С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 31 окт 2018, 13:31, 7066 прочитания

Българският производител на електромобили Sin Cars планира да излезе на борсата

Компанията иска да набере 20 млн. лв. и да създаде подразделение за градски товарни електромобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Sin Cars, българската компания, която произвежда състезателни автомобили за аматьорските серии GT4, планира да направи първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса. Информацията съобщи Bloomberg, а от компанията потвърдиха информацията и пред "Капитал".

Sin Cars се надяват да се финансират с 20 млн. лева, като ще се търгува 40-процентов дял от капитала на новосъздадено дружество. Компанията от Русе планира да разработи специален градски електрически автомобил за куриерски услуги и лекотоварен превоз, а целта е да се стигне до масово серийно производство.


Предстоящото IPO

Публичното предлагане на компанията, която в състезанията се конкурира с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, ще стане чрез специално създадено за целта дружество, което да произвежда градския товарен плъгин. Тази година Sin Cars прогнозира продажби за 2.3 млн. долара, а собственикът на Sin Cars Росен Даскалов каза пред "Капитал", че е сигурен, че компанията му ще получи нужното финансиране. Даскалов посочи, че за да се възползва истински от финансиране в Европа и от едно потенциално чуждестранно IPO, развойната дейност на компанията също трябва да е в чужбина, поради което са избрали да останат в България. В момента фабриката и дейността на Sin Cars са базирани в Русе. IPO-то се обслужва от "Елана трейдинг".

Възможна електрическа ниша



Планът на Даскалов е да се предлага нискобюджетна електрическа кола за градски товарни и куриерски услуги. Той заявява, че моделът L-City няма да се конкурира с гигантските производители на електрически коли, тъй като се цели в ниша, към която големите автомобилни производители нямат интерес. Според Даскалов платформата ще се ползва за промишлени нужди, зареждане на аптеки и магазини, куриерски услуги и транспорт от точка A до точка Б. Пред Bloomberg Даскалов е заявил, че L-City ще е в ценовия обсег от 20 000 евро.

С товарна и куриерска цел

Докато в Европа все още няма достатъчно изградена система от зарядни станции за по-дълги пътувания, градските условия и промени създават ниша за евтини електрически автомобили с нисък пробег. Автомобилът би се зареждал от нормалната електрическа мрежа вечер без необходимост от специално приспособени зарядни станции и би бил с ограничение на скоростта до 60-70 км/час и до 200 км дневен пробег. Даскалов оприличава L-City като електрически автомобил тип малък фургон и смята, че търсенето за такива коли само ще се увеличава в големите европейски градове, които все повече ограничават придвижването на малки автомобили в градските центрове заедно и с изчезването на дизеловите коли от градските центрове. Целта на малките градски електромобили на Sin Cars засега не е българският пазар.

Предимство на електрическия модел на Sin Cars ще е лесната и евтина разработка – върху универсална платформа тип електрокар се оформят различни типове купета, според предназначението на автомобила. Според Даскалов това е много по-лесна техническа задача от суперколите, които компанията произвежда за чуждестранни клиенти и състезания. Най-важна цел на IPO-то е да се осигури достатъчно финансиране за започване на масирано серийно производство, което би намалило разходите няколко пъти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 3 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2314 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook продължава с по-ниския ръст на приходите

Разходите на компанията се увеличават

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10