С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 мар 2019, 0:00, 2993 прочитания

Лиу Дзиенфън: "България има огромен потенциал за модерни транспортни проекти"

Представителят на строителния гигант "Чайна Къмюникейшънс Кънстракшън Къмпани" - компанията под номер 3 в класацията на най-големите международни строители Engineering News Records

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лиу Дзиенфън е официален представител за България на "Чайна Къмюникейшънс Кънстракшън Къмпани" (China Communications Construction Company - CCCC). Мултинационалният гигант е под номер 3 в класацията на най-големите международни строители съгласно данните в Енджиниърнг Нюз Рекърдс (Engineering News Records) за 2018.. Единадесет поредни години оглавява листата на най-големите международни строителни компании в Китай. Дейността на СССС се разпростира в над 120 държави и региони в света. Сред известните проекти на компанията са най-дългият виадукт в света (Danyang–Kunshan Grand Bridge, 164.8км), най-дългият мост (Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge, 55 км), най-високият мост в света (Duge Bridge), изграждащия се в момента четвърти мост над Панамския канал и много други.

Наскоро дружеството бе избрано за изпълнител на обществена поръчка за модернизацията на част от жп отсечката Елин Пелин - Костенец. Заедно с българския си партньор "Трейс Груп Холд" CCCC спечелиха търга за Лот 3 - ремонт на 11-километровия участък между Ихтиман и Костенец с цена от 284 млн. лв. Срокът за изпълнение е 66 месеца.



Най-дългият мост в света (Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge), 55 км

Най-дългият мост в света (Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge), 55 км



Работили сте по-изключително мащабни и технологични проекти по целия свят, но сте малко познати в региона. Разкажете повече за дейността си тук.

Нека да разкажа малко повече за нашата компания. Тя се занимава с проектиране и строителство на инфраструктурни проекти, основно транспортни като железопътни, мостове, тунели и др. Друго направление в нашата дейност са морските проекти. Ние сме най-голямата design&build компания в света за пристанища и за доставка на съоръжения за драгиране с оглед работен капацитет. За 2018 г. СССС има глобален оборот от 70 млрд. евро. Компанията е под номер 91 в класацията Global Fortune за най-големите предприятия в света. На трето място сме в света по обем на договорени проекти.



Да се върнем на региона. Вече имаме договорени проекти в изпълнение, както и приключени такива като например мостът Земун - Борча над р. Дунав в Сърбия. В изпълнение е проектът за магистрала Е76, също в Сърбия. В Черна гора имаме проект за магистрала от Смоковач до Матесово за 809 млн. евро. Също така сме реализирали договор за проектиране на офшорно пристанище във Венеция, Италия. Стоим и зад един много важен железопътен проект, който ще свързва Будапеща, Унгария с Белград, Сърбия. В момента се изпълнява първия лот в Сърбия - от Белград до Стара Пазова (34 км).

мостът Земун - Борча над р. Дунав в Сърбия

мостът Земун - Борча над р. Дунав в Сърбия



Защо решихте да участвате в търгове за строителство в България? Не са ли прекалено "дребни" за компания като вашата?

Не е така. България има огромен потенциал в това отношение. Първо, инфраструктурата не е на добро ниво, ако трябва да я сравним с останалата част на Европа. Тук има много работа за нас - в жп и пътния сектор, при изграждането на метрото, морските пристанища и др. Второ, местните компании нямат необходимия капацитет - по отношение на обороти, опит с участие в сложни проекти и др. Искаме да обединим нашите предимства - дали ще е по отношение на технически или финансов капацитет, с местни партньори и съвместно да реализираме всички важни транспортни проекти. Затова сме тук.

Как избирате с коя българска компания да работите?

