С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 6 ное 2018, 15:42, 7800 прочитания

България е на радара на Volkswagen за нов завод на Skoda

Инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението може да бъде взето на 16 ноември, пише Handelsblatt

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Надзорният съвет на Volkswagen Group може да вземе решението за строежа на завода още през следващата седмица.
Германската Volkswagen Group планира да изгради нов завод за дъщерната си компания Skoda извън Чехия, като е възможно той да се намира в България или Турция. Това пише германското бизнес издание Handelsblatt, позовавайки се на свои източници от сектора. Според изданието инвестицията се оценява на 1 млрд. евро, а решението къде да бъде построен новият завод може да бъде взето още следващата седмица.

Заводът


До момента се смяташе, че производството на Skoda в Чехия ще бъде разширено. Според предварителна оценка обаче страната не разполага с достатъчно кадри, които да бъдат наети за работата. Австрийската агенция APA припомня, че в страната се произвеждат над 1.2 млн. коли на Skoda годишно, като плановете са това число да се увеличи поетапно през следващите години. Чешката компания вече аутсорсва част от продукцията си в други заводи на компанията майка именно поради липсата на капацитет.

Информацията за възможната инвестиция у нас е част от по-голям текст на Handelsblatt във връзка с плановете на концерна за изграждане на нови производствени бази за електрическите модели, като за тази вероятност се споменава в последното изречение на статията.

Източноевропейски страни — такива като България или дори Турция, се считат за възможни дестинации за милиардния проект. Засега няма коментари нито от Volkswagen, нито от Skoda, която от 27 години се контролира от германския концерн. Заседанието на надзорния съвет на VW Group за преглед на стратегията е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато на дневен ред ще бъде инвестиционната програма за 2019 г. Според Handelsblatt тогава може да бъде взето окончателно решение и къде ще бъде построен заводът.



От информацията на Handelsblatt става ясно, че планът е в завода да се произвеждат предимно автомобили на Skoda, но и на други марки, собственост на групата.

"Капитал" потърси за информация по темата Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив клъстер България". Той заяви, че през последната половин година проучвания за потенциални инвестиции в автомобилен завод в България се правят по две на месец от големи чуждестранни компании в сектора. Такива проучвания обикновено продължават една-две години. "Това, че Volksawagen има такова намерение и проучване, не означава, че заводът в България ще бъде факт. Факт е обаче, че страната ни все по-често попада в шорт листата за избор на дестинация за строителство на нов автомобилен завод. Например официално беше съобщено, че BMW са избирали къде да строят завод между Унгария, България и Румъния. Не сме се преборили, но и включването в шорт листата е голямо постижение. Големите автомобилни компании търсят зрял пазар, в който доставчиците на автомобилни компоненти са над 300. В България те са между 180 и 200, за сравнение – в Румъния са 660, но ние се приближаваме към подходящата среда за производство на автомобили", отбеляза Станиславов.

Стари намерения

Преди година Reuters разказа в репортаж, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията се позоваваше на източници от германската компания, според които се правят опити да се премести от Чехия в Германия част от производството и чешкият бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.

Източниците на Reuters тогава твърдяха, че се обмисля ограничаване на предимствата на чехите - комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, за да се затвърди репутацията на Volkswagen, преди да е започнала вълната на електромобилите на масовия пазар. Проблемите станаха известни малко преди заседанието на надзорния съвет на германския концерн през миналия ноември, на което беше одобрена годишната инвестиционна програма.

По темата работи и Мара Георгиева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Mango планира четири нови магазина в България Mango планира четири нови магазина в България

Испанската марка вече има два обекта в столицата, скоро ще отвори и един във Варна

21 яну 2019, 221 прочитания

КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко" 2 КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко"

С окончателно решение на Върховния административен съд одобрената през 2016 г. сделка е върната на регулатора

21 яну 2019, 837 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

Три пазарни ефекта за България при Brexit без сделка

Въпреки че Великобритания не е ключов български пазар, Брекзит без сделка може да дестабилизира фармацевтичния сектор

Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ангел Игов

Преводачът, литературен критик и писател Ангел Игов е новият носител на специалното отличие за превод "Кръстан Дянков"

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: "Газпром" занижи очакваните тук такси от "Турски поток"; Китай забавя растежа си

Емисия

DAILY @7PM // 21.01.2019 Прочетете