С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 31 окт 2018, 13:31, 6406 прочитания

Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

Компанията иска да набере 20 млн. лв. и да създаде подразделение за градски товарни електромобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.


Предстоящото IPO

Публичното предлагане на компанията, която в състезанията се конкурира с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, ще стане чрез специално създадено за целта дружество, което да произвежда градския товарен плъгин. Тази година Sin Cars прогнозира продажби за 2.3 млн. долара, а собственикът на Sin Cars Росен Даскалов каза пред "Капитал", че е сигурен, че компанията му ще получи нужното финансиране. Даскалов посочи, че за да се възползва истински от финансиране в Европа и от едно потенциално чуждестранно IPO, развойната дейност на компанията също трябва да е в чужбина, поради което са избрали да останат в България. В момента фабриката и дейността на Sin Cars са базирани в Русе. IPO-то се обслужва от "Елана трейдинг".

Възможна електрическа ниша



Планът на Даскалов е да се предлага нискобюджетна електрическа кола за градски товарни и куриерски услуги. Той заявява, че моделът L-City няма да се конкурира с гигантските производители на електрически коли, тъй като се цели в ниша, към която големите автомобилни производители нямат интерес. Според Даскалов платформата ще се ползва за промишлени нужди, зареждане на аптеки и магазини, куриерски услуги и транспорт от точка A до точка Б. Пред Bloomberg Даскалов е заявил, че L-City ще е в ценовия обсег от 20 000 евро.

С товарна и куриерска цел

Докато в Европа все още няма достатъчно изградена система от зарядни станции за по-дълги пътувания, градските условия и промени създават ниша за евтини електрически автомобили с нисък пробег. Автомобилът би се зареждал от нормалната електрическа мрежа вечер без необходимост от специално приспособени зарядни станции и би бил с ограничение на скоростта до 60-70 км/час и до 200 км дневен пробег. Даскалов оприличава L-City като електрически автомобил тип малък фургон и смята, че търсенето за такива коли само ще се увеличава в големите европейски градове, които все повече ограничават придвижването на малки автомобили в градските центрове заедно и с изчезването на дизеловите коли от градските центрове. Целта на малките градски електромобили на Sin Cars засега не е българският пазар.

Предимство на електрическия модел на Sin Cars ще е лесната и евтина разработка – върху универсална платформа тип електрокар се оформят различни типове купета, според предназначението на автомобила. Според Даскалов това е много по-лесна техническа задача от суперколите, които компанията произвежда за чуждестранни клиенти и състезания. Най-важна цел на IPO-то е да се осигури достатъчно финансиране за започване на масирано серийно производство, което би намалило разходите няколко пъти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 560 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 1332 прочитания

24 часа 7 дни

17 окт 2019, 4386 прочитания

17 окт 2019, 2757 прочитания

17 окт 2019, 1648 прочитания

17 окт 2019, 1638 прочитания

17 окт 2019, 1333 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook продължава с по-ниския ръст на приходите

Разходите на компанията се увеличават

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10