В България има много строителни компании, които са с различни перспективи. За нас беше важно партньорът ни тук да е международно или поне регионално представен и да има перспектива за развитие в тази посока. В този проект сме съвместно с "Трейс Груп Холд". За нас те са надежден партньор, защото фокусът им не се ограничава само с местния пазар. Те участват в много търгове в съседни държави - Румъния, Македония, Сърбия, имат офис в Чехия, собствено дружество в Сърбия и др. Затова ги избрахме - защото тяхната стратегия и международен поглед да се превърнат в регионален играч кореспондира с нашата.

Спечелихте търга за модернизацията на част от жп линията от Елин Пелин до Костенец с цена доста под тази на конкурентите ви, кое ви дава предимство в това отношение?

Първо, цената е само един индикатор, зад който стоят много неща като например избраната методология на строителство, наличната техника, организацията на работа, цената на труда и др. Второ, Не мисля, че цената ни е ниска. По-ниска е спрямо тази на конкурентите, но е по-близка до индикативната стойност на проекта, което е по-важно. Никой не знам как другите са калкулирали цената си, но това е нашата - цената, на която можем да изпълним проекта в съответния срок и с необходимото качество. Ако трябва да задълбаем - имаме проекти в съседни държави и много бързо можем да мобилизираме техника или работна ръка, ако се наложи. На трето място, НКЖИ поиска обосновка на цената и в много кратък срок представихме 100 страници с пълно описание на съответните аспекти от формулиране на цената, които експертите приеха без възражение. Крайният срок за изпълнение на проекта е 60 месеца за строителство и 6 месеца за проектиране.

железопътната линия от Найроби до Момбаса в Кения

железопътната линия от Найроби до Момбаса в Кения



За България този жп проект може и да изглежда сложен, но не и за СССС. Работили сме по изграждането на железопътната линия от Найроби до Момбаса в Кения. Дължината й е 472 км, а стойността повече от 10 млрд. долара. Проектът се изграждаше от нулата. Завършихме го в срок през 2017 г. Но по-важното в случая са изключително тежките екологични изисквания, които трябваше да покрием, тъй като Кения е резерват.

Много чуждестранни фирми се отказаха да участват в български търгове заради лоши практики и концентрация на поръчки в едни и същи местни играчи. Вие сте се явявали и на други процедури преди тази, но това, че не сте печелили, не ви отказа. Защо?

В Китай имаме една поговорка: "Провалът е майката на успеха". Ние се провалихме в много търгове тук, както и с опити да инвестираме в публично-частни проекти. Но не се отказахме. Разположението на България в региона е стратегическо, а транспортните проекти са с приоритет, това не подлежи на съмнение. Вярвахме, че ако останем и проявим постоянство, ще се научим и ще успеем. Друга причина е нашата стратегия за развитие в региона. СССС вече изпълнява проекти в други държави, искаме да открием регионален център и да централизираме дейността си в Европа.

магистралата Смоковац-Матесево в Черна гора

магистралата Смоковац-Матесево в Черна гора



Кои са следващите проекти в България и региона, към които имате интерес?

Миналата година спечелихме един търг в Хърватия - за моста Пелешац над Адриатическо море, който ще свърже Хърватия с най-южните й части. Единственият достъп до тях в момента е през Босна и Херцеговина. В краткосрочен план, имайки предвид железопътния проект, ние сме с ясното разбиране, че работейки в България, ние следва активно да се фокусираме върху приоритетните инфраструктурни проекти в България, които се нуждаят от инвестиции от частния сектор. В момента Участваме и в конкурса за магистрала от Плоещ до Брашов в Румъния - първият публично-частен проект за страната на обща стойност 1.36 млрд. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

21 яну 2020, 237 прочитания

Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург 7 Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург

Цената на нискотарифната авиокомпания започва от 57.99 лв. в посока, а националният авиопревозвач стартира с промоция от 220 евро за двупосочен билет

20 яну 2020, 4601 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Андон Симеонов, "SoftServe България": България е ключов за глобалното развитие офис на организацията

Управителят на софтуерната компания "SoftServe България" за сериозния растеж на локалния офис

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10