С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 ное 2018, 17:59, 7303 прочитания

Транспортната "Дискордиа" планира инвестиции от 350 млн. лв. за 5 години

Автомобилният превозвач иска да разполага с 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 в момента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилната компания "Дискордиа" планира инвестиции в размер на 350 млн. лв. през следващите пет години. Това обяви изпълнителният директор и създател на компанията Христо Христов. Инвестициите ще позволят на дружеството да увеличи автомобилния си парк на 1380 камиона в края на 2022 г. при 535 към момента.

Броят на служителите ще нарасне с 1800 души, от които 1600 шофьори при 700 водачи сега. А приходите на дружеството ще достигнат 141.8 млн. евро при 91.4 млн. лв. за 2017 г. Това предвиждат плановете на компанията, която си е поставила като цел да стане лидер в Източна Европа като големина.


В началото са два камиона на старо

Основите на компанията са положени през 1992 г. от Христо Христов и съпругата му. Бизнесът започва с два камиона на кредит от шуменския завод "Мадара", като подкрепа идва от дядото на Христов, който е готов да заложи къщата си на село и лозето. Бизнесът започва във Варна. Впоследствие е приватизирана обособена част от "Товарни превози" - Варна, където е имало стари автомобили, 20 декара база, халета, бензиностанция. Голяма инвестиция компанията прави за нови гуми. Договорено е и първото гориво с отстъпка. Скоро обаче предприемачът установява, че шофьорите са продали новите гуми, а при първата инвентаризация на бензиностанцията се оказа, че има 4-5 тона вода. Христов стига до заключението, че не желае да се занимава с дейности, които трудно може да контролира и могат да бъдат аутсорснати на друг.

Така сега гумите са собственост на Michelin, а всички камиони са с договор за обратно изкупуване в края на третата година, като средната възраст на автомобилния парк е 1.3 години.



Друг момент, който носи сигурност на компанията, е големият брой на клиентите, като само около десет компании имат дял от приходите над 1%. Основните три пазара са Германия, Турция и Австрия. Така всяка от последните четири години ръстът на бизнеса на компанията е между 35 и 40%.

Камиони в света на високите технологии

Компанията по традиция е сред най-иновативните на пазара на автомобилни превози, като през годините въвежда много технологични решения за по-доброто управление на автомобилния парк и разходите си. Преди 12 години се внедрява цялостното ERP решение Microsoft Dynamics NAV, надградено от NaviTrans на белгийската Young & Partners. Въведени са системите за управление на парка като Volvo Dynafleet, MAN TeleMatics, Transics на WABCO и още няколко.

Системите за управление на парка дават резултати, като разходът на гориво пада с 22%. Отделно с тези изисквания към шофьорите в компанията се задържат само по-спокойните водачи, което води до падането и на разходите за сервиз, гуми, каско с общо 54% през 2017 г. спрямо 2012 г.

Наскоро е въведена и маршрутиращата програма Map&Guide, в която са отразени разходите по различните маршрути като пътни такси, цени на горивата и т.н., като системата позволява бързото и изгодно сключване на сделките по превозите, които са около 50 хил. на година, като около 35 хил. от тях са на свободния пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие

Приходите на телекома нарастават с 4%, а печалбата - с над 9%

17 юли 2019, 789 прочитания

Nestle създава нов шоколад без добавена захар Nestle създава нов шоколад без добавена захар

Новият метод може да намали количеството захар в шоколада с до 40%

17 юли 2019, 1060 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Pandora за втори път понижи очакванията си за приходите

Датският производител на бижута все още не може да намери подходящ изпълнителен директор

Откриване, закриване и нови въпросителни около "Исторически парк"

Дружеството зад парка официално смени собствеността си, а сред акционерите изплуват познати имена

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми