Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

Калина Горанова
12911 прочитания

© Цветелина Белутова


Автомобилната компания "Дискордиа" планира инвестиции в размер на 350 млн. лв. през следващите пет години. Това обяви изпълнителният директор и създател на компанията Христо Христов. Инвестициите ще позволят на дружеството да увеличи автомобилния си парк на 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 към момента.

Броят на служителите ще нарасне с 1800 души, от които 1600 шофьори при 700 водачи сега. А приходите на дружеството ще достигнат 141.8 млн. евро при 91.4 млн. лв. за 2017 г. Това предвиждат плановете на компанията, която си е поставила като цел да стане лидер в Източна Европа като големина.

В началото са два камиона на старо

Основите на компанията са положени през 1992 г. от Христо Христов и съпругата му. Бизнесът започва с два камиона на кредит от шуменския завод "Мадара", като подкрепа идва от дядото на Христов, който е готов да заложи къщата си на село и лозето. Бизнесът започва във Варна. Впоследствие е приватизирана обособена част от "Товарни превози" - Варна, където е имало стари автомобили, 20 декара база, халета, бензиностанция. Голяма инвестиция компанията прави за нови гуми. Договорено е и първото гориво с отстъпка. Скоро обаче предприемачът установява, че шофьорите са продали новите гуми, а при първата инвентаризация на бензиностанцията се оказа, че има 4-5 тона вода. Христов стига до заключението, че не желае да се занимава с дейности, които трудно може да контролира и могат да бъдат аутсорснати на друг.

Така сега гумите са собственост на Michelin, а всички камиони са с договор за обратно изкупуване в края на третата година, като средната възраст на автомобилния парк е 1.3 години.

Друг момент, който носи сигурност на компанията, е големият брой на клиентите, като само около десет компании имат дял от приходите над 1%. Основните три пазара са Германия, Турция и Австрия. Така всяка от последните четири години ръстът на бизнеса на компанията е между 35 и 40%.

Камиони в света на високите технологии

Компанията по традиция е сред най-иновативните на пазара на автомобилни превози, като през годините въвежда много технологични решения за по-доброто управление на автомобилния парк и разходите си. Преди 12 години се внедрява цялостното ERP решение Microsoft Dynamics NAV, надградено от NaviTrans на белгийската Young & Partners. Въведени са системите за управление на парка като Volvo Dynafleet, MAN TeleMatics, Transics на WABCO и още няколко.

Системите за управление на парка дават резултати, като разходът на гориво пада с 22%. Отделно с тези изисквания към шофьорите в компанията се задържат само по-спокойните водачи, което води до падането и на разходите за сервиз, гуми, каско с общо 54% през 2017 г. спрямо 2012 г.

Наскоро е въведена и маршрутиращата програма Map&Guide, в която са отразени разходите по различните маршрути като пътни такси, цени на горивата и т.н., като системата позволява бързото и изгодно сключване на сделките по превозите, които са около 50 хил. на година, като около 35 хил. от тях са на свободния пазар.

Христо Христов, собственик на "Дискордиа"
Фотограф: Велко Ангелов

Автомобилната компания "Дискордиа" планира инвестиции в размер на 350 млн. лв. през следващите пет години. Това обяви изпълнителният директор и създател на компанията Христо Христов. Инвестициите ще позволят на дружеството да увеличи автомобилния си парк на 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 към момента.

Броят на служителите ще нарасне с 1800 души, от които 1600 шофьори при 700 водачи сега. А приходите на дружеството ще достигнат 141.8 млн. евро при 91.4 млн. лв. за 2017 г. Това предвиждат плановете на компанията, която си е поставила като цел да стане лидер в Източна Европа като големина.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gegei avatar :-|
    gegei

    Това е истината. Само така може да се развива България.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK