Германският производител на спортна екипировка и оборудване Adidas намали прогнозата си за приходите през 2018 г., след като продажбите в Западна Европа през третото тримесечие намаляха. Бизнесът на компанията на Стария континент беше засегнат от промяната на модните предпочитания на клиентите и доброто представяне на американския й конкурент Nike във футбола, съобщава Reuters.
Докато германската компания увеличава пазарния си дял в Северна Америка, нейният американски конкурент разширява присъствието си Европа, подпомогнат от силното представяне на облечените от Nike отбори по време на световното първенство по футбол.
Акциите на Adidas са поскъпнали с 12% през последната година, но отстъпиха с 2.3% след обявяване на очакванията за по-слаби годишни приходи в средата на седмицата.
Фокус върху рентабилността
Главният изпълнителен директор Каспер Рорстед се е фокусирал върху подобряването на рентабилността на Adidas, след като пое управлението през 2016 г., като се старае да увеличи растежа на компанията в Северна Америка и Азия и да развие електронната търговия, където маржовете са по-високи от физическите магазини.
Adidas съобщи, че нетната ѝ печалба от продължаващите дейности ще се повиши с 16% до 20% до диапазона от 1.66 до 1.72 млрд. евро, докато предишните прогнози бяха за ръст от 13% до 17%. Компанията очаква да увеличи неутралните откъм валутните курсове продажби за годината с 8 или 9%, което е по-малко от предходната прогноза за ръст от около 10%.
След по-ранно предупреждение, че продажбите в Западна Европа вероятно ще останат без промяна през второто полугодие, сега Adidas заяви, че продажбите в региона са спаднали с 1% през третото тримесечие. В Северна Америка продажбите са се увеличили с 16%, а в Азия - с 15%. Онлайн продажбите са скочили с 76% за този период.
Приходите от продажби за третото тримесечие се повишават с 8%, коригирани спрямо обменните курсове, до 5.837 млрд. евро в сравнение с очакванията на анализаторите за 5.92 млрд. евро. Нетната печалба от продължаващите операции нараства с 19% до 656 млн. евро за периода.
Германският конкурент Puma повиши прогнозата си за годишни продажби и оперативната печалба миналия месец. Компанията съобщи за силен ръст на продажбите в Америка и Азия и заяви, че първите баскетболни обувки, които прави от 20 години насам, са се приели добре на пазара.
Германският производител на спортна екипировка и оборудване Adidas намали прогнозата си за приходите през 2018 г., след като продажбите в Западна Европа през третото тримесечие намаляха. Бизнесът на компанията на Стария континент беше засегнат от промяната на модните предпочитания на клиентите и доброто представяне на американския й конкурент Nike във футбола, съобщава Reuters.
Докато германската компания увеличава пазарния си дял в Северна Америка, нейният американски конкурент разширява присъствието си Европа, подпомогнат от силното представяне на облечените от Nike отбори по време на световното първенство по футбол.
0 коментара