Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars

Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

Компанията иска да набере 20 млн. лв. и да създаде подразделение за градски товарни електромобили

8045 прочитания

"Електрическите коли, които правим в малки серии и ще правим, са нещо уникално и различно, което никой друг в света не го прави", казва Росен Даскалов, собственик на Sin Cars

© SIN CARS UK Ltd.


Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.

Предстоящото IPO

Публичното предлагане на компанията, която в състезанията се конкурира с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, ще стане чрез специално създадено за целта дружество, което да произвежда градския товарен плъгин. Тази година Sin Cars прогнозира продажби за 2.3 млн. долара, а собственикът на Sin Cars Росен Даскалов каза пред "Капитал", че е сигурен, че компанията му ще получи нужното финансиране. Даскалов посочи, че за да се възползва истински от финансиране в Европа и от едно потенциално чуждестранно IPO, развойната дейност на компанията също трябва да е в чужбина, поради което са избрали да останат в България. В момента фабриката и дейността на Sin Cars са базирани в Русе. IPO-то се обслужва от "Елана трейдинг".

Възможна електрическа ниша

Планът на Даскалов е да се предлага нискобюджетна електрическа кола за градски товарни и куриерски услуги. Той заявява, че моделът L-City няма да се конкурира с гигантските производители на електрически коли, тъй като се цели в ниша, към която големите автомобилни производители нямат интерес. Според Даскалов платформата ще се ползва за промишлени нужди, зареждане на аптеки и магазини, куриерски услуги и транспорт от точка A до точка Б. Пред Bloomberg Даскалов е заявил, че L-City ще е в ценовия обсег от 20 000 евро.

С товарна и куриерска цел

Докато в Европа все още няма достатъчно изградена система от зарядни станции за по-дълги пътувания, градските условия и промени създават ниша за евтини електрически автомобили с нисък пробег. Автомобилът би се зареждал от нормалната електрическа мрежа вечер без необходимост от специално приспособени зарядни станции и би бил с ограничение на скоростта до 60-70 км/час и до 200 км дневен пробег. Даскалов оприличава L-City като електрически автомобил тип малък фургон и смята, че търсенето за такива коли само ще се увеличава в големите европейски градове, които все повече ограничават придвижването на малки автомобили в градските центрове заедно и с изчезването на дизеловите коли от градските центрове. Целта на малките градски електромобили на Sin Cars засега не е българският пазар.

Предимство на електрическия модел на Sin Cars ще е лесната и евтина разработка – върху универсална платформа тип електрокар се оформят различни типове купета, според предназначението на автомобила. Според Даскалов това е много по-лесна техническа задача от суперколите, които компанията произвежда за чуждестранни клиенти и състезания. Най-важна цел на IPO-то е да се осигури достатъчно финансиране за започване на масирано серийно производство, което би намалило разходите няколко пъти.

Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter

    Не ми се струва, че тези хора имат опита да скочат от спортни коли в някакво по-масово производство. Нишата да правят колите за ГТ4 ми звъчи ОК, не знам колко е голяма, но не виждам проблем да се правят тук.

  • 2
    johihh avatar :-|
    johihh

    Честито на борсата. По-добре малки но ликвидни компании от големи без търговия.

  • 3
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter

    Точно такива ще сглобяват в Пловдив, има статия от Капитал от петък. Моделът ще е китайски и ще се продава в източна Европа. Китайците продават стотици хиляди вече.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK