С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 6 ное 2018, 15:42, 6417 прочитания

България е на радара на Volkswagen за нов завод на Skoda

Инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението може да бъде взето на 16 ноември, пише Handelsblatt

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Надзорният съвет на Volkswagen Group може да вземе решението за строежа на завода още през следващата седмица.

Още по темата

Печалбата на Volkswagen се увеличава над два пъти

Германската група отчете 8.1 млн. продадени автомобила за първите девет месеца на годината

30 окт 2018

Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018

Автосалон Париж 2018: Салонът на отсъстващите

Изложението във френската столица ще се запомни и с пускането на електромобили от знакови марки

17 окт 2018

Skoda Fabia Facelift: Освежена отвън и преобразена отвътре

Новата Skoda Fabia вече не се предлага с дизелови двигатели. Сега под капака на автомобила се намират само 3-цилиндрови бензинови двигатели

12 окт 2018

Доставките на Volkswagen в Европа рязко се понижават

Причините са в необходимостта от нови тестове заради изискванията за вредни емисии на Европа и търговската война

9 окт 2018

Volkswagen увеличава инвестициите в Индия

Целта на новия проект India 2.0 е германската група да достигне 5% пазарен дял до 2025 г.

10 юли 2018
Германската Volkswagen Group планира да изгради нов завод за дъщерната си компания Skoda извън Чехия, като е възможно той да се намира в България или Турция. Това пише германското бизнес издание Handelsblatt, позовавайки се на свои източници от сектора. Според изданието инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението къде да бъде построен новият завод може да бъде взето още следващата седмица.

Заводът


До момента се смяташе, че производството на Skoda в Чехия ще бъде разширено. Според предварителна оценка обаче страната не разполага с достатъчно кадри, които да бъдат наети за работата. Австрийската агенция APA припомня, че в страната се произвеждат над 1.2 млн. коли на Skoda годишно, като плановете са това число да се увеличи поетапно през следващите години. Чешката компания вече аутсорсва част от продукцията си в други заводи на компанията майка именно поради липсата на капацитет.

Информацията за възможната инвестиция у нас е част от по-голям текст на Handelsblatt във връзка с плановете на концерна за изграждане на нови производствени бази за електрическите модели, като за тази вероятност се споменава в последното изречение на статията.

Източноевропейски страни — такива като България или дори Турция, се считат за възможни дестинации за милиардния проект. Засега няма коментари нито от Volkswagen, нито от Skoda, която от 27 години се контролира от германския концерн. Заседанието на надзорния съвет на VW Group за преглед на стратегията е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато на дневен ред ще бъде инвестиционната програма за 2019 г. Според Handelsblatt тогава може да бъде взето окончателно решение и къде ще бъде построен заводът.



От информацията на Handelsblatt става ясно, че планът е в завода да се произвеждат предимно автомобили на Skoda, но и на други марки, собственост на групата.

"Капитал" потърси за информация по темата Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България". Той заяви, че през последната половин година проучвания за потенциални инвестиции в автомобилен завод в България се правят по две на месец от големи чуждестранни компании в сектора. Такива проучвания обикновено продължават една-две години. "Това, че Volksawagen има такова намерение и проучване, не означава, че заводът в България ще бъде факт. Факт е обаче, че страната ни все по-често попада в шорт листата за избор на дестинация за строителство на нов автомобилен завод. Например официално беше съобщено, че BMW са избирали къде да строят завод между Унгария, България и Румъния. Не сме се преборили, но и включването в шорт листата е голямо постижение. Големите автомобилни компании търсят зрял пазар, в който доставчиците на автомобилни компоненти са над 300. В България те са между 180 и 200, за сравнение – в Румъния са 660, но ние се приближаваме към подходящата среда за производство на автомобили", отбеляза Станиславов.

Стари намерения

Преди година Reuters разказа в репортаж, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията се позоваваше на източници от германската компания, според които се правят опити да се премести от Чехия в Германия част от производството и чешкият бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.

Източниците на Reuters тогава твърдяха, че се обмисля ограничаване на предимствата на чехите - комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, за да се затвърди репутацията на Volkswagen, преди да е започнала вълната на електромобилите на масовия пазар. Проблемите станаха известни малко преди заседанието на надзорния съвет на германския концерн през миналия ноември, на което беше одобрена годишната инвестиционна програма.

По темата работи и Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Късата скамейка на брокерите на ток Късата скамейка на брокерите на ток

Продължава вълната на оттеглящи се търговци от пазара на електричество. Вече почти 40% от играчите ги няма

16 ное 2018, 2518 прочитания

От облаците към земята От облаците към земята

Съоснованата от българин LucidLink решава проблема със скоростта и сигурността на бизнесите, които ползват големи данни от облака

16 ное 2018, 1230 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна

Университетът замрази договора си с външния продуцент, който щеше да създава програма за канала

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете