Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

Компанията иска да набере 20 млн. лв. и да създаде подразделение за градски товарни електромобили

"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars
"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars    ©  SIN CARS UK Ltd.
"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars
"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars    ©  SIN CARS UK Ltd.

Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.

Предстоящото IPO

Публичното предлагане на компанията, която в състезанията се конкурира с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, ще стане чрез специално създадено за целта дружество, което да произвежда градския товарен плъгин. Тази година Sin Cars прогнозира продажби за 2.3 млн. долара, а собственикът на Sin Cars Росен Даскалов каза пред "Капитал", че е сигурен, че компанията му ще получи нужното финансиране. Даскалов посочи, че за да се възползва истински от финансиране в Европа и от едно потенциално чуждестранно IPO, развойната дейност на компанията също трябва да е в чужбина, поради което са избрали да останат в България. В момента фабриката и дейността на Sin Cars са базирани в Русе. IPO-то се обслужва от "Елана трейдинг".

Възможна електрическа ниша

Планът на Даскалов е да се предлага нискобюджетна електрическа кола за градски товарни и куриерски услуги. Той заявява, че моделът L-City няма да се конкурира с гигантските производители на електрически коли, тъй като се цели в ниша, към която големите автомобилни производители нямат интерес. Според Даскалов платформата ще се ползва за промишлени нужди, зареждане на аптеки и магазини, куриерски услуги и транспорт от точка A до точка Б. Пред Bloomberg Даскалов е заявил, че L-City ще е в ценовия обсег от 20 000 евро.

С товарна и куриерска цел

Докато в Европа все още няма достатъчно изградена система от зарядни станции за по-дълги пътувания, градските условия и промени създават ниша за евтини електрически автомобили с нисък пробег. Автомобилът би се зареждал от нормалната електрическа мрежа вечер без необходимост от специално приспособени зарядни станции и би бил с ограничение на скоростта до 60-70 км/час и до 200 км дневен пробег. Даскалов оприличава L-City като електрически автомобил тип малък фургон и смята, че търсенето за такива коли само ще се увеличава в големите европейски градове, които все повече ограничават придвижването на малки автомобили в градските центрове заедно и с изчезването на дизеловите коли от градските центрове. Целта на малките градски електромобили на Sin Cars засега не е българският пазар.

Предимство на електрическия модел на Sin Cars ще е лесната и евтина разработка – върху универсална платформа тип електрокар се оформят различни типове купета, според предназначението на автомобила. Според Даскалов това е много по-лесна техническа задача от суперколите, които компанията произвежда за чуждестранни клиенти и състезания. Най-важна цел на IPO-то е да се осигури достатъчно финансиране за започване на масирано серийно производство, което би намалило разходите няколко пъти.

Още от Капитал