С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 6 ное 2018, 15:42, 10230 прочитания

България е на радара на Volkswagen за нов завод на Skoda

Инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението може да бъде взето на 16 ноември, пише Handelsblatt

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Надзорният съвет на Volkswagen Group може да вземе решението за строежа на завода още през следващата седмица.
Германската Volkswagen Group планира да изгради нов завод за дъщерната си компания Skoda извън Чехия, като е възможно той да се намира в България или Турция. Това пише германското бизнес издание Handelsblatt, позовавайки се на свои източници от сектора. Според изданието инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението къде да бъде построен новият завод може да бъде взето още следващата седмица.

Заводът


До момента се смяташе, че производството на Skoda в Чехия ще бъде разширено. Според предварителна оценка обаче страната не разполага с достатъчно кадри, които да бъдат наети за работата. Австрийската агенция APA припомня, че в страната се произвеждат над 1.2 млн. коли на Skoda годишно, като плановете са това число да се увеличи поетапно през следващите години. Чешката компания вече аутсорсва част от продукцията си в други заводи на компанията майка именно поради липсата на капацитет.

Информацията за възможната инвестиция у нас е част от по-голям текст на Handelsblatt във връзка с плановете на концерна за изграждане на нови производствени бази за електрическите модели, като за тази вероятност се споменава в последното изречение на статията.

Източноевропейски страни — такива като България или дори Турция, се считат за възможни дестинации за милиардния проект. Засега няма коментари нито от Volkswagen, нито от Skoda, която от 27 години се контролира от германския концерн. Заседанието на надзорния съвет на VW Group за преглед на стратегията е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато на дневен ред ще бъде инвестиционната програма за 2019 г. Според Handelsblatt тогава може да бъде взето окончателно решение и къде ще бъде построен заводът.



От информацията на Handelsblatt става ясно, че планът е в завода да се произвеждат предимно автомобили на Skoda, но и на други марки, собственост на групата.

"Капитал" потърси за информация по темата Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България". Той заяви, че през последната половин година проучвания за потенциални инвестиции в автомобилен завод в България се правят по две на месец от големи чуждестранни компании в сектора. Такива проучвания обикновено продължават една-две години. "Това, че Volksawagen има такова намерение и проучване, не означава, че заводът в България ще бъде факт. Факт е обаче, че страната ни все по-често попада в шорт листата за избор на дестинация за строителство на нов автомобилен завод. Например официално беше съобщено, че BMW са избирали къде да строят завод между Унгария, България и Румъния. Не сме се преборили, но и включването в шорт листата е голямо постижение. Големите автомобилни компании търсят зрял пазар, в който доставчиците на автомобилни компоненти са над 300. В България те са между 180 и 200, за сравнение – в Румъния са 660, но ние се приближаваме към подходящата среда за производство на автомобили", отбеляза Станиславов.

Стари намерения

Преди година Reuters разказа в репортаж, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията се позоваваше на източници от германската компания, според които се правят опити да се премести от Чехия в Германия част от производството и чешкият бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.

Източниците на Reuters тогава твърдяха, че се обмисля ограничаване на предимствата на чехите - комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, за да се затвърди репутацията на Volkswagen, преди да е започнала вълната на електромобилите на масовия пазар. Проблемите станаха известни малко преди заседанието на надзорния съвет на германския концерн през миналия ноември, на което беше одобрена годишната инвестиционна програма.

По темата работи и Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания

Интервю с изпълнителния директор на компанията

19 ное 2019, 504 прочитания

"Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето "Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето

Групата отбелязва 20 години от приватизацията на ДЗУ АД, Стара Загора

18 ное 2019, 873 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10