С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 ное 2018, 14:25, 2713 прочитания

Британската Imperial залага на бизнеса си с електронни цигари

Наблюдава се спад в продажбите на традиционните цигарени изделия, тъй като пушачите търсят алтернатива

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британският производител на цигарени изделия Imperial залага на електронните цигари, за да увеличи продажбите си. Причината - все по-ниското търсене на традиционните цигари, след като "следващото поколение" продукти спечели много от пушачите, пише Financial Times.

Компанията заяви във вторник, че приходите за деветте месеца на годината са намалели с 0.9% до 30.5 млрд. паунда, а оперативната печалба се е понижила с 2% - до 1.8 млрд. паунда.


Алтернативата - електронни цигари

През годината общият обем на продадените цигари е спаднал с 3.6%, въпреки че при водещите марки на Imperial (които включват Lambert & Butler, West и Davidoff) е отчетено нарастване с 2.1%. Продажбите, спадащи към раздела "продукти следващо поколение" (NGP), в който влиза гамата e-cigarettes (електронни цигари и приспособления, с които се нагрява тютюнът), са се повишили до 200 млн. паунда.

Докато се очаква цигареният бизнес да "продължи да генерира скромен ръст на приходите, високи маржове и силни парични потоци", Imperial смята, че бизнесът от нови продукти NGP има "по-силни перспективи за растеж, които ще увеличат печалбите в бъдеще".




Големите цигарени компании инвестират последните години в алтернативи на традиционните цигари, тъй като потребителите се стремят да намалят пушенето заради притеснения за здравето си. Затова и модата се променя. От Imperial твърдят, че допълнителната инвестиция от 100 млн. паунда ще доведе до "малко по-ниска оперативна печалба през първата половина на следващата година", но това ще се компенсира "през второто полугодие, което ще осигури растеж на печалбата за цялата година".

По-добър пазар

"Продължаваме да вярваме, че Imperial ще изненада положително инвеститорите, тъй като много от факторите, които влияеха отрицателно на индустрията през последните години (по-малкият дял продажби на цигари, изоставането в иновациите и липса на такива), вече не са налице", казва Оуен Бенет, анализатор в Jefferies.

Нарастването на приходите на компанията през годината се дължи на високите продажби в Русия, както и на бизнеса с NGP, който "направи повече от това да компенсира спада в Саудитска Арабия и Тайван след последното увеличение на данъците там", добавя той.
Imperial очаква приходите ѝ да нараснат с 1 до 4% за следващата година благодарение на "растящия пазар на цигари и налагането на продукти следващо поколение".


Главният изпълнителен директор на компанията Алисън Купър коментира, че "2018 г. е била успешна за прилагането на нови стратегии. "Голям е напредъкът, който постига индустрията, и с който помага на пушачите по света. С продуктите следващо поколение се фокусираме върху това да насочим хората към алтернатива на цигарите, с които вредят на здравето си".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8338 прочитания

24 яну 2020, 3506 прочитания

24 яну 2020, 2903 прочитания

24 яну 2020, 2344 прочитания

24 яну 2020, 2055 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българската металургия с няколко рекорда през 2017 г.

За 20 години в сектора са инвестирани 4.2 млрд. лв., нова програма за 260 млн. лв. започва в "Аурубис"

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10