпването на алуминия, посочват от "Алкомет". По данни на дружеството цената на метала на Лондонската метална борса за периода е била 1806 евро/тон в сравнение с 1729 евро/тон година по-рано. Това обаче се е отразило и на разходите за материали, които са нараснали с около 7%. Печалбата на дружеството намалява с близо 15% до малко над 12 млн. лв.


Върху крайния резултат влияние оказват и нарасналите с 30% разходи за лихви, които са 1.4 млн. лв. Една от причините е повишеното текущо кредитиране заради увеличаването на материалните запаси с повече от 90%. От доклада става ясно, че това е предприето, за да се смекчи евентуален негативен ефект при доставка на основни суровини във връзка с "нестабилността на пазара на алуминия в резултат на различни политически действия и спекулации".

Лихвените разходи нарастват и заради плащанията по инвестиционни кредити, с които дружеството финансира част от течащата в момента програма за модернизация и увеличаване на капацитета, която е за над 40 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 424 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 910 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българският аутсорсинг сектор вече приближава 4.8% от БВП

Оборотът на компаниите в индустрията ще достигне 4 млрд. евро до 2021 г., прогнозират от сектора

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10