Защо е по-лесно да направиш щастлива компания на нещастно място

Разговор с експерта по щастие Ян-Еманюел де Нев за работата, задоволството и как най-важното за хората са... другите хора

"Отношенията с колеги и прекия ти мениджър са критично важни. 75% от хората напускат не заради позицията или заплащането, а заради отношенията си с шефа, защото социалните им отношения в работата не са особено добри, не чувстват достатъчно подкрепа", казва проф. Де Нев
"Отношенията с колеги и прекия ти мениджър са критично важни. 75% от хората напускат не заради позицията или заплащането, а заради отношенията си с шефа, защото социалните им отношения в работата не са особено добри, не чувстват достатъчно подкрепа", казва проф. Де Нев
"Отношенията с колеги и прекия ти мениджър са критично важни. 75% от хората напускат не заради позицията или заплащането, а заради отношенията си с шефа, защото социалните им отношения в работата не са особено добри, не чувстват достатъчно подкрепа", казва проф. Де Нев    ©  Цветелина Белутова
"Отношенията с колеги и прекия ти мениджър са критично важни. 75% от хората напускат не заради позицията или заплащането, а заради отношенията си с шефа, защото социалните им отношения в работата не са особено добри, не чувстват достатъчно подкрепа", казва проф. Де Нев    ©  Цветелина Белутова
Текстът е част от приложението HR and Leadership с най-интересното от конференцията HR and Leadership Forum: Management 4.0 на "Капитал" и "Кариери", която се проведе на 24 октомври.

Ян-Еманюел де Нев има един съвет към работодателите: правете хората си щастливи. Или поне удовлетворени. Това е хубав съвет, но сме се събрали да работим не за да бъдем доволни, би казал някой съвременен Бисмарк. Де Нев, който е професор в University of Oxford и изследовател на темата за икономиката на щастието, обаче твърди, че има важна причина компаниите да се стремят към това. Вдигането на удовлетвореността от работата се изразява в конкретни финансови подобрения за фирмата. Според неговото изследване, избрано сред "Управленските идеи с най-голяма значимост за 2016" от Harvard Business Review, всяка степен на удовлетвореност нагоре отговаря на между 7 и 12% вдигане на производителността.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове