С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2018, 12:05, 1717 прочитания

Toyota се опитва да увеличи печалбата си в Северна Америка

Японската компания разчита на намаляването на разходите и на обезценяването на йената

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилният производител Toyota ще ограничи броя на моделите леки автомобили, които предлага в Северна Америка, с цел да намали разходите си и да повиши рентабилността от бизнеса си на континента, съобщава Financial Times.

Най-големият автомобилен производител в Япония повиши прогнозите си за годишна печалба и приходи, благодарение на намаляването на разходите в световен мащаб и обезценяването на йената. Освен това полага много усилия за подобряването на бизнеса си в САЩ - най-големия пазар за компанията извън Азия. Маржът на печалбата в Северна Америка падна до 2.5% за периода април-септември в сравнение с 2.7% за година по-рано.



По-малко разходи

На практика в Северна Америка маржът на печалбата е най-нисък. В Европа той е 3.9%, в Япония - 9.6%, а в Азия - 10.5%. Джим Лентс, главният изпълнителен директор на компанията за Северна Америка, коментира, че компанията "се сблъсква с трудности във всички сегменти, в които е конкурентоспособна", но няма да последва примера на американската Ford, която намали производството си на леки коли и се фокусира върху това на камиони и SUV модели. "Разполагаме с много леки автомобили", казва той.

Toyota е решена и да намали разходите си в Северна Америка, след като пусне новите и променени 31 модела през следващите три години. Именно подобни действия помогнаха на компанията да достигне рекордни резултати през първото тримесечие и да увеличи печалбата си.



Компанията отчете ръст на нетната печалба с 28% за тримесечието - до 5.2 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите от S&P Global Market Intelligence. Автомобилният производител очаква чиста печалба от 2.3 трлн. йени (20 млрд. долара) за фискалната година до март 2019 г. Година по-рано финансовият резултат беше 2.12 трлн. йени най-вече заради обезценяването на йената.

Японският производител се стреми да компенсира влошаващите се резултати в САЩ. Компанията се е насочила към производството на по-големи превозни средства заради по-ниските цени на горивото и утвърждава позицията си на пазара в Китай, където е най-големият пазар.

Амбициите на Toyota

Докато продажбите на превозни средства в Китай също се забавят, Дидие Льорой, зам. главен изпълнителен директор на Toyota, заяви, че "за компанията има много накъде да се развива". "Ще изпитаме известна несигурност през следващите месеци или години, но пазарът ще продължи да расте", смята той.

Toyota се стреми да удвои оперативния си марж в Северна Америка от 4% през миналата година до 8% до 2022 г., което според Лентс е"съвсем в рамките на достижимото". Анализаторите обаче са скептични относно това докъде може да се стигне чрез намаляването на разходите на компанията, тъй като Toyota е изправена пред проблеми с веригата за доставки, а оттам се сблъсква и с по-високи разходи.

Не са без значение и действията на президента на САЩ Доналд Тръмп, който обмисля налагането на тарифи за автомобилния внос от Европа, Китай и евентуално Япония. Бившият анализатор Такаши Наканиши коментира, че "Toyota определено ще се опита да постигне целта си от 8%, но всичко зависи от пазарните условия".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 640 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 1500 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
TBI Bank придоби дял в скандинавската дигитална банка Monobank

Инвестицията е 6 млн. евро за 9.1% и ще позволи географска експанзия и допълнително навлизане във финтех услугите

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10