С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 31 окт 2018, 13:31, 6873 прочитания

Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

Компанията иска да набере 20 млн. лв. и да създаде подразделение за градски товарни електромобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.


Предстоящото IPO

Публичното предлагане на компанията, която в състезанията се конкурира с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, ще стане чрез специално създадено за целта дружество, което да произвежда градския товарен плъгин. Тази година Sin Cars прогнозира продажби за 2.3 млн. долара, а собственикът на Sin Cars Росен Даскалов каза пред "Капитал", че е сигурен, че компанията му ще получи нужното финансиране. Даскалов посочи, че за да се възползва истински от финансиране в Европа и от едно потенциално чуждестранно IPO, развойната дейност на компанията също трябва да е в чужбина, поради което са избрали да останат в България. В момента фабриката и дейността на Sin Cars са базирани в Русе. IPO-то се обслужва от "Елана трейдинг".

Възможна електрическа ниша



Планът на Даскалов е да се предлага нискобюджетна електрическа кола за градски товарни и куриерски услуги. Той заявява, че моделът L-City няма да се конкурира с гигантските производители на електрически коли, тъй като се цели в ниша, към която големите автомобилни производители нямат интерес. Според Даскалов платформата ще се ползва за промишлени нужди, зареждане на аптеки и магазини, куриерски услуги и транспорт от точка A до точка Б. Пред Bloomberg Даскалов е заявил, че L-City ще е в ценовия обсег от 20 000 евро.

С товарна и куриерска цел

Докато в Европа все още няма достатъчно изградена система от зарядни станции за по-дълги пътувания, градските условия и промени създават ниша за евтини електрически автомобили с нисък пробег. Автомобилът би се зареждал от нормалната електрическа мрежа вечер без необходимост от специално приспособени зарядни станции и би бил с ограничение на скоростта до 60-70 км/час и до 200 км дневен пробег. Даскалов оприличава L-City като електрически автомобил тип малък фургон и смята, че търсенето за такива коли само ще се увеличава в големите европейски градове, които все повече ограничават придвижването на малки автомобили в градските центрове заедно и с изчезването на дизеловите коли от градските центрове. Целта на малките градски електромобили на Sin Cars засега не е българският пазар.

Предимство на електрическия модел на Sin Cars ще е лесната и евтина разработка – върху универсална платформа тип електрокар се оформят различни типове купета, според предназначението на автомобила. Според Даскалов това е много по-лесна техническа задача от суперколите, които компанията произвежда за чуждестранни клиенти и състезания. Най-важна цел на IPO-то е да се осигури достатъчно финансиране за започване на масирано серийно производство, което би намалило разходите няколко пъти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 608 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 855 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook продължава с по-ниския ръст на приходите

Разходите на компанията се увеличават

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10