С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 ное 2018, 17:59, 8916 прочитания

Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилната компания "Дискордиа" планира инвестиции в размер на 350 млн. лв. през следващите пет години. Това обяви изпълнителният директор и създател на компанията Христо Христов. Инвестициите ще позволят на дружеството да увеличи автомобилния си парк на 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 към момента.

Броят на служителите ще нарасне с 1800 души, от които 1600 шофьори при 700 водачи сега. А приходите на дружеството ще достигнат 141.8 млн. евро при 91.4 млн. лв. за 2017 г. Това предвиждат плановете на компанията, която си е поставила като цел да стане лидер в Източна Европа като големина.


В началото са два камиона на старо

Основите на компанията са положени през 1992 г. от Христо Христов и съпругата му. Бизнесът започва с два камиона на кредит от шуменския завод "Мадара", като подкрепа идва от дядото на Христов, който е готов да заложи къщата си на село и лозето. Бизнесът започва във Варна. Впоследствие е приватизирана обособена част от "Товарни превози" - Варна, където е имало стари автомобили, 20 декара база, халета, бензиностанция. Голяма инвестиция компанията прави за нови гуми. Договорено е и първото гориво с отстъпка. Скоро обаче предприемачът установява, че шофьорите са продали новите гуми, а при първата инвентаризация на бензиностанцията се оказа, че има 4-5 тона вода. Христов стига до заключението, че не желае да се занимава с дейности, които трудно може да контролира и могат да бъдат аутсорснати на друг.

Така сега гумите са собственост на Michelin, а всички камиони са с договор за обратно изкупуване в края на третата година, като средната възраст на автомобилния парк е 1.3 години.



Друг момент, който носи сигурност на компанията, е големият брой на клиентите, като само около десет компании имат дял от приходите над 1%. Основните три пазара са Германия, Турция и Австрия. Така всяка от последните четири години ръстът на бизнеса на компанията е между 35 и 40%.

Камиони в света на високите технологии

Компанията по традиция е сред най-иновативните на пазара на автомобилни превози, като през годините въвежда много технологични решения за по-доброто управление на автомобилния парк и разходите си. Преди 12 години се внедрява цялостното ERP решение Microsoft Dynamics NAV, надградено от NaviTrans на белгийската Young & Partners. Въведени са системите за управление на парка като Volvo Dynafleet, MAN TeleMatics, Transics на WABCO и още няколко.

Системите за управление на парка дават резултати, като разходът на гориво пада с 22%. Отделно с тези изисквания към шофьорите в компанията се задържат само по-спокойните водачи, което води до падането и на разходите за сервиз, гуми, каско с общо 54% през 2017 г. спрямо 2012 г.

Наскоро е въведена и маршрутиращата програма Map&Guide, в която са отразени разходите по различните маршрути като пътни такси, цени на горивата и т.н., като системата позволява бързото и изгодно сключване на сделките по превозите, които са около 50 хил. на година, като около 35 хил. от тях са на свободния пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 292 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 381 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Pandora за втори път понижи очакванията си за приходите

Датският производител на бижута все още не може да намери подходящ изпълнителен директор

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10