С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 ное 2018, 11:58, 4604 прочитания

Hyundai е на път да се провали като автомобилен производител

Компанията пострада заради неуспешните си SUV модели и силната конкуренция на пазара в Китай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията страда от липсата на добра серия SUV автомобили, които да предлага на ключови пазари.
Автомобилният производител Hyundai напоследък се сблъсква с множество проблеми. Главният изпълнителен директор на компанията Чунг Монг-Ко се оплаква от недостиг на клиенти и от липсата на по-големи и по-евтини SUV модели, популярни сега на автомобилния пазар.

Дори и намаленията в цените, които прави напоследък Hyundai, не ѝ помага да продава повече – за един месец продажбите са едва стотина, твърди мениджърът Ли, който управлява бизнеса в китайския град Чунцин. За сравнение - Nissan е продал около 400 автомобила за същия период. "Продажбите ни са много слаби. В магазина на японската компания, който се намира до нашия, има по 10-ина клиенти, докато при нас са едва двама", споделя Ли пред Reuters.


Без успех в Китай

На един час път с кола от китайския град Чунцин се намира огромната производствена база на Hyundai за 1 млрд. долара, която миналата година беше открита и в нея трябва да се произвеждат 300 хил. автомобила годишно. Когато обаче продажбите са толкова слаби и китайският автомобилен пазар рязко се забавя, заводът работи с около 30% от капацитета си, казват двама източници, запознати с проблемите.

От компанията обаче отказаха да коментират производството и продажбите си в Китай, но заявиха, че Hyundai "тясно си сътрудничи" с местния партньор BAIC, за да засили китайския си бизнес. Трудностите, които в момента изпитва Hyundai, са изненадващи за южнокорейския производител на автомобили, който по-рано се радваше на успех в Китай заради новите си популярни и евтини модели.



Ръководители и експерти от индустрията определят като причина за спада това, че Hyundai отдавна вече е загубила мястото си на пазара заради бързо развиващите се китайски конкуренти като Geely и BYD. Чуждестранните компании запазиха цените си конкурентни за моделите на масовия пазар, а това попречи на позиционирането на Hyundai като достъпна чуждестранна марка.

Hyundai се сблъска с подобни проблеми и в Съединените щати - пропусна да се адаптира спрямо промените на интересите на клиентите, особено при увеличаването на търсенето на SUV модели. В тази ситуация компанията предлагаше автомобилите си на по-високи цени, отколкото трябва, твърдят експерти и американски дистрибутори.

Заради неуспешните модели

Японските ѝ конкуренти като Honda също се борят да се адаптират към новите предизвикателства в индустрията, включително самоуправляващите и електрически автомобили. Миналия месец Hyundai отчете сериозните 68% спад на нетната си печалба за третото тримесечие и съобщи, че оперативният ѝ марж се е свил до 2.7% за периода януари - септември. Контрастът е явен, като се сравнят данните за 2011 г., когато оперативната печалба на Hyundai е една от най-високите в сектора и само след тази на германската BMW.

Компанията страда от липсата на добра серия SUV автомобили, които да предлага на ключови пазари. Миналата година колите от този тип представляваха едва 36% от продажбите на Hyundai в САЩ в сравнение със 76% на General Motors и 63% средно за индустрията според данните на Autodata Corp.

Главният оперативен директор на Hyundai за операциите в САЩ Брайън Смит признава, че производителят на автомобили е "хванат малко неподготвен" от бързата промяна на пазара към модерните спортни автомобили.

Обаче новият планиран SUV, който ще излезе от поточните линии през 2020 г., ще помогне за "бавното и стабилно" възстановяване на продажбите, казва той в интервю за Reuters. Освен това компанията е наела няколко нови дизайнери, които ще създават визията на следващите модели. И все пак Смит отбелязва, че "ще отнеме доста време компанията да се върне към успеха, който е белязала през 2011 г.".

Последният модел Encino SUV, който излезе на пазара в Китай тази година, обаче не се отличи с особен успех - целта беше да се продават 60 хил. автомобила годишно, но едва 6 хил. бяха пласирани от април досега.

Ник Райли, бившият главен изпълнителен директор на GM Korea, коментира, че "компанията трябва да се върне към предишната си стратегия, за да поддържа конкурентни цени спрямо обемите на производство".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 39 прочитания

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 485 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британската Imperial залага на бизнеса си с електронни цигари

Наблюдава се спад в продажбите на традиционните цигарени изделия, тъй като пушачите търсят алтернатива

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг