С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 ное 2018, 12:05, 1554 прочитания

Toyota се опитва да увеличи печалбата си в Северна Америка

Японската компания разчита на намаляването на разходите и на обезценяването на йената

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилният производител Toyota ще ограничи броя на моделите леки автомобили, които предлага в Северна Америка, с цел да намали разходите си и да повиши рентабилността от бизнеса си на континента, съобщава Financial Times.

Най-големият автомобилен производител в Япония повиши прогнозите си за годишна печалба и приходи, благодарение на намаляването на разходите в световен мащаб и обезценяването на йената. Освен това полага много усилия за подобряването на бизнеса си в САЩ - най-големия пазар за компанията извън Азия. Маржът на печалбата в Северна Америка падна до 2.5% за периода април-септември в сравнение с 2.7% за година по-рано.



По-малко разходи

На практика в Северна Америка маржът на печалбата е най-нисък. В Европа той е 3.9%, в Япония - 9.6%, а в Азия - 10.5%. Джим Лентс, главният изпълнителен директор на компанията за Северна Америка, коментира, че компанията "се сблъсква с трудности във всички сегменти, в които е конкурентоспособна", но няма да последва примера на американската Ford, която намали производството си на леки коли и се фокусира върху това на камиони и SUV модели. "Разполагаме с много леки автомобили", казва той.

Toyota е решена и да намали разходите си в Северна Америка, след като пусне новите и променени 31 модела през следващите три години. Именно подобни действия помогнаха на компанията да достигне рекордни резултати през първото тримесечие и да увеличи печалбата си.



Компанията отчете ръст на нетната печалба с 28% за тримесечието - до 5.2 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите от S&P Global Market Intelligence. Автомобилният производител очаква чиста печалба от 2.3 трлн. йени (20 млрд. долара) за фискалната година до март 2019 г. Година по-рано финансовият резултат беше 2.12 трлн. йени най-вече заради обезценяването на йената.

Японският производител се стреми да компенсира влошаващите се резултати в САЩ. Компанията се е насочила към производството на по-големи превозни средства заради по-ниските цени на горивото и утвърждава позицията си на пазара в Китай, където е най-големият пазар.

Амбициите на Toyota

Докато продажбите на превозни средства в Китай също се забавят, Дидие Льорой, зам. главен изпълнителен директор на Toyota, заяви, че "за компанията има много накъде да се развива". "Ще изпитаме известна несигурност през следващите месеци или години, но пазарът ще продължи да расте", смята той.

Toyota се стреми да удвои оперативния си марж в Северна Америка от 4% през миналата година до 8% до 2022 г., което според Лентс е"съвсем в рамките на достижимото". Анализаторите обаче са скептични относно това докъде може да се стигне чрез намаляването на разходите на компанията, тъй като Toyota е изправена пред проблеми с веригата за доставки, а оттам се сблъсква и с по-високи разходи.

Не са без значение и действията на президента на САЩ Доналд Тръмп, който обмисля налагането на тарифи за автомобилния внос от Европа, Китай и евентуално Япония. Бившият анализатор Такаши Наканиши коментира, че "Toyota определено ще се опита да постигне целта си от 8%, но всичко зависи от пазарните условия".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 781 прочитания

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 1528 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
TBI Bank придоби дял в скандинавската дигитална банка Monobank

Инвестицията е 6 млн. евро за 9.1% и ще позволи географска експанзия и допълнително навлизане във финтех услугите

Спад в инерцията на растежа

Първите отчети на публичните компании дават разнопосочни сигнали за бизнеса им, но се отчита леко забавяне

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон