Wizz Air намали очакванията си за годишната печалба заради по-високите цени на горивата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air намали очакванията си за годишната печалба заради по-високите цени на горивата

Според Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz air, високите цени на горивата не винаги е лошо за бизнеса

Wizz Air намали очакванията си за годишната печалба заради по-високите цени на горивата

Компанията ще свие разходите в опит да намали щетите и от стачките на въздушното движение през лятото

Кирил Кирчев
2044 прочитания

Според Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz air, високите цени на горивата не винаги е лошо за бизнеса

© Николай Дойчинов


Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air намали годишната си прогноза за печалбата с 21%, като обясни, че e направила 80 млн. евро допълнителни разходи заради по-високите цени на горивата.

Но бързо развиващият се превозвач, който обслужва главно дестинации в Централна и Източна Европа, заяви, че е в по-добра позиция да се справи с нарастващите цени на горивата, отколкото много от конкурентите, съобщава Reuters. Това се дължи на бизнес модела й на ниски разходи и плановете за разширение на базата на нови, по-икономични самолети през следващата година.

"Не мисля, че бизнесът в условия на високи цени на горивата е задължително структурно лошо нещо за Wizz Air", казва в интервю за агенцията изпълнителният директор на компанията Йозеф Варади. Според него това помага на пазара да се консолидира и прави още по-силни останалите авиокомпании.

Акциите на Wizz, върху чиито годишен резултат ще се отразят и щетите от 10 млн. евро от стачките на въздушния контрол и претоварените летища през лятото, се понижиха с 2.3% на борсата в Лондон преди обяд.

Цената на самолетното гориво е нараснала с около 23% от преди година, като това доведе до спиране на дейността през октомври на кипърската авиокомпания Cobalt Air и базираната в Дания Primera Air.

По-големите нискоразходни авиокомпании също са претърпели щети - Ryanair намали прогнозата си за печалбата през октомври, докато easyJet заяви, че перспективите за приходите през следващите шест месеца не са добри.

Мерките

В краткосрочен план Wizz ще смекчи негативния ефект от по-високите цени на горивата, като намали разходите и ръста на капацитета за второто полугодие до 14% от планирания 18%, което ще даде възможност за покачване на цените на билетите.

"Докато промяната на годишните цели е разочароващо, предвижданите мерки за второто полувреме са в съответствие с очакванията и силната инерция в цените е впечатляваща", заявява анализаторът на Goodbody Марк Симпсън.

В началото на следващата година Wizz, която има сериозен бизнес и в България, трябва да получи първия си самолет A321neo, а до края на следващата финансова година ще експлоатира 12 от по-големите самолети, чийто разход на гориво е с 16% по-малко.

Авиокомпанията обяви днес, че нетната й печалба за финансовата година до март 2019 г. може да достигне 270-300 млн. евро спрямо предишната прогноза за 310-340 млн. евро.

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air намали годишната си прогноза за печалбата с 21%, като обясни, че e направила 80 млн. евро допълнителни разходи заради по-високите цени на горивата.

Но бързо развиващият се превозвач, който обслужва главно дестинации в Централна и Източна Европа, заяви, че е в по-добра позиция да се справи с нарастващите цени на горивата, отколкото много от конкурентите, съобщава Reuters. Това се дължи на бизнес модела й на ниски разходи и плановете за разширение на базата на нови, по-икономични самолети през следващата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK