С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 ное 2018, 11:58, 4527 прочитания

Hyundai е на път да се провали като автомобилен производител

Компанията пострада заради неуспешните си SUV модели и силната конкуренция на пазара в Китай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията страда от липсата на добра серия SUV автомобили, които да предлага на ключови пазари.
Автомобилният производител Hyundai напоследък се сблъсква с множество проблеми. Главният изпълнителен директор на компанията Чунг Монг-Ко се оплаква от недостиг на клиенти и от липсата на по-големи и по-евтини SUV модели, популярни сега на автомобилния пазар.

Дори и намаленията в цените, които прави напоследък Hyundai, не ѝ помага да продава повече – за един месец продажбите са едва стотина, твърди мениджърът Ли, който управлява бизнеса в китайския град Чунцин. За сравнение - Nissan е продал около 400 автомобила за същия период. "Продажбите ни са много слаби. В магазина на японската компания, който се намира до нашия, има по 10-ина клиенти, докато при нас са едва двама", споделя Ли пред Reuters.


Без успех в Китай

На един час път с кола от китайския град Чунцин се намира огромната производствена база на Hyundai за 1 млрд. долара, която миналата година беше открита и в нея трябва да се произвеждат 300 хил. автомобила годишно. Когато обаче продажбите са толкова слаби и китайският автомобилен пазар рязко се забавя, заводът работи с около 30% от капацитета си, казват двама източници, запознати с проблемите.

От компанията обаче отказаха да коментират производството и продажбите си в Китай, но заявиха, че Hyundai "тясно си сътрудничи" с местния партньор BAIC, за да засили китайския си бизнес. Трудностите, които в момента изпитва Hyundai, са изненадващи за южнокорейския производител на автомобили, който по-рано се радваше на успех в Китай заради новите си популярни и евтини модели.



Ръководители и експерти от индустрията определят като причина за спада това, че Hyundai отдавна вече е загубила мястото си на пазара заради бързо развиващите се китайски конкуренти като Geely и BYD. Чуждестранните компании запазиха цените си конкурентни за моделите на масовия пазар, а това попречи на позиционирането на Hyundai като достъпна чуждестранна марка.

Hyundai се сблъска с подобни проблеми и в Съединените щати - пропусна да се адаптира спрямо промените на интересите на клиентите, особено при увеличаването на търсенето на SUV модели. В тази ситуация компанията предлагаше автомобилите си на по-високи цени, отколкото трябва, твърдят експерти и американски дистрибутори.

Заради неуспешните модели

Японските ѝ конкуренти като Honda също се борят да се адаптират към новите предизвикателства в индустрията, включително самоуправляващите и електрически автомобили. Миналия месец Hyundai отчете сериозните 68% спад на нетната си печалба за третото тримесечие и съобщи, че оперативният ѝ марж се е свил до 2.7% за периода януари - септември. Контрастът е явен, като се сравнят данните за 2011 г., когато оперативната печалба на Hyundai е една от най-високите в сектора и само след тази на германската BMW.

Компанията страда от липсата на добра серия SUV автомобили, които да предлага на ключови пазари. Миналата година колите от този тип представляваха едва 36% от продажбите на Hyundai в САЩ в сравнение със 76% на General Motors и 63% средно за индустрията според данните на Autodata Corp.

Главният оперативен директор на Hyundai за операциите в САЩ Брайън Смит признава, че производителят на автомобили е "хванат малко неподготвен" от бързата промяна на пазара към модерните спортни автомобили.

Обаче новият планиран SUV, който ще излезе от поточните линии през 2020 г., ще помогне за "бавното и стабилно" възстановяване на продажбите, казва той в интервю за Reuters. Освен това компанията е наела няколко нови дизайнери, които ще създават визията на следващите модели. И все пак Смит отбелязва, че "ще отнеме доста време компанията да се върне към успеха, който е белязала през 2011 г.".

Последният модел Encino SUV, който излезе на пазара в Китай тази година, обаче не се отличи с особен успех - целта беше да се продават 60 хил. автомобила годишно, но едва 6 хил. бяха пласирани от април досега.

Ник Райли, бившият главен изпълнителен директор на GM Korea, коментира, че "компанията трябва да се върне към предишната си стратегия, за да поддържа конкурентни цени спрямо обемите на производство".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 434 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 452 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британската Imperial залага на бизнеса си с електронни цигари

Наблюдава се спад в продажбите на традиционните цигарени изделия, тъй като пушачите търсят алтернатива

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков