С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 6 ное 2018, 15:42, 9061 прочитания

България е на радара на Volkswagen за нов завод на Skoda

Инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението може да бъде взето на 16 ноември, пише Handelsblatt

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Надзорният съвет на Volkswagen Group може да вземе решението за строежа на завода още през следващата седмица.
Германската Volkswagen Group планира да изгради нов завод за дъщерната си компания Skoda извън Чехия, като е възможно той да се намира в България или Турция. Това пише германското бизнес издание Handelsblatt, позовавайки се на свои източници от сектора. Според изданието инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението къде да бъде построен новият завод може да бъде взето още следващата седмица.

Заводът


До момента се смяташе, че производството на Skoda в Чехия ще бъде разширено. Според предварителна оценка обаче страната не разполага с достатъчно кадри, които да бъдат наети за работата. Австрийската агенция APA припомня, че в страната се произвеждат над 1.2 млн. коли на Skoda годишно, като плановете са това число да се увеличи поетапно през следващите години. Чешката компания вече аутсорсва част от продукцията си в други заводи на компанията майка именно поради липсата на капацитет.

Информацията за възможната инвестиция у нас е част от по-голям текст на Handelsblatt във връзка с плановете на концерна за изграждане на нови производствени бази за електрическите модели, като за тази вероятност се споменава в последното изречение на статията.

Източноевропейски страни — такива като България или дори Турция, се считат за възможни дестинации за милиардния проект. Засега няма коментари нито от Volkswagen, нито от Skoda, която от 27 години се контролира от германския концерн. Заседанието на надзорния съвет на VW Group за преглед на стратегията е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато на дневен ред ще бъде инвестиционната програма за 2019 г. Според Handelsblatt тогава може да бъде взето окончателно решение и къде ще бъде построен заводът.



От информацията на Handelsblatt става ясно, че планът е в завода да се произвеждат предимно автомобили на Skoda, но и на други марки, собственост на групата.

"Капитал" потърси за информация по темата Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България". Той заяви, че през последната половин година проучвания за потенциални инвестиции в автомобилен завод в България се правят по две на месец от големи чуждестранни компании в сектора. Такива проучвания обикновено продължават една-две години. "Това, че Volksawagen има такова намерение и проучване, не означава, че заводът в България ще бъде факт. Факт е обаче, че страната ни все по-често попада в шорт листата за избор на дестинация за строителство на нов автомобилен завод. Например официално беше съобщено, че BMW са избирали къде да строят завод между Унгария, България и Румъния. Не сме се преборили, но и включването в шорт листата е голямо постижение. Големите автомобилни компании търсят зрял пазар, в който доставчиците на автомобилни компоненти са над 300. В България те са между 180 и 200, за сравнение – в Румъния са 660, но ние се приближаваме към подходящата среда за производство на автомобили", отбеляза Станиславов.

Стари намерения

Преди година Reuters разказа в репортаж, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията се позоваваше на източници от германската компания, според които се правят опити да се премести от Чехия в Германия част от производството и чешкият бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.

Източниците на Reuters тогава твърдяха, че се обмисля ограничаване на предимствата на чехите - комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, за да се затвърди репутацията на Volkswagen, преди да е започнала вълната на електромобилите на масовия пазар. Проблемите станаха известни малко преди заседанието на надзорния съвет на германския концерн през миналия ноември, на което беше одобрена годишната инвестиционна програма.

По темата работи и Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Умните решения са в малките предмети Умните решения са в малките предмети

Питър Гаспър от А1 разказва за практическите приложения на Интернет на нещата

22 апр 2019, 204 прочитания

Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай

В момента в страната са регистрирани 486 производителя на електромобили, което е три пъти повече от преди две години

22 апр 2019, 419 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност