С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2018, 12:05, 1895 прочитания

Toyota се опитва да увеличи печалбата си в Северна Америка

Японската компания разчита на намаляването на разходите и на обезценяването на йената

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилният производител Toyota ще ограничи броя на моделите леки автомобили, които предлага в Северна Америка, с цел да намали разходите си и да повиши рентабилността от бизнеса си на континента, съобщава Financial Times.

Най-големият автомобилен производител в Япония повиши прогнозите си за годишна печалба и приходи, благодарение на намаляването на разходите в световен мащаб и обезценяването на йената. Освен това полага много усилия за подобряването на бизнеса си в САЩ - най-големия пазар за компанията извън Азия. Маржът на печалбата в Северна Америка падна до 2.5% за периода април-септември в сравнение с 2.7% за година по-рано.



По-малко разходи

На практика в Северна Америка маржът на печалбата е най-нисък. В Европа той е 3.9%, в Япония - 9.6%, а в Азия - 10.5%. Джим Лентс, главният изпълнителен директор на компанията за Северна Америка, коментира, че компанията "се сблъсква с трудности във всички сегменти, в които е конкурентоспособна", но няма да последва примера на американската Ford, която намали производството си на леки коли и се фокусира върху това на камиони и SUV модели. "Разполагаме с много леки автомобили", казва той.

Toyota е решена и да намали разходите си в Северна Америка, след като пусне новите и променени 31 модела през следващите три години. Именно подобни действия помогнаха на компанията да достигне рекордни резултати през първото тримесечие и да увеличи печалбата си.



Компанията отчете ръст на нетната печалба с 28% за тримесечието - до 5.2 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите от S&P Global Market Intelligence. Автомобилният производител очаква чиста печалба от 2.3 трлн. йени (20 млрд. долара) за фискалната година до март 2019 г. Година по-рано финансовият резултат беше 2.12 трлн. йени най-вече заради обезценяването на йената.

Японският производител се стреми да компенсира влошаващите се резултати в САЩ. Компанията се е насочила към производството на по-големи превозни средства заради по-ниските цени на горивото и утвърждава позицията си на пазара в Китай, където е най-големият пазар.

Амбициите на Toyota

Докато продажбите на превозни средства в Китай също се забавят, Дидие Льорой, зам. главен изпълнителен директор на Toyota, заяви, че "за компанията има много накъде да се развива". "Ще изпитаме известна несигурност през следващите месеци или години, но пазарът ще продължи да расте", смята той.

Toyota се стреми да удвои оперативния си марж в Северна Америка от 4% през миналата година до 8% до 2022 г., което според Лентс е"съвсем в рамките на достижимото". Анализаторите обаче са скептични относно това докъде може да се стигне чрез намаляването на разходите на компанията, тъй като Toyota е изправена пред проблеми с веригата за доставки, а оттам се сблъсква и с по-високи разходи.

Не са без значение и действията на президента на САЩ Доналд Тръмп, който обмисля налагането на тарифи за автомобилния внос от Европа, Китай и евентуално Япония. Бившият анализатор Такаши Наканиши коментира, че "Toyota определено ще се опита да постигне целта си от 8%, но всичко зависи от пазарните условия".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1200 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 672 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
TBI Bank придоби дял в скандинавската дигитална банка Monobank

Инвестицията е 6 млн. евро за 9.1% и ще позволи географска експанзия и допълнително навлизане във финтех услугите

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10